Board3

Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD?
Forumregels

LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
phpBB3.0.x
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
Plaats reactie
cookiedude

Board3

Bericht door cookiedude » 30 jan 2013, 22:42

• Adres van je forum: http://cookiedudehg.com
    Event. modificaties op je forum:
    Wanneer ontstond het probleem?
    phpBB versie:

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?
    Wat is het probleem?
Hallo,
Ik wil een board3 systeem installeren op mijn forum via mijn cpanel account maar ik heb geen idee hoe dit moet, ik heb geprobeerd het rijtje te volgendat was opgegeven door board3 maar dat is er volgens mij niet beter op geworden...

Geen idee hoe ik het moet fixen

(alleen het board zit er niet op, de rest is allemaal aanwezig)

Pola
Contacteer:

Re: Board3

Bericht door Pola » 30 jan 2013, 23:43

Om bestanden te uploaden naar de server (en te downloaden) van de server, kun je het beste een FTP client zoals FileZilla gebruiken. Om bestanden aan te passen moet je gebruik maken van een goede tekst editor zoals Notepad++ (dat is iets anders dan de standaard Windows Notepad).

Heb je alle bestanden uit de root van je Board3 MOD geupload naar de server? Volgens mij niet. Zou je dat kunnen doen met FileZilla?
Wijziging: Ik heb je topic verplaatst naar het forum 3.0 Modificaties.
HGN op phpbb.com

Theriddler
Contacteer:

Bericht door Theriddler » 31 jan 2013, 11:55

Volgends mij gebruik je het forum op een freehosting eg. http://www.freeforums.org/
En kun je daardoor zelf niets wijzigen aan de bestanden en of toevoegen. Mocht je zo iets willen hebben op je forum dan zou ik eens contact zoeken met hun en vragen of dit mogelijk is.
Daarbij is die phpbb versie al erg verouderd.

Beste is het forum zelf te gaan hosten bij een betaalde host dan heb je alles in eigen hand.

cookiedude

Bericht door cookiedude » 31 jan 2013, 12:35

Het was inderdaad eerst een gratis forum, ik heb deze laten omzetten naar een betaalde variant. Die mensen daar hebben daarvoor al mijn bestanden en dergelijk omgezet naar het cpanel paneel, echter konden ze het admin paneel niet meenemen; die moest ik zelf installeren.

Zij werken blijkbaar met cpanel, ik kan via dat paneel alles veranderen indien ik dat nodig acht.

Ze zeiden dat: http://www.board3.de/viewtopic.php?f=40 ... c547f9f238 een goed board zou zijn, alleen bij het installeren ging het niet helemaal goed heb ik het idee; als ik druk op Beheerderspaneel en inlog, krijg ik geen link naar het board maar ga ik naar de hoofdpagina.

Want als iemand mij kan helpen met puur 't board erop zetten zou ik al erg blij zijn (volgens board3 zou 't in 10 min klaar moeten zijn), hoef geen toeters en bellen ofzo; Puur het adminboard zodat ik 't forum normaal kan gebruiken.

Bij voorbaat dank

cookiedude

Bericht door cookiedude » 31 jan 2013, 22:05

Ik heb nu als het goed is geinstalleerd

Ik moet nu deze stap volgen:

PHP install file
There is a PHP install file that needs to be run in order to complete the installation.
To run it point your browser to, for example, domain.tld/phpBB3/install/index.php

Code:Select All
install/index.php

Dus ik neem aan dat ik dan: cookiedudehg.com/phpBB3/install/index.php moet intikken; echter als ik dit intik kan die de pagina niet vinden (HTTP-fout 404 staat er).

Ik heb /phpbb3/ weggedaan en toen deed de linkhet wel; echter stond er;
PHP Warning: in file [ROOT]/install/index.php on line 30: include(../portal/includes/functions.php) [function.include]: failed to open stream: No such file or directory
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/install/index.php on line 30: include(../portal/includes/functions.php) [function.include]: failed to open stream: No such file or directory
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/install/index.php on line 30: include() [function.include]: Failed opening '../portal/includes/functions.php' for inclusion (include_path='.:/usr/lib/php:/usr/local/lib/php')
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/install/index.php on line 35: include(../portal/includes/constants.php) [function.include]: failed to open stream: No such file or directory
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/install/index.php on line 35: include(../portal/includes/constants.php) [function.include]: failed to open stream: No such file or directory
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/install/index.php on line 35: include() [function.include]: Failed opening '../portal/includes/constants.php' for inclusion (include_path='.:/usr/lib/php:/usr/local/lib/php')
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4691: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3823)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4693: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3823)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4694: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3823)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4695: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3823)

Ik had blijkbaar een fout gemaakt; in de file zaten verschillende groepen; deze groepen heb ik nu letterlijk gekopieerd en heb per groep daarin de file's gezet.

Ik probeerde het nu opnieuw, nu kwamen er geen bugs meer te staan. Echter; er is volgens mij nog steeds niets gebeurd. Als ik inlog en opnieuw inlog op het beheerderslogin gedeelte, krijg ik nog steeds geen link naar het beheerders gedeelte

Mmm, ja als het goed is zou alles geinstalleerd moeten zijn, maar toch gebeurd er niets als ik naar http://cookiedudehg.com/install/index.php

(Copy: root/styles/prosilver/template/portal/*.*
To: styles/prosilver/template/portal/*.*
Copy: root/styles/prosilver/theme/portal.css
To: styles/prosilver/theme/portal.css
Copy: root/styles/prosilver/theme/images/portal/*.*
To: styles/prosilver/theme/images/portal/*.* had ik niet geinstalleerd want ik gebrui kgeen prosilver)

Theriddler
Contacteer:

Bericht door Theriddler » 31 jan 2013, 23:28

Hoe bedoel je precies per groepen ?
De foutmeldingen geven aan dat de bestanden voor portaal niet bestaan.

De werkwijze is ong als volgt:
  • Open de mod die je uitgepakt hebt staan, daarin zie je install.xml bestandje staan.
  • Open deze met je webbrowser.
  • Volg de stappen en wijzig je php bestanden die je moet wijzigen met notepad++
  • Als je alles hebt gewijzigd upload je die bestanden terug naar je forum op de juiste plek, dat zijn de volgende bestanden en de locaties:
  • .htaccess,
  • viewonline.php,
  • includes/functions.php,
  • includes/session.php,
  • styles/prosilver/template/overall_header.html,
  • styles/prosilver/template/overall_footer.html,
  • styles/prosilver/theme/stylesheet.css
  • Vergeet hierbij niet om ook de nodige wijzigingen te maken in de stijl die jij gebruikt. Als alles klaar is en je hebt de gewijzigde bestanden terug geupload dan ga je verder.
  • Open de map ROOT van de mod.
  • Open de map language en verzeker je ervan dat er ook naast een en map er ook een nl map staat, zoniet maak je een nieuw map aan noem deze nl en copieeer de inhoud van de en map naar de nieuwe nl map.
  • Upload nu alles wat in de map ROOT staat (dus niet de map root maar de inhoud daarvan) via ftp naar je forum (waar ook het config.php bestand staat).
  • Als je klaar bent kun je de installatie bereiken door /install achter je forum url te plaatsen en daarna een enter te geven.
  • Je dient in gelogd te zijn en alleen beheerders kunnen een mod installeren.
Laatst gewijzigd door Theriddler op 01 feb 2013, 00:13, 3 keer totaal gewijzigd.

cookiedude

Bericht door cookiedude » 31 jan 2013, 23:40

Bij languages staat op dit moment: de , en ; ik heb nl er nu bij gemaakt.

Met groepen bedoel ik mappen

Deze opdracht kreeg ik mee van board3:
File copy

Copy: root/portal.php
To: portal.php
Copy: root/adm/images/*.*
To: adm/images/*.*
Copy: root/adm/mods/board3_portal_check_version.php
To: adm/mods/board3_portal_check_version.php
Copy: root/adm/style/*.*
To: adm/style/*.*
Copy: root/includes/acp/*.*
To: includes/acp/*.*
Copy: root/includes/trim_message/*.*
To: includes/trim_message/*.*
Copy: root/install/index.php
To: install/index.php
Copy: root/language/en/mods/*.*
To: language/en/mods/*.*
Copy: root/portal/*.*
To: portal/*.*
Copy: root/styles/prosilver/template/portal/*.*
To: styles/prosilver/theme/images/portal/*.*
Copy: root/umil/*.*
To: umil/*.*

Ook nog een lijst met Edits

En als laatst:

File copy

Copy: root/portal.php
To: portal.php
Copy: root/adm/images/*.*
To: adm/images/*.*
Copy: root/adm/mods/board3_portal_check_version.php
To: adm/mods/board3_portal_check_version.php
Copy: root/adm/style/*.*
To: adm/style/*.*
Copy: root/includes/acp/*.*
To: includes/acp/*.*
Copy: root/includes/trim_message/*.*
To: includes/trim_message/*.*
Copy: root/install/index.php
To: install/index.php
Copy: root/language/en/mods/*.*
To: language/en/mods/*.*
Copy: root/portal/*.*
To: portal/*.*
Copy: root/styles/prosilver/template/portal/*.*
To: styles/prosilver/theme/images/portal/*.*
Copy: root/umil/*.*
To: umil/*.*

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 01 feb 2013, 00:36

Misschien moeten we even een stapje terug... Je geeft aan dat je niet in het beheerderspaneel van het forum kunt komen en daarom het board3 portal wil installeren om een link naar het beheerderspaneel te krijgen?

Als dat je doel is, gaat dat waarschijnlijk niet lukken.

Ik zie wel een aantal andere zaken die je zult moeten aanpakken.
Je cookie settings zijn niet juist. Het cookiedomain is op dit moment cookiedudehg.phpbb3.nl en zou .cookiedudehg.com (met de punt op de eerste positie) moeten zijn.
De stijl die je gebruikt lijkt volgens de style.cfg die er bij zit een oude stijl, die niet past bij de versie van je forum.

Wat is de reden dat je niet in het beheerderspaneel kunt komen? Zie je helemaal geen link naar het beheerderspaneel als je ingelogt bent?
Heb je wel toegang tot de database via phpMyAdmin?
Heb je FTP toegang en gebruik je een FTP client zoals FileZilla (zoals eerder aangegeven) en een teksteditor zoals Notepad++? Als je namelijk via het cpanel bestanden upload en/of wijzigt kunnen ze beschadigd raken.
HGN op phpbb.com

cookiedude

Bericht door cookiedude » 01 feb 2013, 08:10

Wat is de reden dat je niet in het beheerderspaneel kunt komen? Zie je helemaal geen link naar het beheerderspaneel als je ingelogt bent?
Zodra ik naar cookiedudehg.com ga, log ik in en kan ik onderaan de pagina op [ Beheerderspaneel ] klikken, als ik hierop klik moet ik nogmaals inloggen (zoals dat altijd moet), als ik hierop inlog krijg ik de melding dat ik succesvol ben ingelogd en word doorgeleid. Echter kom ik niet in het beheerderspaneel terecht maar kom ik weer terug in het hoofd menu (waar alle topic enzo staan)

Ik heb nu geprobeerd 2x op beheerderslogin te klikken en toen kreeg ik een fout:
Algemene fout
template->_tpl_load_file(): File ./style/acp_main.html does not exist or is empty

BACKTRACE

FILE: (not given by php)
LINE: (not given by php)
CALL: msg_handler()

FILE: [ROOT]/includes/functions_template.php
LINE: 63
CALL: trigger_error()

FILE: [ROOT]/includes/template.php
LINE: 437
CALL: template_compile->_tpl_load_file()

FILE: [ROOT]/includes/template.php
LINE: 224
CALL: template->_tpl_load()

FILE: [ROOT]/adm/index.php
LINE: 206
CALL: template->display()

FILE: [ROOT]/adm/index.php
LINE: 83
CALL: adm_page_footer()
Heb je wel toegang tot de database via phpMyAdmin?
Ik heb toegang tot phpMyAdmin en daar kan ik inderdaad wel in de tabellen dingen zien en wijzigen.

Heb je FTP toegang en gebruik je een FTP client zoals FileZilla (zoals eerder aangegeven) en een teksteditor zoals Notepad++? Als je namelijk via het cpanel bestanden upload en/of wijzigt kunnen ze beschadigd raken.
Ik heb inmiddels FileZilla en Notepad++ gedownload zoals u voorstelde, echter weet ik mijn ccpanel wachtwoord niet (ik log zegmaar in op cpanel door op een link te klikken die ik heb gekregen, dan kom ik gewoon in cpanel).

Ik kom er net achter dat er een ''FTP-account's'' gedeelte is, hierop heb ik zojuist een account aangemaakt. Via dat systeem kan ik waarschijnlijk inloggen op Filezilla. Als dat lukt, kan er misschien worden gekeken of de schade groot is of dat de hele installatie van het forum gewoon mislukt is.

Ik heb inderdaad wel geprobeerd al die dingen te installeren op het forum, van te voren heb ik wel een backup in cpanel gemaakt (Volledige backup had ik gedrukt). Het beste is denk ik om dan eerst te kijken hoe ik die backup er weer helemaal goed op krijg.

Je cookie settings zijn niet juist. Het cookiedomain is op dit moment cookiedudehg.phpbb3.nl en zou .cookiedudehg.com (met de punt op de eerste positie) moeten zijn.
Hiervan zou ik niet weten hoe ik dit moet aanpassen, dat is denk ik fout gegaan bij het kopieren van het forum.

De stijl die je gebruikt lijkt volgens de style.cfg die er bij zit een oude stijl, die niet past bij de versie van je forum.
Dat kan inderdaad wel kloppen, het was eerst een gratis versie en is omgezet tot betaalde versie; alles kon worden meegenomen, behalve het portaal. (dit stond in de e-mail: Het portaal valt niet mee te nemen helaas. U kunt evt. zelf ervoor kiezen om een nieuw portaal te installeren. (http://www.board3.de/portal_docs/install.xml))

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 01 feb 2013, 16:46

Je kunt de cookie instellingen aanpassen door de volgende MySQL query uit te voeren met phpMyAdmin:

Code: Selecteer alles

UPDATE phpbb_config SET config_value = '.cookiedudehg.com' WHERE config_name = 'cookie_domain';
UPDATE phpbb_config SET config_value = 'phpbb_ckdhg' WHERE config_name = 'cookie_name';
HGN op phpbb.com

cookiedude

Bericht door cookiedude » 01 feb 2013, 20:40

Ik heb dat ingevuld en kreeg toen deze error;

Fout

SQL-query:

UPDATE phpbb_config SET config_value ='.cookiedudehg.com' WHERE config_name ='cookie_domain';

MySQL retourneerde:
#1046 - No database selected

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 02 feb 2013, 00:55

Heb je de stappen gevolgd, zoals beschreven in http://wiki.phpbb.nl/Sql_query_uitvoeren?
HGN op phpbb.com

Plaats reactie