Chatbox | Forum rang

Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD?
Forumregels

LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
phpBB3.0.x
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
iNickR

Chatbox | Forum rang

Bericht door iNickR » 13 aug 2012, 22:29

Perfect, precies wat ik nodig heb, maar ik snap niet echt hoe ik ze moet instellen, moet ik alles in de zelfde map laten en uploaden ?
Misschien als u is even tijd hebt u me kan helpen via teamviewer ? :oops:
Laatst gewijzigd door iNickR op 14 aug 2012, 00:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Pola
Contacteer:

Re: Chatbox | Forum rang

Bericht door Pola » 13 aug 2012, 23:48

Er is iets misgegaan met de link naar de afbeelding.
Een veelgebruikte chat op phpBB is de volgende: http://www.phpbb.com/customise/db/mod/m ... w_version/
iNickR schreef:Ik heb nog een 2de vraagje, kan ik instellen dat de leden na een aantal berichten automatisch naar een groep worden gestuurd, zou een VIP systeem willen maken naast men donateur systeem.
Daar heb je een MOD voor nodig.
De volgende MOD is getest op 3.0.6, maar ik heb al gezien dat verschillende gebruikers aangeven dat hij ook prima werkt op 3.0.10: http://www.phpbb.com/customise/db/mod/auto_groups/
HGN op phpbb.com

iNickR

Bericht door iNickR » 14 aug 2012, 00:04

Perfect, precies wat ik nodig heb, maar ik snap niet echt hoe ik ze moet instellen, moet ik alles in de zelfde map laten en uploaden ?

Chat:
Ik zie iets staan over prosilver, maar ik maak gebruik van een andere style, enkel de imageset van prosilver, is het dan nog mogelijk om gebruik te maken van de chat ?

Auto rank
-Nog niet aan begonnen

David
Contacteer:

Bericht door David » 14 aug 2012, 09:30

Misschien heb je iets aan dit wiki artikel neem het op je gemakje eens door.

phpBB3 heeft twee basis stijlen Prosilver en Subsilver2, alle andere stijlen zijn op één van deze 2 stijlen gebaseerd. Je moet dus even nakijken welke stijl je hebt en op welk van twee net genoemde stijlen je stijl is gebaseerd.

Als je stijl Prosilver gebaseerd is pas je de Prosilver wijzigingen toe op jouw stijl en voeg je de Prosilver bestanden van de modificatie toe aan jouw stijl.

Als je stijl Subsilver2 gebaseerd is pas je de Subsilver2 wijzigingen toe op jouw stijl en voeg je de Subsilver2 bestanden van de modificatie toe aan jouw stijl.

Het uploaden is in principe simpel. Als je Mchat hebt gedownload en hebt uitgepakt open je de map Mchat. Als het goed is staat er dan een mapje ROOT. De inhoud van die map moet je uploaden naar de ROOT van je forum. De ROOT van je forum is waar ook je config.php bestand staat.

Maak voor installatie voor alle zekerheid wel even een back-up van je bestanden en database

Mocht je nog vragen hebben na aanleiding van het wiki artikel stel ze gerust! Ik heb je topic ook meteen even verplaatst van Support naar Modificatie aangezien het hier om een Modificatie gaat ;)
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

iNickR

Bericht door iNickR » 14 aug 2012, 12:09

Was eventjes zoeken voor ik men topic vond. :P
Bedankt, ga is zien, back up is al genomen.

iNickR

Bericht door iNickR » 14 aug 2012, 16:05

Ik hang beetje vast, ik heb alles opgevolgd maar nu blijkt het dat ik niet meer in men admin paneel kan, heb wel een back-up, maar ik ga eerst hier is zien of ik het oplossen kan en de chat werkend krijg.

Zie print screen

David
Contacteer:

Bericht door David » 14 aug 2012, 16:12

Daar is niet zo gek veel op te zien, dat er iets mis is gegaan is duidelijk vermoedelijk ergens in adm bestanden, tenminste daar zou ik zelf als eerste eventjes kijken. Wil jij de debug mode eens aanzetten hopelijk krijgen we dan een foutmelding die ons verteld wat er aan het handje is ;)

iNickR

Bericht door iNickR » 14 aug 2012, 16:20

Ik heb dit vervangen:

Code: Selecteer alles

@define('DEBUG', true);
    // @define('DEBUG_EXTRA', true);

Maar snap niet wat ik verder moet doen ?
Wijziging: Er stond dat ik in de map van de talen en bestanden moest wijzigen, die stonden ook in nl, wat ik dus gedaan heb. Kan dat het zijn ?

David
Contacteer:

Bericht door David » 14 aug 2012, 16:30

Als je de // hebt weggehaald en het bestand weer hebt geüpload, dan ga je weer naar je beheerderspaneel en dan zou er een foutmelding kunnen staan die ons verteld waar de fout mogelijk vandaan komt. Je kunt bij de lijn eronder de // trouwens ook weg halen. Als je een foutmelding ziet post hem dan hier eventjes voor ons

Met wat voor programma wijzig jij de phpbb3 bestanden?

Mogelijk dat je taal bestanden hebt gewijzigd met een verkeerde editor en de codering van je taalbestanden niet meer intact is. Maar laten we eerst een proberen of we een foutmelding krijgen!

iNickR

Bericht door iNickR » 14 aug 2012, 17:00

Is dit misschien wat je bedoeld ? :)
Heb ook een prnt gemaakt. Ik heb de config mee geplaatst moest er een fout in zitten.
Print screen
Wijziging: Was print vergeten.

David
Contacteer:

Bericht door David » 14 aug 2012, 17:50

Heb jij de taalbestanden ook met kladblok gewijzigd ?

Het probleem ligt waarschijnlijk daar, sommige bestanden met name taalbestanden hebben een bepaalde codering, als je die bestanden niet met een speciaal programma wijzigt dan verlies het bestand de codering en dan krijg je problemen en of foutmeldingen. Je kunt de bestanden beter wijzigingen met notepad++ een gratis programma die zorgt dat de codering van het bestand niet stuk gaat.

Open de taalbestanden eens met notepad++ dan heb je bovenaan een tabmenu waar ook codering bijstaat. Daar kies je UTF-8 (zonder BOM) en dan opslaan en weer uploaden. Dan zijn als het goed is je bestanden weer herstelt

voortaan altijd notepad++ gaan gebruiken voor het wijzigingen van bestanden!

iNickR

Bericht door iNickR » 14 aug 2012, 17:55

Moet ik dan men config weer aanpassen ?

David
Contacteer:

Bericht door David » 14 aug 2012, 17:58

iNickR schreef:Moet ik dan men config weer aanpassen ?
Die kun je in principe gewoon weer terug zetten zoals die was dus met de //

iNickR

Bericht door iNickR » 14 aug 2012, 18:05

Ik installeer even men back-up, kan ik opnieuw beginnen.

iNickR

Bericht door iNickR » 14 aug 2012, 20:54

Nu heb ik toegang tot men admin paneel, de chat werkt, maar feitelijk nog niet goed. :P
Heb gemerkt dat er nog wat bugjes in zitten.

1) Ik heb de bestanden die ik moest wijzigen in Prosilver overgekopieeërd naar men thema waar ik gebruik van maakt, maar dan is het fout gelopen, alles hangt in elkaar, ik heb de bestanden uit de back-up gehaald om het te herstellen, maar dat had geen nut, gaf geen ander effect. Wat kan ik hier aan doen ? (Ik heb tijdelijk Prosilver genomen.)

2) De chat werkt wel, maar blijkt toch nog enkele bugjes in te zitten. Ook in het admin paneel.

Prints:
Klik hier voor print 1, Wat iedereen ziet.
Klik hier voor print 2, Wat ik zie in het admin paneel.

Hoe ik het verwacht:
Hoe ik het verwacht.

Dat die {} codes erin staan, die komen volgens mij voort van de taal, ik heb de bestanden en gewijzigd, zoals in de instructies, moet ik de nl bestanden ook wijzigen ? Maar men grote probleem is die style.

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 14 aug 2012, 22:40

Begin eens met een link naar je forum. Dat geeft ons de mogelijkheid meer te bekijken dan wat er op de screenprints te zien is.
Vervolgens, welke stijl gebruikte je, wil je gebruiken?

De teksten tussen accolades is een gevolg van het ontbreken van de taalbestanden in het nederlands. Je kunt de nederlandse vertaling hier downloaden.
HGN op phpbb.com

iNickR

Bericht door iNickR » 15 aug 2012, 11:56

David
Contacteer:

Bericht door David » 15 aug 2012, 14:11

Je weet dat je na het wijzigingen van stijl bestanden de desbetreffende map moet vernieuwen?

Dat kan via je beheerderspaneel, TAB: Stijlen. Dan zie je de mappen Imageset, Template en Theme staan als je daar op klikt kun je bij de stijlen die je hebt aangepast op wijzigingen drukken. Had je dat al gedaan?

iNickR

Bericht door iNickR » 15 aug 2012, 14:59

Men style wijzigen ? Maar ik wil men huidige style houden met de chat ?
Snap je reactie niet helemaal, als je wil stuur ik men admin gegevens door via pb ?
Wijziging: Ik ga tijdelijk Prosilver gebruiken tot de style gefixt is.

David
Contacteer:

Bericht door David » 15 aug 2012, 18:05

iNickR schreef:Men style wijzigen ? Maar ik wil men huidige style houden met de chat ?
Snap je reactie niet helemaal, als je wil stuur ik men admin gegevens door via pb ?
Wijziging: Ik ga tijdelijk Prosilver gebruiken tot de style gefixt is.
Je hebt in jouw Prosilver bestanden toch ook al wijzigingen gedaan voor Mchat, ik vraag jouw of jij daarna je stijl mappen ook heb vernieuwd, dit zorgt ervoor dat nieuwe wijzigingen en/of aanpassingen ook echt toegepast worden. Dus wederom mijn vraag heb je dat gedaan?

Gesloten