Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
-
ElsdB
Bericht
door ElsdB » 16 mei 2012, 10:42
- Adres van je forum: http://www.verrereizenmetkinderen.nl
Event. modificaties op je forum:-
Wanneer ontstond het probleem?Na de laatste update
phpBB versie:laatste
Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?Update & terug naar de Prosilver style
Wat is het probleem?
Sinds de laatste update die ik een aantal weken terug heb uitgevoerd, wordt het forum weer overspoeld door 'spammers'. Gelukkig worden nieuwe leden eerst in 'quarantaine' geplaatst voordat berichten zichtbaar zijn, dus ze vervuilen alleen nog maar de database waar ik ze handmatig uit verwijder.
Nu wil ik zo snel mogelijk opnieuw Q&A inschakelen, maar ik krijg de melding dat: De plug-in kan niet worden geselecteerd, omdat de benodigdheden om de plug-in te draaien niet aanwezig zijn.
Wat nu? Wie weet om welke benodigdheden het hier gaat?
Alvast hartelijk dank!
Groet,
Els
-
Pola
-
Contacteer:
Bericht
door Pola » 17 mei 2012, 00:03
De procedure om de Vraag en Antwoord in te stellen is:
Instellen van V&A
- Beheerderspaneel > Spambotpreventie > Geïnstalleerde plug-ins: > klik op de dropdown box en kies V&A (het is dan "uitgegrijsd")
- Klik op de Configureren knop en daarna op Toevoegen.
- Voeg je vraag en antwoord toe (je moet een V&A instellen voor elke taal die geinstalleerd is op het forum) en klik op bevestig. (Voordat je op Bevestig klikt, kun je "Strikte controle" op Ja zetten, zodat er ook gecontroleerd wordt op juist gebruik van hoofdletters en kleine letters.)
- Klik "Terug naar de vorige pagina." en daarna op "« Terug" (rechts boven)
- Kies V&A in de dropdown (opnieuw!)
- Klik onderaan de pagina op "Bevestig".
- Klaar.
Gebruik een vraag en antwoord die zo uniek als mogelijk is (voor je site).
Let met name op punt 3. Je hebt twee versies nederlands geinstalleerd op je forum. Je zult Vraag en Antwoord voor beide talen moeten creëren.
-
ElsdB
Bericht
door ElsdB » 17 mei 2012, 10:30
Beste Pola,
Dat is het inderdaad! Wat goed. Het werkt nu wel. Dank je.
Het lijkt mij een beetje overbodig om twee versies Nederlands op m'n forum te hebben. Kan het kwaad als ik een van beide verwijder?
Groet,
Els
-
Pola
-
Contacteer:
Bericht
door Pola » 17 mei 2012, 22:28
Nee hoor, je hebt er maar één nodig.
Via het Beheerderspaneel - SYSTEEM - Taalpakketten kun je zien welke van de twee het meest gebruikt wordt. De andere kun je daar verwijderen. Eigenlijk wordt hij dan alleen gedeïnstalleerd. Nadat je een taal in het beheerderspaneel verwijderd hebt, kun je hem desgewenst ook van de server verwijderen via FTP.
-
ElsdB
Bericht
door ElsdB » 17 mei 2012, 22:40
Dank je. Een van de pakketten werd niet gebruikt, dus dat was makkelijk kiezen. Die is verwijderd.
Nogmaals bedankt voor je hulp!
Groet,
Els