breed extra profielveld met afbeeldingen

Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD?
Forumregels

LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
phpBB3.0.x
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
Plaats reactie
Pien

breed extra profielveld met afbeeldingen

Bericht door Pien » 08 mei 2012, 19:39

• Modificatie & Versie: nog niet kunnen vinden
    Directe link naar de modificatie:
    Adres van je forum: http://cavaletti.nl
    phpBB versie: 3.0.10
    Heb je onlangs een andere modificatie of stijl geïnstalleerd?

Wat is het probleem?
Ik wil graag een extra veld toevoegen aan het profiel zoals het veld van "onderschrift". Dus een veld over de hele breedte waar text en afbeeldingen (bbcode) in kunnen. Hij moet alleen zichtbaar zijn in viewprofile en natuurlijk invulbaar in het gebruikerspaneel.
Ik ben al een tijd aan het zoeken naar een MOD hiervoor maar het lijkt er op dat die niet bestaat.

Wie kan/wil me helpen?

David
Contacteer:

Re: breed extra profielveld met afbeeldingen

Bericht door David » 08 mei 2012, 20:30

Als ik je goed begrijp wil je een aangepast profiel veld maken, waarin mensen BBcodes kunnen gebruiken? Het zal niet precies zijn zoals je beschrijft, maar het kan in principe wel.

Om BBcode is aangepaste profiel velden te gebruiken heb je deze modificatie nodig. Je kunt met deze MOD alleen BBcode toevoegen, de knoppen van de BBcode installeer je hier niet mee. Je moet de BBcodes dus uit je hoofd kennen, of je kunt doen alsof je een bericht plaatst op het forum, en zo een tekst schrijven en vervolgens knippen en plakken in je aangepaste profiel veld.

Je kunt met onderstaande stappen een aangepast profielveld maken
  • Ga naar je beheerderspaneel
  • Klik op de tab: Gebruikers en Groepen
  • Klik aan de linkerkant op Aangepaste profielvelden
  • Rechtsonder kun je via een dropdown menu kiezen voor "tekst veld"vervolgens bevestig je.
  • Aldaar moet je een aantal gegevens invullen die je naar eigen wens kunt invullen
Mocht je nog vragen hebben stel ze gerust
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Pien

Bericht door Pien » 08 mei 2012, 21:00

Bedankt, maar die had ik inderdaad wel gevonden. Maar ik wil een breed veld wat in viewprofile onder het veld van onderschrift komt te staan. Enig idee hoe dat gemaakt kan worden?

David
Contacteer:

Bericht door David » 08 mei 2012, 21:21

Dan moet je als nog eerst een aangepast profielveld aanmaken en als je wilt dan men daar afbeeldingen kan plaatsen moet je ook de modificatie installeren die ik in bovenstaand bericht heb gegeven. Daarna moeten we even sleutelen zodat we van dat aangepaste profielveld even een apart blok maken. Ik zie dat je een Subsilver gebaseerde stijl gebruikt, mag ik vragen welke stijl je precies gebruikt?

Op mijn eigen forum heb ik namelijk ook zoiets maar dat is een Prosilver stijl, durf niet met zekerheid te zeggen dat het op Subsilver ook gaat werken. Dat wil ik even voor je testen, maar dan moet ik wel even je stijl weten ;)

Pien

Bericht door Pien » 08 mei 2012, 21:38

Dat zou leuk zijn als het lukt op die manier. Het is gewoon normale bijbehorende subsilver. Ik heb alleen de kleuren aangepast.

David
Contacteer:

Bericht door David » 08 mei 2012, 21:55

Dan heb ik toch goed gegokt, was inmiddels al gaan sleutelen ;) Moet zeggen dat het me sneller is gelukt dan ik dacht. Volg onderstaande stappen:

Open: styles/Subsilver2/template/memberlist_view.html

Zoek:

Code: Selecteer alles

<!-- IF SIGNATURE -->
		<tr>
			<td class="cat" colspan="2" align="center"><h4>{L_SIGNATURE}</h4></td>
		</tr>
		<tr>
			<td class="row1" colspan="2"><div class="postbody" style="padding: 10px;">{SIGNATURE}</div></td>
		</tr>
	<!-- ENDIF -->
Plaats eronder:

<!-- BEGIN custom_fields -->
    <!-- IF custom_fields.S_PROFILE_BERTIE -->
    <tr>
         <td class="cat" colspan="2" align="center"><h4>{PROFILE_BERTIE_NAME}</h4></td>
      </tr>
      <tr>
         <td class="row1" colspan="2"><div class="postbody" style="padding: 10px;">{PROFILE_BERTIE_VALUE}</div></td>
      </tr>
    <!-- ENDIF -->
    <!-- END custom_fields -->
Om te zorgen dat het profielveld nu niet 2 keer wordt getoond is onderstaande wijziging nodig, dat moet wederom in de memberlist_view.html

Zoek:

<tr>
					<td class="gen" align="{S_CONTENT_FLOW_END}" nowrap="nowrap">{custom_fields.PROFILE_FIELD_NAME}: </td>
					<td><b class="genmed">{custom_fields.PROFILE_FIELD_VALUE}</b></td>
				</tr>
Vervangen met:

<!-- IF not custom_fields.S_PROFILE_BERTIE -->
              <dt>{custom_fields.PROFILE_FIELD_NAME}:</dt> <dd>{custom_fields.PROFILE_FIELD_VALUE}</dd>
          <!-- ENDIF -->
Na de wijzigingen niet vergeten je template map te vernieuwen via je Beheerderspaneel tab: stijlen

Als je de code goed bekijkt zie je in sommige stukken BERTIE staan, de bedoeling is dat je die naam vervangt met de naam van je aangepaste profielveld zoals die in je database staat.

Ik hoop dat je er met deze uitleg uitkomt, mocht je nog vragen hebben over deze uitleg stel ze gerust ;)

Pien

Bericht door Pien » 08 mei 2012, 22:09

ik kan dat tweede stukje niet vinden :s
edit: gevonden! ga nu testen...

Pien

Bericht door Pien » 08 mei 2012, 22:55

hij staat nu boven groepen, heb ik iets fout gedaan?

de bedoeling is:

|forum voorkomen.........|..........statistieken gebruiker|
|..............................|.....................................|
|contact.....................|..........profiel...................|
|..............................|.....................................|
|...................onderschrift...................................|
|....................................................................|
|...................extra veld.....................................|
|....................................................................|

David
Contacteer:

Bericht door David » 08 mei 2012, 23:07

Ik heb het getest, dus als het goed is zou je met bovenstaande uitleg het resultaat wat je wilt moeten behalen. Wellicht nog even extra controleren of alles klopt... want ik kan niet direct zeggen wat het probleem is, is er een mogelijkheid dat ik even mee kijk op je forum? Stuur me dan even in een PB even de gebruikersnaam en wachtwoord van jouw of een test account zodat ik even op je forum kan kijken hoe het nu is.

Pien

Bericht door Pien » 08 mei 2012, 23:31

<!-- INCLUDE overall_header.html -->

<div id="pagecontent">

<form method="post" action="{S_PROFILE_ACTION}">

<table class="tablebg" width="100%" cellspacing="1">
	<tr>
		<th colspan="2" nowrap="nowrap">{L_VIEWING_PROFILE}</th>
	</tr>
	<tr>
		<td class="cat" width="40%" align="center"><h4>{L_USER_PRESENCE}</h4></td>
		<td class="cat" width="60%" align="center"><h4>{L_USER_FORUM}</h4></td>
	</tr>
	<tr>
		<td class="row1" align="center">

<table cellspacing="1" cellpadding="2" border="0">
			<!-- IF S_USER_INACTIVE -->
			<tr>
				<td align="center" style="color: red;"><b class="gen">{L_USER_IS_INACTIVE}</b><br />{L_INACTIVE_REASON}: {USER_INACTIVE_REASON}<br /><br /></td>
			</tr>
			<!-- ENDIF -->
			<tr>
				<td align="center"><!-- IF USER_COLOR --><b class="gen" style="color: {USER_COLOR}"><!-- ELSE --><b class="gen"><!-- ENDIF -->{USERNAME}</b><!-- IF U_USER_BAN --><span class="genmed"> [ <a href="{U_USER_BAN}">{L_USER_BAN}</a> ]</span><!-- ENDIF --><!-- IF U_USER_ADMIN --><span class="genmed"> [ <a href="{U_USER_ADMIN}">{L_USER_ADMIN}</a> ]</span><!-- ENDIF --></td>
			</tr>
			<!-- IF RANK_TITLE -->
				<tr>
					<td class="postdetails" align="center">{RANK_TITLE}</td>
				</tr>
			<!-- ENDIF -->
			<!-- IF RANK_IMG -->
				<tr>
					<td align="center">{RANK_IMG}</td>
				</tr>
			<!-- ENDIF -->
			<!-- IF AVATAR_IMG -->
				<tr>
					<td align="center">{AVATAR_IMG}</td>
				</tr>
			<!-- ENDIF -->
			<!-- IF ONLINE_IMG -->
			<tr>
				<td align="center">{ONLINE_IMG}</td>
			</tr>
			<!-- ENDIF -->
			<!-- IF U_SWITCH_PERMISSIONS -->
				<tr>
					<td class="genmed" align="center">[ <a href="{U_SWITCH_PERMISSIONS}">{L_USE_PERMISSIONS}</a> ]</td>
				</tr>
			<!-- ENDIF -->
			<!-- IF S_USER_LOGGED_IN and S_ZEBRA -->
				<tr>
					<td class="genmed" align="center">[
						<!-- IF U_REMOVE_FRIEND -->
							<a href="{U_REMOVE_FRIEND}">{L_REMOVE_FRIEND}</a>
						<!-- ELSEIF U_REMOVE_FOE -->
							<a href="{U_REMOVE_FOE}">{L_REMOVE_FOE}</a>
						<!-- ELSE -->
							<!-- IF U_ADD_FRIEND --><a href="{U_ADD_FRIEND}">{L_ADD_FRIEND}</a><!-- ENDIF --><!-- IF U_ADD_FOE --><!-- IF U_ADD_FRIEND --> | <!-- ENDIF --><a href="{U_ADD_FOE}">{L_ADD_FOE}</a><!-- ENDIF -->
						<!-- ENDIF -->
					]</td>
				</tr>
			<!-- ENDIF -->
			</table>
		</td>
		<td class="row1">
			<table width="100%" cellspacing="1" cellpadding="2" border="0">
			<tr>
				<td class="gen" align="{S_CONTENT_FLOW_END}" nowrap="nowrap">{L_JOINED}: </td>
				<td width="100%"><b class="gen">{JOINED}</b></td>
			</tr>
			<tr>
				<td class="gen" align="{S_CONTENT_FLOW_END}" nowrap="nowrap">{L_VISITED}: </td>
				<td width="100%"><b class="gen">{VISITED}</b></td>
			</tr>
			<!-- IF S_WARNINGS -->
				<tr>
					<td class="gen" align="{S_CONTENT_FLOW_END}" valign="top" nowrap="nowrap">{L_WARNINGS}: </td>
					<td width="100%"><b class="gen">{WARNINGS}</b><!-- IF U_NOTES or U_WARN --><br /><span class="genmed"> [ <!-- IF U_NOTES --><a href="{U_NOTES}">{L_VIEW_NOTES}</a><!-- ENDIF --> <!-- IF U_WARN --><!-- IF U_NOTES --> | <!-- ENDIF --><a href="{U_WARN}">{L_WARN_USER}</a><!-- ENDIF --> ]</span><!-- ENDIF --></td>
				</tr>
			<!-- ENDIF -->
			<tr>
				<td class="gen" align="{S_CONTENT_FLOW_END}" valign="top" nowrap="nowrap">{L_TOTAL_POSTS}: </td>
				<td><b class="gen">{POSTS}</b><span class="genmed"><!-- IF POSTS_PCT --><br />[{POSTS_PCT} / {POSTS_DAY}]<!-- ENDIF -->
				<!-- IF POSTS_IN_QUEUE and U_MCP_QUEUE --><br />[<a href="{U_MCP_QUEUE}">{L_POSTS_IN_QUEUE}</a>]<!-- ELSEIF POSTS_IN_QUEUE --><br />[{L_POSTS_IN_QUEUE}]<!-- ENDIF -->
				<!-- IF S_DISPLAY_SEARCH --><br /><a href="{U_SEARCH_USER}">{L_SEARCH_USER_POSTS}</a><!-- ENDIF --></span></td>
			</tr>
			<!-- IF S_SHOW_ACTIVITY -->
				<tr>
					<td class="gen" align="{S_CONTENT_FLOW_END}" valign="top" nowrap="nowrap">{L_ACTIVE_IN_FORUM}: </td>
					<td><!-- IF ACTIVE_FORUM != '' --><b><a class="gen" href="{U_ACTIVE_FORUM}">{ACTIVE_FORUM}</a></b><br /><span class="genmed">[ {ACTIVE_FORUM_POSTS} / {ACTIVE_FORUM_PCT} ]</span><!-- ELSE --><span class="gen">-</span><!-- ENDIF --></td>
				</tr>
				<tr>
					<td class="gen" align="{S_CONTENT_FLOW_END}" valign="top" nowrap="nowrap">{L_ACTIVE_IN_TOPIC}: </td>
					<td><!-- IF ACTIVE_TOPIC != '' --><b><a class="gen" href="{U_ACTIVE_TOPIC}">{ACTIVE_TOPIC}</a></b><br /><span class="genmed">[ {ACTIVE_TOPIC_POSTS} / {ACTIVE_TOPIC_PCT} ]</span><!-- ELSE --><span class="gen">-</span><!-- ENDIF --></td>
				</tr>
			<!-- ENDIF -->
			</table>
		</td>
	</tr>
	<tr>
		<td class="cat" align="center"><h4>{L_CONTACT_USER}</h4></td>
		<td class="cat" align="center"><h4>{L_ABOUT_USER}</h4></td>
	</tr>
	<tr>
		<td class="row1">
			<table width="100%" cellspacing="1" cellpadding="2" border="0">
			<tr>
				<td class="gen" align="{S_CONTENT_FLOW_END}" nowrap="nowrap">{L_EMAIL_ADDRESS}: </td>
				<td width="100%"><!-- IF U_EMAIL --><a href="{U_EMAIL}">{EMAIL_IMG}</a><!-- ENDIF --></td>
			</tr>
			<!-- IF U_PM -->
				<tr>
					<td class="gen" nowrap="nowrap" align="{S_CONTENT_FLOW_END}">{L_PM}: </td>
					<td><a href="{U_PM}">{PM_IMG}</a></td>
				</tr>
			<!-- ENDIF -->
			<tr>
				<td class="gen" nowrap="nowrap" align="{S_CONTENT_FLOW_END}">{L_MSNM}: </td>
				<td><!-- IF U_MSN --><a href="{U_MSN}" onclick="popup(this.href, 550, 320); return false">{MSN_IMG}</a><!-- ELSEIF USER_MSN -->{USER_MSN}<!-- ENDIF --></td>
			</tr>
			<tr>
				<td class="gen" nowrap="nowrap" align="{S_CONTENT_FLOW_END}">{L_YIM}: </td>
				<td><!-- IF U_YIM --><a href="{U_YIM}" onclick="popup(this.href, 780, 550); return false">{YIM_IMG}</a><!-- ELSEIF USER_YIM -->{USER_YIM}<!-- ENDIF --></td>
			</tr>
			<tr>
				<td class="gen" nowrap="nowrap" align="{S_CONTENT_FLOW_END}">{L_AIM}: </td>
				<td><!-- IF U_AIM --><a href="{U_AIM}" onclick="popup(this.href, 550, 320); return false">{AIM_IMG}</a><!-- ELSEIF USER_AIM -->{USER_AIM}<!-- ENDIF --></td>
			</tr>
			<tr>
				<td class="gen" nowrap="nowrap" align="{S_CONTENT_FLOW_END}">{L_ICQ}: </td>
				<td><!-- IF U_ICQ --><a href="{U_ICQ}" onclick="popup(this.href, 550, 320); return false">{ICQ_IMG}</a><!-- ELSEIF USER_ICQ -->{USER_ICQ}<!-- ENDIF --></td>
			</tr>
			<tr>
				<td class="gen" nowrap="nowrap" align="{S_CONTENT_FLOW_END}">{L_JABBER}: </td>
				<td><!-- IF U_JABBER --><a href="{U_JABBER}" onclick="popup(this.href, 550, 320); return false">{JABBER_IMG}</a><!-- ELSEIF USER_JABBER -->{USER_JABBER_IMG}<!-- ENDIF --></td>
			</tr>
			</table>
		</td>
		<td class="row1">
			<table cellspacing="1" cellpadding="2" border="0">
			<tr>
				<td class="gen" align="{S_CONTENT_FLOW_END}" nowrap="nowrap">{L_USERGROUPS}: </td>
				<td><select name="g">{S_GROUP_OPTIONS}</select> <input class="btnlite" type="submit" name="submit" value="{L_GO}" /></td>
			</tr>
			<tr>
				<td class="gen" align="{S_CONTENT_FLOW_END}" nowrap="nowrap">{L_LOCATION}: </td>
				<td><!-- IF LOCATION --><b class="genmed">{LOCATION}</b><!-- ENDIF --></td>
			</tr>
			<!-- IF AGE !== '' -->
			<tr>
				<td class="gen" align="{S_CONTENT_FLOW_END}" nowrap="nowrap">{L_AGE}: </td>
				<td><b class="genmed">{AGE}</b></td>
			</tr>
			<!-- ENDIF -->
			<tr>
				<td class="gen" align="{S_CONTENT_FLOW_END}" nowrap="nowrap">{L_OCCUPATION}: </td>
				<td><!-- IF OCCUPATION --><b class="genmed">{OCCUPATION}</b><!-- ENDIF --></td>
			</tr>
			<tr>
				<td class="gen" align="{S_CONTENT_FLOW_END}" nowrap="nowrap">{L_INTERESTS}: </td>
				<td><!-- IF INTERESTS --><b class="genmed">{INTERESTS}</b><!-- ENDIF --></td>
			</tr>
			<tr>
				<td class="gen" align="{S_CONTENT_FLOW_END}" nowrap="nowrap">{L_WEBSITE}: </td>
				<td><!-- IF U_WWW --><b><a class="genmed" href="{U_WWW}">{U_WWW}</a></b><!-- ENDIF --></td>
			</tr>
			<!-- IF S_PROFILE_FIELD1 -->
				<!-- Use a construct like this to include admin defined profile fields. Replace FIELD1 with the name of your field. -->
				<tr>
					<td class="gen" align="{S_CONTENT_FLOW_END}" nowrap="nowrap">{PROFILE_FIELD1_NAME}: </td>
					<td><b class="genmed">{PROFILE_FIELD1_VALUE}</b></td>
				</tr>
			<!-- ENDIF -->
          <!-- IF not custom_fields.S_PROFILE_biografie -->
              <dt>{custom_fields.PROFILE_FIELD_NAME}:</dt> <dd>{custom_fields.PROFILE_FIELD_VALUE}</dd>
          <!-- ENDIF -->
			</table>
		</td>
	</tr>
	<!-- IF SIGNATURE -->
		<tr>
			<td class="cat" colspan="2" align="center"><h4>{L_SIGNATURE}</h4></td>
		</tr>
		<tr>
			<td class="row1" colspan="2"><div class="postbody" style="padding: 10px;">{SIGNATURE}</div></td>
		</tr>
	<!-- ENDIF -->
<!-- IF S_PROFILE_biografie -->
    <tr>
         <td class="cat" colspan="2" align="center"><h4>{PROFILE_biografie_NAME}</h4></td>
      </tr>
      <tr>
         <td class="row1" colspan="2"><div class="postbody" style="padding: 10px;">{PROFILE_biografie_VALUE}</div></td>
      </tr>
   <!-- ENDIF -->
	</table>

</form>

</div>

<br clear="all" />

<!-- INCLUDE breadcrumbs.html -->

<br clear="all" />

<div style="float: {S_CONTENT_FLOW_END};"><!-- INCLUDE jumpbox.html --></div>

<!-- INCLUDE overall_footer.html -->
moet ik trouwens alleen template vernieuwen of ook bij thema? Bij dat laatste verlies ik dan alle wijzigingen in de kleur dus dat heb ik nog niet gedaan. Hij veranderde wel van plek na vernieuwen van templates.
Ik heb trouwens ook net deze gedaan: http://wiki.phpbb.nl/3.x/Profielvelden_verwijderen maar dat werkt ook niet.
Laatst gewijzigd door Pien op 08 mei 2012, 23:38, 1 keer totaal gewijzigd.

David
Contacteer:

Bericht door David » 08 mei 2012, 23:37

Wil jij in je beheerderspaneel eens naar je aangepaste profiel gaan, en kijken wat erbij Veld identificatie: staat? Wat daar staat zou ook in je bestand moeten staan. Wat ik nu zie is een andere naam in je bestand dan dat ik op je profiel zie. De namen moeten overeen komen om connectie te maken. Daarnaast mag je de naam in GROTE letters schrijven, als je het in kleine doet, werkt het geloof ik ook niet. Wil je daar nog eens naar kijken?

P.s. Alleen je template vernieuwen das het enigste waar je NU iets in hebt gewijzigd ;) Theme is dus niet nodig!

Pien

Bericht door Pien » 08 mei 2012, 23:50

Ok nu komen we goed in de buurt :D nu is de plek goed alleen bbcode doet het nu niet meer.
Het zat 'm inderdaad in de hoofdletters.

David
Contacteer:

Bericht door David » 09 mei 2012, 13:12

Ik heb momenteel alleen een schoonheidsfoutje gevonden, nu worden Aangepaste profiel velden boven de groepen getoond, zoals je eerder had toen het blok nog niet werkte... in principe klopte dat ook al niet want aangepaste profielvelden horen onder de websites te beginnen. Het is wel zo netjes dit schoonheidsfoutje even te herstellen, als je eventueel meer aangepaste profielvelden maakt wordt deze in ieder geval al netjes weer gegeven, om het op te lossen is volgende wijziging nodig:

Open: styles/Subsilver2/template/memberlist_view.html

Zoeken:

<!-- ENDIF -->
Vervangen met:

<tr>
					<td class="gen" align="{S_CONTENT_FLOW_END}" nowrap="nowrap">{custom_fields.PROFILE_FIELD_NAME}: </td>
					<td><b class="genmed">{custom_fields.PROFILE_FIELD_VALUE}</b></td>
				</tr>
          <!-- ENDIF -->
Na de wijziging je template map vernieuwen via je beheerderspaneel, tab: stijlen. Dan is in iedergeval dat schoonheidsfoutje al opgelost. Helaas heb ik nog geen oplossing kunnen vinden voor je niet werkende BBcode... Misschien later meer!

Pien

Bericht door Pien » 09 mei 2012, 13:44

Heb het veranderd!
Ik vroeg me af of die parse bbcode mod niet gespecificeerd kan worden naar alleen dat ene veld BIOGRAFIE. Sowieso moeten er waarschijnlijk aanpassingen gedaan worden in viewprofile.php en memberlist.php en niet bij de template bestanden. Maar ik heb er eigenlijk gewoon geen verstand van dus zeg ook maar wat :oops

David
Contacteer:

Bericht door David » 09 mei 2012, 13:49

Inmiddels heb ik met behulp van mijn collega supporter Pola de oplossing gevonden.

Nogmaals in: styles/Subsilver2/template/memberlist_view.html

Zoek:

<!-- IF custom_fields.S_PROFILE_BIOGRAFIE -->
        <tr>
             <td class="cat" colspan="2" align="center"><h4>{PROFILE_BIOGRAFIE_NAME}</h4></td>
          </tr>
          <tr>
             <td class="row1" colspan="2"><div class="postbody" style="padding: 10px;">{PROFILE_BIOGRAFIE_VALUE}</div></td>
          </tr>
        <!-- ENDIF -->

Vervangen met:

<!-- IF custom_fields.S_PROFILE_BIOGRAFIE -->
        <tr>
             <td class="cat" colspan="2" align="center"><h4>{custom_fields.PROFILE_FIELD_NAME}</h4></td>
          </tr>
          <tr>
             <td class="row1" colspan="2"><div class="postbody" style="padding: 10px;">{custom_fields.PROFILE_FIELD_VALUE}</div></td>
          </tr>
        <!-- ENDIF -->

Daarna je template map weer vernieuwen en dan zouden de BBcodes in je profiel blok moeten werken ;)

Pien

Bericht door Pien » 09 mei 2012, 14:06

Hij doet het!!! Zo cool dit *mist pompoentjes*
Bedankt David en collega!

Plaats reactie