facetforum.nl
phpBB versie:3.0.11
Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?
nee, net nieuw
Wat is het probleem?
Laat ik beginnen met vertellen dat ik nog nooit een website heb gemaakt. Ik ben bekend met het algemene modereren en beheren van phpbb fora, maar ik heb nog nooit een website beheerd en dus nooit gewerkt met SQL, databases, en al het andere dat bij een betaalde hosting komt kijken.
Dus jullie hebben hier met een groentje te maken.
Het zit zo.
Wij hadden een forum bij een gratis dienst (phpbb3.nl). We wilden graag een eigen domeinnaam en reclamevrij forum, dus hebben we een back-up besteld, een nieuwe domeinnaam + webruimte gekocht en daar phpbb op geinstalleerd met Installatron.
Maar nu moet de back-up van ons oude forum dus overgezet worden naar ons nieuwe domein zodat we daar onze leden en berichten weer tevoorschijn krijgen. De backup is een SQL bestand.
Ik heb de instructies gevolgd van de Wiki (http://wiki.phpbb.nl/3.x/Forum_verhuizen) maar ik krijg alleen maar foutmeldingen dat dingen ontbreken. Het enige wat me lukt is een nieuwe database aanmaken. Ze raken me ook kwijt met het verhaal over config.php want ik kan die hele map niet vinden, ik weet niet eens of ik die binnen het adminpaneel of local host of zo moet zoeken.
Kan het feit dat ons oude forum een oudere versie is te maken hebben met dat het niet lukt? Ik kan jammer genoeg niet vertellen welke versie want in het beheerderspaneel bij het gratis forum staat: forum versie n/a.
Of is de beschrijving van de Wiki niet correct in mijn situatie (omdat ik niet van een eigen website verhuis maar van een gratis forumdienst)?
Ook staat er bij het beheerderspaneel op onze nieuwe website/forum:
Back-ups zijn opgeslagen in de store/-map en zouden gegeneerd zijn door de back-up functionaliteit van phpBB. Herstellen van back-ups die niet zijn gemaakt door het ingebouwde systeem zullen waarschijnlijk niet werken.
Wat bedoelen ze hier met ingebouwd systeem? Kan het zijn dat het daarom niet lukt, dat dat systeem van de gratis forumdienst anders is dan op onze nieuwe website?
Ik heb heel Google nageplozen en ben een hele hoop informatie tegengekomen, maar ik kom nog steeds geen stap verder...
Zoals jullie lezen ben ik echt heel groen hiermee....
Ik hoop dat iemand mij (in lekentaal!) een stukje in de goede richting kan helpen!!!
Bij voorbaat dank,
Mik
Forumverhuizing.... krijg de backup niet hersteld!
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Re: Forumverhuizing.... krijg de backup niet hersteld!
Ik zou het zo doen:
Pak je databsebackup uit op je laptop / pc.
Je hebt nu een sql bestand gekregen.
Ga naar je controlepaneel van je webhost en start phpmyadmin.
Importeer het zojuist uitgepakte bestand in de database die je hebt aangemaakt voor je forum.
Klaar, open dan de tabel phpbb_config en zoek naar de versie (config_name = version)
Is het 3.0.11 dan ben je klaar, maak je cache leeg en gaan met die banaan.
Is het dat niet dan download je het upgrade pakket en vervolg je de stappen die behoren bij het updaten tot 3.0.11
Pak je databsebackup uit op je laptop / pc.
Je hebt nu een sql bestand gekregen.
Ga naar je controlepaneel van je webhost en start phpmyadmin.
Importeer het zojuist uitgepakte bestand in de database die je hebt aangemaakt voor je forum.
Klaar, open dan de tabel phpbb_config en zoek naar de versie (config_name = version)
Is het 3.0.11 dan ben je klaar, maak je cache leeg en gaan met die banaan.
Is het dat niet dan download je het upgrade pakket en vervolg je de stappen die behoren bij het updaten tot 3.0.11
Re: Forumverhuizing.... krijg de backup niet hersteld!
Het is uiteindelijk niet gelukt, omdat ons forum nog maar een paar weken in de lucht was hebben we besloten om overnieuw te beginnen.
Toch vriendelijk bedankt voor de uitleg John!
Toch vriendelijk bedankt voor de uitleg John!