Acc samenvoegen

Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD?
Forumregels

LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
phpBB3.0.x
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
Plaats reactie
OmkePom
Contacteer:

Acc samenvoegen

Bericht door OmkePom » 19 mei 2012, 08:20

Adres van je forum: http://www.film-test.nl/index.php
Event. modificaties op je forum: Meerdere waaronder Ajax Chat en Reimg
Wanneer ontstond het probleem? nvt
phpBB versie: phpBB 3.9 Style aangepaste ProFormell
Wat is het probleem? Ik wil graag enkele acc samenvoegen!

Hoe kan ik 2 acc samenvoegen tot 1 zodat alle onderwerpen van beide acc. onder die acc kommen?
Bv,
Acc A en Acc B worden samen Acc B ( Acc C mag ook want 1 Acc aanpassen/veranderen dat is niet zo moeilijk)

Bvd :)
Laatst gewijzigd door OmkePom op 23 mei 2012, 08:32, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Mendel
Contacteer:

Re: Acc samenvoegen

Bericht door Mendel » 19 mei 2012, 09:11

De Support Toolkit downloaden, en installeren (kwestie van /stk map uploaden), hier zit de door jouw gewenste tool daarvoor.

OmkePom
Contacteer:

Bericht door OmkePom » 19 mei 2012, 10:13

Mendel schreef:De Support Toolkit downloaden, en installeren (kwestie van /stk map uploaden), hier zit de door jouw gewenste tool daarvoor.
Als ik het goed begrijp is dit geen MOD, maar moet ik gewoon alles in de zip-file uitpakken/uploaden naar mijn server in de daarvoor bestemde map en dan gaat ie auto werken of krijg ik dan eerst een Install?

Ps,
Heb de Nederlandse versie gevonden, deze Toolkit kan heel veel blijkbaar. Hoop niet dat het teveel van het goede is 8-)
Afbeelding

Mendel
Contacteer:

Bericht door Mendel » 19 mei 2012, 10:27

Ja alleen de /stk uploaden en dan via de browser aldaar inloggen.

OmkePom
Contacteer:

Bericht door OmkePom » 19 mei 2012, 10:36

Mendel schreef:Ja alleen de /stk uploaden en dan via de browser aldaar inloggen.
je bedoelt dus de /tools map uploaden naar de server, maar en dan via de browser aldaar inloggen. dat begrijp ik niet helemaal?
Afbeelding

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 19 mei 2012, 10:48

Ik zie Mendel op dit moment niet aanwezig, dus beantwoord ik je vraag maar.

Nee, niet alleen de tools folder. Je moet de hele stk folder met alles er in naar de root van je forum uploaden.
Je kunt dan naar de Support Toolkit toe door <url van je forum>/stk in de browser in te voeren. Als je al op je forum ingelogd was, dan vraagt de toolkit om bevestiging van je wachtwoord. Als je nog niet ingelogd was, dan kun je inloggen via de STK (weer met bevestiging). Je moet "founder" (ik weet het nederlandse woord even niet) zijn om de STK te kunnen gebruiken.
HGN op phpbb.com

OmkePom
Contacteer:

Bericht door OmkePom » 19 mei 2012, 10:57

8-) Oke ga proberen thx allebei

Krijg een blanco pagina ?????
Afbeelding

marian0810
Contacteer:

Bericht door marian0810 » 19 mei 2012, 11:08

Wil je alsjeblieft niet dubbelposten maar in plaats daarvan je bericht bewerken? Ik heb je berichten nu samengevoegd.

AirWarrior

Bericht door AirWarrior » 19 mei 2012, 12:13

Pola schreef:Je moet "founder" (ik weet het nederlandse woord even niet) zijn om de STK te kunnen gebruiken.
Dat is "Beheerder" of "oprichter" ;)
Signed by:
AirWarrior
Heb fun in het leven, neem niet alles serieus.

OmkePom
Contacteer:

Bericht door OmkePom » 19 mei 2012, 12:44

Tis me gelukt !!!!

Alleen op de language-pack werkt ie natuurlijk niet :oops:
maar ja uiteindelijk toch gevonden hoe het moest thx again :roll:
Afbeelding

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 19 mei 2012, 23:36

AirWarrior schreef:
Pola schreef:Je moet "founder" (ik weet het nederlandse woord even niet) zijn om de STK te kunnen gebruiken.
Dat is "Beheerder" of "oprichter" ;)
Voor de volledigheid, in de phpbb.nl vertaling is founder de "eigenaar".

Niet "beheerder"! Dat is een administrator, iemand met beheers (administratie) permissie.
HGN op phpbb.com

OmkePom
Contacteer:

Bericht door OmkePom » 20 mei 2012, 09:05

Ik heb de manage_founders.php ertussenuit gehaald, een voor mij overbodige "extra tool. Vind deze erg risiko vol je kan als eigenaar hiermee zo gewipt worden.

Er zijn heel veel Tools in het STK pakket waar ik als leek niks van snap, jammer dat er geen goede nl vertaling van is wat elke tool precies doet of is deze er wel?

Ps,

mogelijk is dit een nieuw topic/offtopic bij deze sry daarvoor!
Afbeelding

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 20 mei 2012, 12:25

OmkePom schreef:Er zijn heel veel Tools in het STK pakket waar ik als leek niks van snap, jammer dat er geen goede nl vertaling van is wat elke tool precies doet of is deze er wel?
Er is wel een nederlandse vertaling: http://www.phpbb.com/customise/db/download/id_82383
HGN op phpbb.com

OmkePom
Contacteer:

Bericht door OmkePom » 20 mei 2012, 13:04

Ja de Nederlandse vertaling Languege-Pack, heb ik al geïnstalleerd maar dat bedoel ik niet!

Wat doet bv,

Dubbele permissies verwijderen, welke dubbele permissies en waar?
E-mail hashes bijwerken, wat zijn dat eigenlijk?
Gebruikersnamen opschonen, gaan dan alle gebruikersnamen weg ofzo?
Hersynchroniseren meldingsvlaggen, heb ik ook nog nooit van gehoord?
Linker/rechter-ID’s repareren, zijn er 2 dus blijkbaar?
Moderators her-cachen, zal ook niet weten wat dit inhoud?
BBCodes herparsen, ook geen idee van?

dit soort termen zegt mij niks, (her)synchroniseren daar heb ik nog wel een voorstelling van maar de rest :o ?

Wie heeft hier enige simpele uitleg?
Afbeelding

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 20 mei 2012, 21:14

De Support Toolkit is voornamelijk bedoeld om problemen op te lossen die ontstaan zijn bij fouten tijdens het updaten/installeren van phpBB, bij het installeren van MOD's, bij het zelf aanpassen van code of bij het uitvoeren van handmatige MySQL queries in de database.
Het gros van de phpBB beheerders zullen de meeste van deze tools nooit nodig hebben. Mocht je toch ooit tegen een probleem aanlopen waardoor het forum onjuist reageert, dan kan de Support Toolkit uitkomst bieden.

Dubbele permissies verwijderen, welke dubbele permissies en waar?
De tabellen met permissies kunnen soms corrupt raken, waardoor de permissies bijvoorbeeld aangeven dat iemand iets wel kan doen, maar in de praktijk werkt het niet. Dat kan dan komen doordat er een dubbele permissie in de tabellen staat (die niet altijd zichtbaar hoeft te zijn in het beheerderspaneel). Deze tool controleert alle permissies in de database tabellen en verwijderd de dubbele permissies.

E-mail hashes bijwerken, wat zijn dat eigenlijk?
De e-mail adressen worden zowel in normale tekst, als via een versleuteling in de database opgeslagen. Een e-mail hash is een versleuteld e-mail adres. Er zijn meerdere e-mail adressen die tot dezelfde sleutel kunnen leiden, howel de kans klein is dat je per toeval twee e-mail adressen invoert die dezelfde hash hebben.
De e-mail hash wordt gebruikt voor zoekopdrachten naar e-mail adressen, omdat dit sneller zoekt.

Gebruikersnamen opschonen, gaan dan alle gebruikersnamen weg ofzo?
Gebruikersnamen staan op twee manieren in de database. Eén keer precies zoals de gebruiker de naam heeft opgegeven en één keer met alleen maar kleine letters (hoofdletters gewijzigd in kleine letters). De username_clean wordt gebruikt om gebruikersnamen te vergelijken. Als er al een Pola bestaat en iemand wil registreren als pola dan wordt dat niet toegestaan.
Deze tool creëert de "schone gebruikersnamen" opnieuw uit de normale gebruikersnamen.

Hersynchroniseren meldingsvlaggen, heb ik ook nog nooit van gehoord?
Meldingsvlaggen zijn de vlaggen in de database bij berichten, onderwerpen en privéberichten als er op het knopje "Meld dit bericht" is geklikt.
De situatie kan zich bijvoorbeeld voordoen dat een bericht nog wel gemeld is en dit niet weergegeven wordt bij het topic, of dat een bericht nog wel gemeld weergegeven wordt, maar niet meer in het moderatorspaneel staat.

Linker/rechter-ID’s repareren, zijn er 2 dus blijkbaar?
Modules (in beheerders- moderators- en gebruikerspaneel en de forums) zijn aan elkaar gekoppeld via een ouder/kind relatie en een links/rechts relatie. Op die manier ontstaat een soort van keten van forums en modules, zodat ze in de juiste volgorde weergegeven kunnen worden.

Moderators her-cachen, zal ook niet weten wat dit inhoud?
De Moderator cache tabel is een tabel die een soort uittreksel vormt van de moderator forum permissies. Permissies worden opgeslagen per gebruiker/groep. Om snel te kunnen vinden welke moderators een bepaald forum modereren, wordt deze tabel bijgewerkt op het moment dat er moderators toegekend worden aan forums. Omdat dit dus feitelijk dubbele informatie is, moet dit altijd in de pas lopen met de permissie tabellen.

BBCodes herparsen, ook geen idee van?
BBcodes worden in berichten opgeslagen vergezeld van een tweetal codes (bitfield en uid). Zonder deze codes worden de BBCodes niet goed weergegeven in berichten. De reden voor het gebruik van de codes is performance verbetering.
Door deze tool te draaien worden alle berichten gescand en worden de bitfield en uid codes opnieuw aangemaakt en opgeslagen.
HGN op phpbb.com

OmkePom
Contacteer:

Bericht door OmkePom » 21 mei 2012, 08:48

THX Pola,

weer wat geleerd!!!
Afbeelding

Plaats reactie