Diverse errors, foutmeldingen, vreemde problemen met subfora

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
DanielFr

Re: Diverse errors, foutmeldingen, vreemde problemen met sub

Bericht door DanielFr » 15 aug 2012, 06:59

Oooooohhhh! Dat wist ik helemaal niet! Bedankt hoor! ;)

Maar op welke manier kan ik dan checken hoeveel subfora er werkelijk in totaal zijn, zodat ik dus weet hoe ver ik al onder die maximum-limiet van 1500 zit? - Want daar gaat zich uiteraard om, toch..? :)

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 15 aug 2012, 09:12

Via het forum zelf kun je dat niet makkelijk achterhalen. Daarvoor moet je een SQL query draaien op de database met behulp van phpMyAdmin.

Code: Selecteer alles

SELECT COUNT(forum_id) FROM phpbb_forums WHERE 1
Ik heb een testbestandje gemaakt waarmee het ook te achterhalen is. Je moet dan een bestand aanmaken met de volgende inhoud:

<?php

/**
* @ignore
*/
define('IN_PHPBB', true);
$phpbb_root_path = (defined('PHPBB_ROOT_PATH')) ? PHPBB_ROOT_PATH : './';
$phpEx = substr(strrchr(__FILE__, '.'), 1);
include($phpbb_root_path . 'common.' . $phpEx);

// Start session management
$user->session_begin();
$auth->acl($user->data);
$user->setup();

$sql = 'SELECT COUNT(forum_id) AS stat
FROM ' . FORUMS_TABLE . '
WHERE 1';
$result = $db->sql_query($sql);

echo (int) $db->sql_fetchfield('stat');
$db->sql_freeresult($result);

?>
En dat bestand opslaan als bijvoorbeeld forumcount.php. Dat bestand vervolgens uploaden naar de root (hoofdfolder) van je forum.
In je internetbrowser kun je vervolgens http://lectomunda.net/forumcount.php ingeven en je krijgt dan een getal te zien die het aantal fora aangeeft.
HGN op phpbb.com

DanielFr

Bericht door DanielFr » 20 aug 2012, 18:59

Bedankt Pola! - Als ons Forum weer "normaal" is, zal ik eens kijken of me dat zelf lukt bovenstaande "query" te draaien... :)

Slecht nieuws: de problemen met ons Forum, zijn nog steeds overduidelijk aanwezig, en de hulp die, o.a., Mendel ons verleend heeft , heeft heleaas totaal niet gebaat... - Het lijkt in feite alleen norg maar erger te worden.
Kijk maar ons hoe het eruit ziet (onderaan) het Forum: http://www.lectomunda.net/

Dit is werkelijk niet meer normaal. :roll: :? - Hoe komt dit toch?
En het meest vreemde vind ik nog wel dat het er in het Beheerderspaneel wel (grotendeels, het is in ieder geval niet zo'n complete zooi als op het Forum-overzicht / de index) redelijk normaal uit ziet allemaal, en dat het er daar wel staat zoals ik het toegevoegd, aangemaakt en ingedeeld heb (de categorieën, subfora en sub-subfora)...

Mendel
Contacteer:

Bericht door Mendel » 20 aug 2012, 20:01

Ik heb je primaire probleem verholpen, door de enorme vertraging in de subfora's weg te nemen met een herstel van de left/right id's.

Ik heb me verder (wijselijk) van verdere ondersteuning onderhouden, door de enorme complexiteit van je subfora structuur.

DanielFr

Bericht door DanielFr » 20 aug 2012, 21:10

Oké, dat klopt wel. Maar waar we bang voor waren, en wat als ik 't goed begrepen heb ook een van de nadelige gevolgen van deze "probleem-oplosser", dat daardoor alle subfora door elkaar kwamen te staan, en dat echt bij lange na totaal niet meer de oorspronkelijke alfabetische volgorde erin terug te herkennen is, op de manier en juiste indeling zoals we de subfora allemaal één voor één via het BP toegevoegd hebben....
Maar dat is dus juist nu het probleem. - Wat ook ik ook doe in het Beheerderspaneel, op het Forum zelf gebeurd gewoon compléet het tegenovergestelde. Ik krijg het gewoon echt niet meer goed...; het systeem weigert blijkbaar te doen waar ik de opdracht voor geef.

Ik vind het heel jammer dat je er zo over denkt, maar zelf kunnen we dit (uiteraard) niet zomaar even zonder hulp oplossen... Wat moeten we dan doen? :|

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 20 aug 2012, 22:01

Pola schreef:In je internetbrowser kun je vervolgens http://lectomunda.net/forumcount.php ingeven en je krijgt dan een getal te zien die het aantal fora aangeeft.
Heb je het testbestandje al gebruikt? Hoeveel forums heb je nog?
HGN op phpbb.com

DanielFr

Bericht door DanielFr » 21 aug 2012, 01:34

Nee, sorry, ik weet niet echt hoe dat moet... - Naar mijn schatting zitten we nu rond een kleine 1300. - In ieder geval zéker niet meer dan 1400; want ik heb echt een heleboel al verwijderd.

Mendel
Contacteer:

Bericht door Mendel » 21 aug 2012, 17:35

Probleem met subfora in verkeerde plakken, en de oplossing is al aangegeven in dit topic. Dit rustig en structureel uitvoeren, en na elk fora herstel een backup maken.

DanielFr

Bericht door DanielFr » 21 aug 2012, 18:35

Sorry hoor Mendel; dat hebben we echt al regelmatig en meerdere keren geprobeerd en gedaan, maar het lukt gewoonweg niet.

Ik heb in m'n bovenstaande bericht ook duidelijk proberen te beschrijven dat het Beheerderspaneel vaak niet "doet" wat we willen, en niet naar ons "luistert".
We voeren 'n opdracht in, voegen dit toe, wijzigen of verplaatsen dat, klikken hier en dan daar op; maar het gébeurd niet werkelijk. - Op het Forum-overzicht komt het COMPLEET anders (echt helemaal messed up) te staan, dan de manier zoals we 't in het Beheersderspaneel hebben ingevoerd.
Dát is juist het probleem waar ik tegenaan loop. :? :(

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 21 aug 2012, 22:41

DanielFr schreef:Nee, sorry, ik weet niet echt hoe dat moet...
Wat van onderstaande begrijp of kun je dan niet?
Pola schreef:Je moet dan een bestand aanmaken met de volgende inhoud:

<?php

/**
* @ignore
*/
define('IN_PHPBB', true);
$phpbb_root_path = (defined('PHPBB_ROOT_PATH')) ? PHPBB_ROOT_PATH : './';
$phpEx = substr(strrchr(__FILE__, '.'), 1);
include($phpbb_root_path . 'common.' . $phpEx);

// Start session management
$user->session_begin();
$auth->acl($user->data);
$user->setup();

$sql = 'SELECT COUNT(forum_id) AS stat
FROM ' . FORUMS_TABLE . '
WHERE 1';
$result = $db->sql_query($sql);

echo (int) $db->sql_fetchfield('stat');
$db->sql_freeresult($result);

?>
En dat bestand opslaan als bijvoorbeeld forumcount.php. Dat bestand vervolgens uploaden naar de root (hoofdfolder) van je forum.
In je internetbrowser kun je vervolgens http://lectomunda.net/forumcount.php ingeven en je krijgt dan een getal te zien die het aantal fora aangeeft.
HGN op phpbb.com

DanielFr

Bericht door DanielFr » 22 aug 2012, 02:05

@Pola; Dat bestand aanmaken; moet dat in PHPMyAdmin? - En waar doe ik dat precies? In welke "tabel" moet ik dan zijn? En komt daar dan veel bij kijken, of is het in feite alleen "copy - paste" en bevestig?

En het vervolgens oploaden naar de root, weet ik niet van hoe dat moet. :)

David
Contacteer:

Bericht door David » 22 aug 2012, 08:19

Het bestand waar Pola over spreekt kun je aanmaken met bijvoorbeeld notepad++ Het is inderdaad maar een kwestie van hier knippen en in notepad++ plakken en dan opslaan als php bestand. Dan uploaden via FTP, naja en de rest heeft Pola al uitgelegd.
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

DanielFr

Bericht door DanielFr » 23 aug 2012, 01:06

Oké, ik zal dat snel eens proberen als ik de tijd heb! :) Ik ben alleen bang dat ik fouten maak, en misschien straks het hele forum vernietig :P , want ik kom eigenlijk nooit in PHPMyAdmin, en heb ook nog nooit aan die tabellen gezeten of daar iets aan durven wijzigen...

@Mendel; Mag ik even vriendelijk vragen of je mijn laatste bericht aan jou gericht van de 21e om 19.35 uur, ook gelezen hebt? - Ik hoop gewoon dat het duidelijk is dat we dus zeker wel jouw advies hebben opgevolgd, en ik het meerdere malen zo geprobeerd heb op te lossen, en alle subfora een voor een opnieuw aan te maken, op goeie volgorde te plaatsen, en onder de juiste, nieuwe categorieën in te delen, maar dat dat blijkbaar dus alleen het tegengestelde effect oplevert, en van die nieuwe pogingen (vanaf het subforum "De Dumpplaats"), echt níets op het Forumoverzicht klopt van de plekken van de subfora waar ik ze in het Beheerderspaneel heb toegevoegd, aangemaakt en onder heb ingedeeld.

En als ik jullie vraag of er nóg een keer zo'n correctie van de "left & right ID's" uitgevoerd kan worden...? (Is dat een MOD overigens, of hoe werkt dat?)

Zou dat positief resultaat kunnen opleveren volgens jullie...? - Dat het allemaal (de categorieën, diens subfora en sub-subfora), in ieder geval weer een beetje normaal komt te staan, zoals het ook in het Beheerderspaneel staat?
Ook al staat alles dan weer in de verkeerde volgorde, net als na de laatste keer, dan maakt dat in feite toch niet meer uit, omdat al die honderden auteurs-subfora toch allemaal verwijderd gaan worden. - Maar daarvoor moet ik wel normaal kunnen werken, zodat ik weet waar de topics uit die subfora naar toe gaan, en ook in het juiste nieuwe subforum belanden wanneer ik ze verwijder / verplaats;

Want nu is dat in feite gewoon totaal onmogelijk. - Ik doe het een in het Beheerderspaneel, maar op het Forum zlélf is daar niets van te zien, en gebeuren tótaal andere, vreemde dingen; ook diverse subfora waar ik dan niet eens áángekomen ben, staan plotseling op een compleet andere plek.

DanielFr

Bericht door DanielFr » 23 aug 2012, 21:03

Ik heb net Notepad++ geïnstalleerd, (bedank voor de link David!). :) - Eens kijken of ik hier zelf wijs uit wordt...

DanielFr

Bericht door DanielFr » 24 aug 2012, 16:19

@Pola / Mendel / David: Het is me gelukt!! :D

http://www.lectomunda.net/forumcount.php

1191 dus nog maar... Sowieso al veel minder dan ik gedacht had! :)

Hopelijk kunnen jullie ons nu dan verder helpen! :mrgreen:

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 24 aug 2012, 23:31

Dan zou ik inderdaad nog eens de Fix left/right ID's tool uitvoeren.
DanielFr schreef:En als ik jullie vraag of er nóg een keer zo'n correctie van de "left & right ID's" uitgevoerd kan worden...? (Is dat een MOD overigens, of hoe werkt dat?)
In feite is het inderdaad een MOD, hoewel het beter een Add-on genoemd kan worden. Er wordt iets toegevoegd aan het forum, zonder de forumsoftware/forumfuncties zelf te wijzigen.
Genoemde tool maakt deel uit van de Support Toolkit, die door het Support Team van phpbb.com is ontwikkeld.
HGN op phpbb.com

DanielFr

Bericht door DanielFr » 25 aug 2012, 01:34

Bedankt voor de info Pola! - Ik denk dat ik dan daarvoor beter even een aanvraag op het service-prikbord kan plaatsen hier, want het is volgens mij niet echt iets wat ik zelf makkelijk kan uitvoeren (in tegenstelling tot de forumcount.php) zonder enige kennis of ervaring daarin te hebben. :)

Mendel
Contacteer:

Bericht door Mendel » 25 aug 2012, 11:43

https://www.phpbb.com/support/stk/

Pakket downloaden, dan de gehele map /stk uploaden naar de root van je forum, vervolgens met de browser daarheen gaan, inloggen en naar tabblad supporttools gaan en daar Fix Left/Right IDs selecteren en uitvoeren.

DanielFr

Bericht door DanielFr » 25 aug 2012, 15:44

@Mendel; Oh, haha, ik wist niet dat het zo makkelijk was. :P

Maar even voor de zekerheid; hier zitten dus verder echt geen "gevaren" aan...? Niet dat het probleem dadelijk (weer) nog erger wordt? :|

DanielFr

Bericht door DanielFr » 25 aug 2012, 19:08

Het uploaden van de gehele map lukt niet.

Ik heb eerst het pakket gedownload: "support_toolkit_1_0_5" - en dat als WinRAR ZIP-archief "Hier uitpakken" gedaan.

Daar komen dan 2 mappen uit: "contrib" en "stk" - en twee tekstbestandjes "install" en "license".

Als ik dan dus in m'n DirectAdmin ga, en die map "stk" (dat is 'm, toch?) wil uploaden naar de root van het Forum - op dezelfde plek dus als waar ik gisteren Pola's Forumcount.php heb toegevoeggd - , wil die 'm niet pakken.

Wat als ik dan in DircectAdmin "Bestand kiezen" doe, en dan de map selecteer en op Openen klik, dan opent ie dus de map, i.p.v. het te openen en uploaden naar de site.
En daaronder zitten dan ook weer 'n aantal verschillende mappen, en ónder die mappen zitten nog meer mappen.

- Dus hoe doe ik dit dan en welke moet ik dan hebben? :?

Gesloten