"Could not get style data" probleem
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Re: "Could not get style data" probleem
Je taalbestanden zijn er niet en is de ftp user wel dezelfde als die waar apache onder draait?
-
Ik heb de basis weer terug gekopieerd, en dan ontbreekt kennelijk de NL language map, want ik krijg deze foutmelding: "Language file ./language/nl/common.php couldn't be opened."...
Ik zal nu de map ./language/nl er neerzetten vanuit mijn backup
De NL map weer teruggezet, en daar is de oude foutmelding weer.
Kan ik vanuit een setup file (bij wijze van test) de taal op engels zetten? (want ik kom niet in het beheerderspanel)
Ik zal nu de map ./language/nl er neerzetten vanuit mijn backup
De NL map weer teruggezet, en daar is de oude foutmelding weer.
Kan ik vanuit een setup file (bij wijze van test) de taal op engels zetten? (want ik kom niet in het beheerderspanel)
-
Goed, inmiddels de database verwijderd en begonnen met een fresh install. En daar kom ik waarschijnlijk de oorzaak van mijn probleem tegen. Tijdens het checken van de vereisten zegt ie:
/cache:Gevonden, Onbeschrijfbaar
/files:Gevonden, Onbeschrijfbaar
/store:Gevonden, Onbeschrijfbaar
Terwijl ik met Filzilla alle genoemde directories op 777 had gezet (en ze nu dus ook nog staan). Het is dus waarschijnlijk een rechten probleem. Ik heb een call aangemaakt bij STRATO, dus hopelijk weten zij zo waar dit aan ligt... Of weet iemand hier hoe ik phpBB 777 rechten kan geven op deze mappen? (Had John P het dus ws. bij het juiste eind
)
--
Hallo iedereen die dit topic volgt.
Inmiddels is mijn probleem opgelost. Het probleem dat phpBB niet kon schrijven op bepaalde mappen, terwijl ik de CHMOD keurig op 777 heb staan, had te maken met een fout mijnerzijds. Ik schijn in mijn STRATO pakket bij "beveiliging" een schrijfbeveiliging aangezet te hebben op de bovengenoemde mappen. Ik wilde alleen de schrijfbewerkingen loggen (ten tijde van de hack), maar heb behalve het loggen kennelijk ook de schrijfbeveiliging aangezet....
Duh!!!
Ik heb hem in mijn STRATO configuratiepanel weer uitgezet, en problem solved.
Nu heb ik dus ondertussen ook:
- een pakketupdate gedaan (om een door STRATO automatisch gemaakte recente DB backup te kunnen downloaden)
- mijn domeinnaam van HOSTNET naar STRATO gemoved (omdat het redirecten bij HOSTNET geld kost, en ik daarom de domeinnaam via de server van een maat weer redirecte naar STRATO, maar daarbij kon ik niets achter de domeinnaam typen, en dat was lastig).
- een fresh install gedaan (met het volledige pad naar mijn webspace, omdat mijn redirect van GASTGEZINGEZOCHT.NL nog niet werkt)
- de database opnieuw aangemaakt.
Ik moet nu nog:
- de backup van mijn database importeren via phpmyadmin (kan pas als mijn domeinnaam werkt vermoed ik, omdat daar wellicht naar verwezen wordt in de database?)
- hopen dat het dan weer werkt...
Ondertussen ben ik wel een beetje een phpBB goeroe geworden!
iedereen bedankt voor de hulp en suggesties!
/cache:Gevonden, Onbeschrijfbaar
/files:Gevonden, Onbeschrijfbaar
/store:Gevonden, Onbeschrijfbaar
Terwijl ik met Filzilla alle genoemde directories op 777 had gezet (en ze nu dus ook nog staan). Het is dus waarschijnlijk een rechten probleem. Ik heb een call aangemaakt bij STRATO, dus hopelijk weten zij zo waar dit aan ligt... Of weet iemand hier hoe ik phpBB 777 rechten kan geven op deze mappen? (Had John P het dus ws. bij het juiste eind

--
Hallo iedereen die dit topic volgt.
Inmiddels is mijn probleem opgelost. Het probleem dat phpBB niet kon schrijven op bepaalde mappen, terwijl ik de CHMOD keurig op 777 heb staan, had te maken met een fout mijnerzijds. Ik schijn in mijn STRATO pakket bij "beveiliging" een schrijfbeveiliging aangezet te hebben op de bovengenoemde mappen. Ik wilde alleen de schrijfbewerkingen loggen (ten tijde van de hack), maar heb behalve het loggen kennelijk ook de schrijfbeveiliging aangezet....

Ik heb hem in mijn STRATO configuratiepanel weer uitgezet, en problem solved.
Nu heb ik dus ondertussen ook:
- een pakketupdate gedaan (om een door STRATO automatisch gemaakte recente DB backup te kunnen downloaden)
- mijn domeinnaam van HOSTNET naar STRATO gemoved (omdat het redirecten bij HOSTNET geld kost, en ik daarom de domeinnaam via de server van een maat weer redirecte naar STRATO, maar daarbij kon ik niets achter de domeinnaam typen, en dat was lastig).
- een fresh install gedaan (met het volledige pad naar mijn webspace, omdat mijn redirect van GASTGEZINGEZOCHT.NL nog niet werkt)
- de database opnieuw aangemaakt.
Ik moet nu nog:
- de backup van mijn database importeren via phpmyadmin (kan pas als mijn domeinnaam werkt vermoed ik, omdat daar wellicht naar verwezen wordt in de database?)
- hopen dat het dan weer werkt...
Ondertussen ben ik wel een beetje een phpBB goeroe geworden!

iedereen bedankt voor de hulp en suggesties!
Beste stefkeuutfryslan,
Let erop dat het niet is toegestaan om de dubbelposten binnen 24 uur. Zie onze Algemene Voorwaarden #3.5.
Ik heb je berichten samengevoegd.
Bedankt!
Let erop dat het niet is toegestaan om de dubbelposten binnen 24 uur. Zie onze Algemene Voorwaarden #3.5.
Ik heb je berichten samengevoegd.
Bedankt!