geslacht/woonplaats bij profiel zichtbaar

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
vrouwke

geslacht/woonplaats bij profiel zichtbaar

Bericht door vrouwke » 04 apr 2012, 12:12

Iemand vroeg me of het op het forum mogelijk is dat hij of zij bij zijn profiel zichtbaar voor iedereen dan dus kan toevoegen of hij of zij man of vrouw is. Dus dat dit naast of onder je avatar komt zeg maar. Ik vermoed dat dit niet kan ?????? En zo ja hoe dan en zo ja kan dat dan ook voor woonplaats?

alvast bedankt voor antwoord

David
Contacteer:

Re: geslacht/woonplaats bij profiel zichtbaar

Bericht door David » 04 apr 2012, 12:59

Gebruikers kunnen standaard sowieso al een woonplaats invullen via hun gebruikerspaneel, vervolgens de TAB: profiel.

Ik kan 2 opties bedenken om het geslacht ook toe te voegen aan het profiel. Optie 1 is een aangepast profiel veld aanmaken. Dat kan via je beheerderspaneel, Tab: Gebruikers en Groepen en dan kun je links Aangepaste profielvelden vinden. Aldaar kun je met bijvoorbeeld een dropdown box een man / vrouw keuze box toevoegen.
Optie 2 is deze modificatie
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

vrouwke

Bericht door vrouwke » 04 apr 2012, 13:47

ik heb de dropdown box gekozen - je kan het als gebruiker in je profiel aanduiden maar.....het is niet te zien wanneer je een bericht kiest onder je avatar ?

David
Contacteer:

Bericht door David » 04 apr 2012, 16:09

Dat was even flink wat zoek werk, maar door een topic op phpbb.com ben ik achter de oplossing gekomen. Je moet in je beheerderspaneel, tab: algemeen dan aan de linkerkant Instellingen serverprestatie!

In het blok: Aangepaste profielvelden zet je de optie: Geef eigen profielvelden op de berichtenpagina weer... op JA, als je de instellingen van het profiel veld dan ook goed hebt staan dan is die als het goed is te zien, zoals jij graag wilt!!

vrouwke

Bericht door vrouwke » 04 apr 2012, 20:05

nee werkt niet

maar........ plots heb ik na je werken op me forum volgende tekst in beheer

Afbeeldingenset mist "nl" taalvariabelen
» prosilver

en dat had ik daarvoor niet - dus misschien ligt hier het probleem
ik had dat vroeger dat ik dan enkele knoppen misten maar helaas weet ik niet meer hoe ik dat toen opgelost heb en kan dat hier niet meer terug vinden

David
Contacteer:

Bericht door David » 04 apr 2012, 20:23

Heb jij de instellingen van je profielveld ook op zichtbaar staan, als daar ook alles op zichtbaar staan... dan moet het werken! Dat kan via je beheerderspaneel, Tab: Gebruikers en Groepen en dan kun je links Aangepaste profielvelden. Dan klik je bij het geslacht profiel veld op wijzigen.

Profielveld publiek weergeven:, moet op JA staan

En, Bekijk in `bekijk onderwerp´ scherm: moet je aanvinken die heeft er volgens mij ook mee te maken. En dan zou je ze toch echt moeten zien, bij mij werkt het in ieder geval!
Wijziging: Toevoeging:
Ik heb prosilver eventjes gebruikt om te kijken of je bijlage probleem een stijl gerelateerd probleem is, dat was niet het geval... daarom is de melding Afbeeldingenset mist "nl" taalvariabelen weer verschenen. Je moet simpelweg een Nederlandse afbeeldingsset toevoegen aan prosilver dan kom je die fout melding niet meer tegen!

vrouwke

Bericht door vrouwke » 04 apr 2012, 20:44

oei oei nu is het helemaal chinees - want ik volg je raad op maar kom niet uit waar jij zegt
het enige wat ik zie ik profiel veld publiek weergeven en dat stond en staat al op ja
maar
ik zie nergens geslacht profiel veld wijzigen en ik zie ook nergens bekijk onderwerp
ik zit in beheer => gebruikers & groepen => aangepaste profiel velden
en als ik dan ga naar wijzig profielveld - ook daar kan ik niet vinden wat je vraagt (geslacht profiel veld wijzigen en bekijk onderwerp)

en ivm ederlandse afbeeldingsset toevoegen
ten eerste weet ik niet of dit nodig is want voorlopig zie ik niets dat mist - maar dat komt mss nog
en ten tweede weet ik niet meer hoe dat moet - snif

sorry voor mijn onkunde

David
Contacteer:

Bericht door David » 04 apr 2012, 21:31

Ik zal alles even opnieuw voor je uitleggen, je moet namelijk een aantal dingen doen... denk dat het makkelijker is als alle stappen nog eens voor je op een rijtje zet.

Aangepast profiel veld aanmaken:
  • Ga naar je Beheerderspaneel
  • Ga naar de tab: Gebruikers en Groepen
  • Kies aan de linkerkant Aangepaste profielvelden
  • Hier kun je profiel velden maken en eventueel aanpassen
  • Als het goed is heb je al een profiel veld aangemaakt voor het geslacht (man/vrouw), die gaan we wijzigingen door op het groene tandwiel te klikken.
  • Je komt dan op een pagina waar je verschillende wijzigingen en/of aanpassingen kunt doen.
    • 1.) Profielveld publiek weergeven die moet op JA staan
      2.) Weergeven in het gebruikerspaneel: Aanvinken
      3.) Weergeven op de registratiepagina: Aanvinken
      4.) Bekijk in `bekijk onderwerp´ scherm: Aanvinken
  • Vervolgens kies je voor bewaren, en dan heb je voor het profielveld de zelfde instellingen als mij zoals ik het heb getest!
Om het profielveld ook echt zichtbaar te maken moest je nog een aparte instelling doen:
  • Ga naar je Gebruikerspaneel
  • Ga naar de tab: Algemeen
  • Kies aan de linkerkant Instellingen serverprestatie
  • Dan kom je wederom verschillende optie tegen, de optie die we nodig hebben staat onderaan: Geef eigen profielvelden op de berichtenpagina weer: die moet op JA staan.
Dat zijn alle handelingen nogmaals op een rij....

vrouwke

Bericht door vrouwke » 04 apr 2012, 21:39

Het was dus de Instellingen serverprestatie
en nu is het hoera oké
super super super super bedankt voor al je hulp
Dikke pluim voor dit forum en de hulp ;) ;)

Gesloten