Vraag PHPBB style

Hulp nodig bij een stijl? Voor zowel XHTML/CSS als grafische vragen uiteraard gerelateerd aan phpBB3.
Forumregels

LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
phpBB3.0.x
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
Plaats reactie
AzdinZ

Vraag PHPBB style

Bericht door AzdinZ » 21 sep 2012, 16:48

• Adres van je forum: http://nammos.nl/forum/

Hallo,

1) Ik heb een nieuwe template/thema gedownload genaamd 'xand' en heb hem geüpload. Waar in mijn beheerderspaneel moet ik aangeven dat ik die versie gebruik?

2) Waar kan ik de header plaatje veranderen in FTP?

Alvast bedankt
Laatst gewijzigd door David op 21 sep 2012, 17:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: verplaatst van 3.0 Support naar 3.0 Stijlen

David
Contacteer:

Re: Vraag PHPBB style

Bericht door David » 21 sep 2012, 17:16

Welkom op phpbb.nl :D

Je kunt als je xand goed hebt geïnstalleerd de stijl via je beheerderspaneel en dan het tabblad stijlen installeren. Als je het voor je hebt is het vrij duidelijk wat de bedoeling is ;)

De header van xand kun je vinden in:
styles/xand/imageset/top.gif

Om een ander logo in te stellen kun je het beste het volgende bestand aanpassen:
styles/xand/imageset/imageset.cfg

Zoek:

Code: Selecteer alles

img_site_logo = top.gif*100*978
top.gif staat voor je naam + extensie van je logo
100 staat voor de hoogte van je logo
978 staat voor de breedte van je logo

Na het wijzigingen van dit bestand moet je niet vergeten om de map imageset te vernieuwen dit kan via je beheerderspaneel vervolgens klik je op het tabblas Stijlen. Aan de linkerkant zie je dan imageset staan.

Wijzig bij voorkeur je bestanden met notepad++
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Pola
Contacteer:

Re: Vraag PHPBB style

Bericht door Pola » 21 sep 2012, 23:39

Ik ben dan alleen wel bang dat de stijl die je gekozen hebt (xand) niet 100% goed met je forum zal werken. De laatste versie van xand die ik heb kunnen vinden is voor phpBB 3.0.9, terwijl jouw forum phpBB 3.0.10 is. De versie van de stijl en van het forum moeten met elkaar overeenkomen om problemen te voorkomen.

Je kunt de stijl wel bijwerken naar de laatste versie phpBB. Je kunt de verschillen tussen 3.0.9 en 3.0.11 hier vinden. Je moet dan de wijzigingen in subsilver2 gebruiken, omdat xand op subsilver2 gebaseerd is.
Omdat je stijl na de wijzigingen 3.0.11 is, zul je dan ook je forum moeten updaten naar 3.0.11.
HGN op phpbb.com

Plaats reactie