Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
-
Knientje
Bericht
door Knientje » 24 mei 2012, 13:21
- Adres van je forum: http://moet nog geïnstalleerd worden
Event. modificaties op je forum:
Wanneer ontstond het probleem?
phpBB versie:
Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?
Wat is het probleem?
Inmiddels heb ik het Nederlandstalige forum op mijn website aan de gang gekregen en heb daar ook geen problemen mee.
Echter het is de bedoeling ook een Engelstalig forum op te zetten (wordt gewoon een nieuwe installatie van phpBB in een subdirectory en een eigen MySQL database).
Voor het gebruiksgemak wil ik echter het back-end (het beheerderspaneel dus) in het Nederlands hebben.
Kan ik het Engelstalige phpBB gewoon downloaden en dan via een of andere mod ervoor zorgen dat ik het back-end in het Nederlands krijg?
-
Pola
-
Contacteer:
Bericht
door Pola » 24 mei 2012, 13:52
Je kunt meerdere talen installeren op een phpBB board. De gebruikers kunnen dan zelf kiezen of ze engels of nederlands kiezen. De gekozen taal heeft niets te maken met de gebruikte taal in de berichten, forumnamen, topicnamen, maar geldt alleen voor de standaard forumteksten en knoppen.
Een nederlandstalige forumdeelnemer kan dan kiezen om de Nederlandse taal te kiezen, maar wel gewoon in het engels te posten.
Ik denk dat het daarom het makkelijkst is om zowel nederlands als engels installeren, engels als default taal in te stellen en dan zelf Nederlands te kiezen. Je hebt dan zelf een nederlandstalig beheerderspaneel (en alle standaard teksten en knoppen op het forum ook in het nederlands).
Als alternatief kun je ook engels installeren en dan de folder /language/en/acp vervangen door de nederlandse versie. In grote lijnen zal het beheerderspaneel dan in het nederlands zijn, maar sommige algemene termen zul je dan nog wel in het engels zien (zoals bv. de namen van de standaard groepen).