Acidtech Announcements and stickys

Hulp nodig bij een stijl? Voor zowel XHTML/CSS als grafische vragen uiteraard gerelateerd aan phpBB3.
Forumregels

LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
phpBB3.0.x
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
Pola
Contacteer:

Re: Acidtech Announcements and stickys

Bericht door Pola » 11 feb 2012, 20:13

Ik heb geen idee, waardoor jij het dan niet ziet. Ik heb het bekeken met IE8 en Mozilla Firefox en in beide worden de stickies en announcements met een rode achtergrondkleur getoond.
Heb je ook de mogelijkheid je forum te bekijken met verschillende browsers?
HGN op phpbb.com

Dieter25

Bericht door Dieter25 » 10 apr 2012, 20:42

ja het gaat perfect hoor alvast bedankt.Is er ook een mogelijkheid om de achtergrondkleur van de post and topic te veranderen ik bedoel dan het vak waar ze in typen omdat dat nu allemaal zwart is ik zou het liever met een blauwe achtergrond hebben.

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 11 apr 2012, 00:44

Dat geldt dan ook voor de invoervelden op andere plekken.

Open /styles/acidtech/theme/stylesheet.css

Zoek

Code: Selecteer alles

textarea, select, .post, .btnbbcode, .btnmain, .btnlite, .btnfile, .helpline {
	font-weight: normal;
	font-family: "Lucida Grande", Verdana, Helvetica, sans-serif;
	color: #D0D0D0;
	border: 1px solid #2370B6;
	background-color: #222;
}
Wijzig dan de regel

background-color: #222;
in bijvoorbeeld

background-color: #004080;
HGN op phpbb.com

Dieter25

Bericht door Dieter25 » 12 apr 2012, 21:15

A ok maar ik heb momenteel de xtreme stijl ik weet niet of dat hetzelfste is als acidtech de stylesheet.css alvast bedankt.

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 12 apr 2012, 22:22

Zijn de invoervelden in de xtreme stijl dan zwart? Ik dacht in de stylesheet.css te zien dat de achtergrond daar (bijna) wit is...
Kun je daar een screenprint van laten zien (of me inloggegevens van een test account geven)?
HGN op phpbb.com

Dieter25

Bericht door Dieter25 » 13 apr 2012, 16:10

ja get werkt maar dat was niet wat ik bedoelde dit zijn de invoervelden maar ik bedoel de velden eens het gepost is versta je dat zou ik een andere kleur willen geven van achtergrond dus dan wel voor alle forums.

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 14 apr 2012, 01:09

Dieter25 schreef:ja het gaat perfect hoor alvast bedankt.Is er ook een mogelijkheid om de achtergrondkleur van de post and topic te veranderen ik bedoel dan het vak waar ze in typen omdat dat nu allemaal zwart is ik zou het liever met een blauwe achtergrond hebben.
Ik werd op het verkeerde been gezet door het gedeelte wat ik onderstreept heb.

De zwarte achterfrond is wel kenmerkend voor de Xtreme stijl. Als je die achtergrond blauw maakt, dan heb je misschien problemen met links (URL's) in berichten die ook in het blauw getoond worden, de Top linkjes en de "Signature" scheiding die ook blauw is.
Afbeelding

Om de zwarte achtergrond te wijzigen moet je het bestand /styles/X-treme/theme/stylesheet.css aanpassen.
Zoek

.rowf1 {
	background-color: #161616;
	padding: 4px !important;
}
Verander de kleurcode 161616 naar de kleur die je wilt. Ik raad aan om in kleine stapjes de kleur aan te passen richting donkergrijs/blauw en goed te testen of het contrast overal nog goed is.
Deze kleur is namelijk niet alleen van toepassing op het vakje waar de tekst van het bericht in staat.

Eventueel kan er ook nog wel aan gesleuteld worden als je bepaalde delen wel en andere delen niet wilt laten omkleuren, maar dan moet je precies aangeven wat je in welke kleur wilt hebben. In dat geval zullen er namelijk ook in de HTML templates wijzigingen aangebracht moeten worden.
HGN op phpbb.com

Dieter25

Bericht door Dieter25 » 14 apr 2012, 21:01

Bedankt daarvoor
Laatst gewijzigd door Dieter25 op 09 sep 2012, 19:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Dieter25

Bericht door Dieter25 » 09 sep 2012, 19:07

Ik heb momenteel een andere stijl nu ik zou ook willen mijn stickys en announcements in een andere kleur hebben ik heb momenteel de ca Black stijl nu http://www.fragaholics.eu kan er mij mess iemand helpen wat ik moet veranderen want zo te zien is dit een hele andere stijl dan xtreme alvast bedankt.

Plaats reactie