Jouw phpBB installatie is niet up-to-date

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Pola
Contacteer:

Re: Jouw phpBB installatie is niet up-to-date

Bericht door Pola » 05 feb 2012, 00:34

heinrich schreef:Dank je Pola :)
uiteraard ..sideeffect van dat gekke versie 42 is ook dat PHPBB continue aangeeft dat UMIL 1.0.4 veroudert is .. wat niet zo is in werkelijkheid . Waar het foutje ook zit ..het zit diep ! Heb al in database queries uitgevoert op '42' zonder resultaat ..

Heb zelf het vermoeden dat het ergens word opgeslagen / uitgelezen uit de 'store' directory?
Nee, de nieuwste versie van een applicatie zoals de STK, of UMIL, kan nooit opgeslagen zijn in jouw bestanden of database, simpleweg omdat jouw installatie niet kan weten wanneer er nieuwe versies uitkomen en wat dan het laatste versie nummer is. Jouw installatie weet alleen het versienummer wat je zelf geinstalleerd hebt.
Het versienummer van de laatst uitgegeven versie wordt gelezen uit een tekst bestandje op een lokatie die vastgelegd is in de betreffende applicatie (zoals de STK). Uit de instructie op regel 485 van /stk/includes/functions.php is te halen wat de lokatie is van dat tekst bestandje, namelijk http://version.phpbb.com/stk/stk.txt. Als je die url opent in he browser zul je de inhoud van dat tekstbestandje zien.
heinrich schreef:Mijn forum draait al anderhalf jaar met deze error , heb er wel mee leren leven inmiddels . Trouwens wel een zwaar gemodificieerd forum ..maar de error is ouder als alle modificaties zijn (die allemaal ook zijn bij -ge-update door de tijd heen)
Enige wat ik echt niet draaiend krijg is de STK die direct blokkeert op die gekke 'not up to date ' melding .. Zou er toch wel graag vanaf willen geraken :mrgreen:
De Dame die thread begon zit trouwens op dezelfde host , MHP
Blijkbaar blokkeert jullie host dan op één of andere manier het uitlezen van deze tekstbestandjes met het versienummer.
Mogelijk zitten jullie achter een proxy.

Er is een bug report voor dit probleem op phpBB.com: hier te vinden. Misschien kun je (samen met je host) iets met de informatie die daar staat...
HGN op phpbb.com

heinrich

Bericht door heinrich » 06 feb 2012, 10:04

Bedankt voor je suggestie ..maar een proxyprobleem is het niet .. andere mods geven keurig via ACP dat er nieuwe versies beschikbaar zijn en installeren en ID'en zich goed.. (Bv portal3 )..dit is letterlijk wat ik zie :
A new feature release http://www.phpbb.com/community/viewtopi ... &t=2147166 is available. Please read the release announcement to learn about what it has to offer, and how to upgrade.
Current version
3.0.10

Latest version
43
en STK:
General Error
Your Support Toolkit installation appears to be out of date. The latest available version is 42, while the version your have installed is 1.0.5.

Due to the large impact of this tool on your phpBB installation, it has been disabled until an update is performed. We strongly recommend keeping all software running on your server up to date. For more information regarding the latest update, please see the release topic.

If you see this notice after an update of the Support Toolkit, click here to clear the version check cache.
cache clearing had ook niente effect ..Ik ben ervan overtuigt dat ie die versie 42/43 in het programma zelf uitleest ergens en dat 't een obscure file corruptie is ..wist ik alleen maar waar lol

Wat helpdesk van MHP betreft ...pffft lol Zelfs even koppelen van database aan control panel duurde maanden..Het 'orakel' aldaar houd van 2 woordige oplossingen die alleen hijzelf begrijpt en is niet vooruit te branden :)

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 06 feb 2012, 11:37

heinrich schreef:Ik ben ervan overtuigt dat ie die versie 42/43 in het programma zelf uitleest ergens en dat 't een obscure file corruptie is
Alles is mogelijk natuurlijk, maar dan is het wel heel toevallig dat twee sites bij dezelfde provider precies hetzelfde probleem hebben.

Heb je voorbeelden van die andere mods waarbij het wel werkt? Mogelijk refereren die niet aan een .txt.
HGN op phpbb.com

heinrich

Bericht door heinrich » 08 feb 2012, 01:19

portal III bv uit mijn hoofd .. deed het wel ..gaf keurig aan dat er update was van 1.05 naar 1.06 ..inmiddels al verder geupdate naar versie 2 ..AJAX TAG BOARD phpBB3..

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 08 feb 2012, 02:30

Voor zover ik het snel heb kunnen bekijken, gebruikt phpbb III portal niet een .txt file, maar haalt hij zijn versie informatie van http://www.board3.de/updatecheck/board3_portal.xml. Een .xml file dus.
Ik denk toch dat je moet proberen bij je host te informeren waarom de php functie get_remote_file niet werkt met een .txt bestand en wel met een .xml bestand.

Je zou ook kunnen informeren op phpbb.com of ze de versie informatie voor het forum, de support toolkit en umil in XML files kunnen zetten.
HGN op phpbb.com

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 08 feb 2012, 10:04

Pola schreef:Je zou ook kunnen informeren op phpbb.com of ze de versie informatie voor het forum, de support toolkit en umil in XML files kunnen zetten.
Ik kan je alvast zeggen dat de kans dat dat voor 3.0.x gaat gebeuren minimaal is.

maan2

Bericht door maan2 » 05 feb 2013, 08:48

Zie net dat er activiteit is geweest hier mbt het probleem, ik kom mezelf weer tegen omdat ik van de week een verse installatie heb gedaan op de MHP server en prompt NA de installatie eraan werdt herinnerd :( wilde dus kijken of er via de zoekmachines iemand er iets op gevonden had....blijkbaar niet dus maar zeker is het dat het bij de hoster vandaan komt aangezien mijn andere hoster nergens problemen mee heeft.

Gewoon naar een andere hoster gaan zou je zeggen...ja. zit dat wel te overdenken wat wel jammer is aangezien deze best stabiel is en veel opties geeft voor het te betalen bedrag....

aan de andere kant is het wel vreemd want deze melding komt alleen bij phpbb voor, heb veel andere bb software geinstalleerd gehad zonder meldingen zeg maar.

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 05 feb 2013, 12:11

Je kunt het probleem natuurlijk ook aan je hoster voorleggen hè. Immers: van alle hosts op de wereld lijkt alleen MijnHostingPartner dit probleem te hebben.

maan2

Bericht door maan2 » 05 feb 2013, 12:52

Ger schreef:Je kunt het probleem natuurlijk ook aan je hoster voorleggen hè. Immers: van alle hosts op de wereld lijkt alleen MijnHostingPartner dit probleem te hebben.
Jep, had ik al gedaan, meende dat ik dat had vermeld hier maar staat er niet bij denk foutje bij het enteren vorig jaar.... :S..
Ik heb het prob dus toen aan hen voorgelegd en ze zijn met mij aan het stoeien geweest hiermee, nieuwe installatie,schone Db, updates bla bla echter zonder resultaat, ze verwezen me door naar hier omdat zij ervanuitgingen dat het aan hun kant goed zat echter weten wij inmiddels wel beter.

Het is dus zo dat ze welwillend zijn maar ze weten het niet, op mijn vraag of ik bij hen de enigste was die met phpbb3 werkte zeiden ze dat ik zeker niet de enigste was maar wel de enigste met dit probleem voor zover hij wist... ( krab krab) ...

Het rare is dat ik bij hun met smf/vbull/Ocp/mybb/wp/kunena enz geen update meldingen heb behalve dan met phpbb....

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 05 feb 2013, 23:28

Ik ga er nog steeds vanuit dat dit het probleem is waar je tegenaanloopt:
Pola schreef:Mogelijk zitten jullie achter een proxy.
HGN op phpbb.com

maan2

Bericht door maan2 » 06 feb 2013, 10:18

Pola schreef:Ik ga er nog steeds vanuit dat dit het probleem is waar je tegenaanloopt:
Pola schreef:Mogelijk zitten jullie achter een proxy.
Ik heb dit verhaal aan hen voorgelegd en de proxy-vraag gesteld, ben benieuwd of je gelijk gaat krijgen :idea:

Gesloten