Afbeelding grootte aanpassen in topic

Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD?
Forumregels

LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
phpBB3.0.x
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
Plaats reactie
Johanpg

Afbeelding grootte aanpassen in topic

Bericht door Johanpg » 30 mar 2012, 10:08

• Adres van je forum: http://voliereforum.nl/forum

Hallo,

ik heb sinds kort de stijl IDLaunch_Fresh op mijn forum geinstalleerd. Afbeeldingen worden nu als bijlage weergegeven in een apart venstertje in het topic, met onder en langs de zijkant scroll balkjes. Wat ik graag zou willen is dat de afbeelding op een bepaald, niet te groot, formaat wordt weergegeven en je er op moet klikken om de ware grote te zien. Dit vind ik zelf altijd wel fijn werken en de topics worden dan niet verstoord door veel te grote afbeeldingen of scrollbalkjes.

Is dit mogelijk?

David
Contacteer:

Re: Afbeelding grootte aanpassen in topic

Bericht door David » 30 mar 2012, 10:31

Wat jij zoekt is volgens mij een Image Resizer modificatie. Met deze modificatie kun je bepaalde afmetingen instellen, als je er op klik kun je de afbeelding op ware grote bekijken er is zelf een mogelijkheid voor lightbox of Highslide JS.

Correct me if i'm wrong: Je moet dan wel de img BBcode tags gebruiken, volgens mij werkt het niet als je een afbeelding als bijlage toevoegt.
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

marian0810
Contacteer:

Bericht door marian0810 » 30 mar 2012, 11:31

Voor bijlagen kun je dat zelf instellen via je ACP bij Bijlageninstellingen en dan de grootte invullen bij "Maximale thumbnailbreedte in pixels".

Johanpg

Bericht door Johanpg » 30 mar 2012, 14:10

Ik bedoel wanneer je afbeeldingeen tussen IMG tags zet, ze automatisch naar, ik noem maar wat, bijvoorbeeld 500×700 pixels worden geresized. Boven de afbeelding staat dan (dat heb ik in ieder geval op een forum gezien) '' Klik om de afbeelding op ware grote weer te geven'' , o.i.d.

Stigter
Contacteer:

Bericht door Stigter » 30 mar 2012, 14:20

Dat is niet heel erg moeilijk.
Voeg de volgende code aan de template viewtopic_body.html toe. (direct boven include footer)

Code: Selecteer alles

<script>
window.onload = resizeimg;
function resizeimg()
{
   if (document.getElementsByTagName)
   {
      for (i=0; i<document.getElementsByTagName('img').length; i++)
      {
         im = document.getElementsByTagName('img')[i];
         if (im.width > 800)
         {
            im.style.width = '800px';
            eval("pop" + String(i) + " = new Function(\"pop = window.open('" + im.src + " ','fullscale','width=800,height=600,scrollbars=1,resizable=1'); pop.focus();\")");
            eval("im.onclick = pop" + String(i) + ";");
            if (document.all) im.style.cursor = 'hand';
            if (!document.all) im.style.cursor = 'pointer';
            im.title = 'Klik op de foto om deze volledig te zien. ';
         }
      }
   }
}

</script> 
In deze code is de maximale afmeting 800*600 maar die getallen kan je zelf aanpassen.
Ik gebruik deze code zelf ook en ben zeer tevreden hierover. Je kan hem ook nog toevoegen aan eventueel portaal en/of andere templates.. (denk aan inbox etc)

let op, deze code is wel gebaseerd op subsilver, weet even niet op welke code jouw stijl is gebaseerd.
Afbeelding

marian0810
Contacteer:

Bericht door marian0810 » 30 mar 2012, 15:28

Alleen is dan je pagina niet meer xhtml valid denk ik.
Johanpg schreef:tussen IMG tags
David schreef:Wat jij zoekt is volgens mij een Image Resizer modificatie.
Deze mod doet precies wat je zoekt.

Johanpg

Bericht door Johanpg » 30 mar 2012, 16:38

Ik heb de MOD geinstalleerd. Nu zijn de scrollbalkjes bij de afbeeldingen verdwenen en valt de afbeelding precies netjes in het forum zeg maar, maar hij cropt hebt gewoon... De rechterhelft van de foto's laat hij nu niet zien.

David
Contacteer:

Bericht door David » 30 mar 2012, 19:59

Kun je een voorbeeld geven van je probleem door middel van een link of screenshot? Als ik je goed begrijp wordt de helft van de afbeelding eraf gehaald nu?
Verplaatst naar modificaties
- David

Johanpg

Bericht door Johanpg » 30 mar 2012, 20:15

Bij deze twee screenshots, één van het forum en één van de afbeelding als je hem in zijn totaal bekijkt.

http://i36.photobucket.com/albums/e12/L ... /Test1.png

http://i36.photobucket.com/albums/e12/L ... /Test2.png

David
Contacteer:

Bericht door David » 30 mar 2012, 20:32

Ik heb deze modificatie even op een test forum gezet om te kijken hoe de standaard installatie eruit ziet. Daar ervoor ik niet direct het probleem wat jij hebt. Heb jij de stijlwijzigingen voor prosilver ook op idlounch_fresh toegepast, en de bestanden voor prosilver die bij deze modificatie zitten toegevoegd aan jouw stijl?

Of heb je alleen de standaard installatie gevolgd?

Johanpg

Bericht door Johanpg » 30 mar 2012, 20:35

David, mijn kennis met betrekking tot de diepgaandere onderdelen van PHPBB is niet zo groot. Ik heb via AutoMOD de MOD geinstalleerd. Verder ik (niet bewust althans) geen wijzigingen aangebracht...

David
Contacteer:

Bericht door David » 30 mar 2012, 20:50

Automod is een handige tool, maar je bent niet meteen klaar als Automod de installatie gedaan heeft. Automod zorgt namelijk voor de standaard installatie, dat betekend dat hij alleen de installatie volgt volgens de install.xml. Daarin wordt alleen prosilver genoemd en ook je language/en.

Als je dus een Nederlands forum hebt moet je het install.xml bestand even openen. Als daar wijzigingen instaan voor je language/en bestanden moet je die zelf met de hand in je language/nl bestanden doen. Zo mis je geen taal variabelen.

Jij maakt gebruik van IDlounch_Fresh een prosilver gebaseerde stijl, bijna bij iedere modificatie zitten stijl wijzigingen die je moet doen... die staan beschreven voor prosilver maar jij moet die ook in IDlounch_Fresh doen.

Hier nog een handig wiki artikel over modificatie installeren: http://wiki.phpbb.nl/3.x/Modificatie_installeren

Wat je nu nog zou moeten doen ReIMG Image Resizer installeren op IDlounch_fresh, dat kan met Automod maar je hebt de kans dat je dan een foutmelding krijgt omdat bepaalde stukken code niet gevonden kunnen worden. Als je naar de TAB: Automod gaat kun je bij ReIMG Image Resizer op details klikken als je dan naar onderen scrolt zie je onderaan een stukje voor stijl wijzigingen, het zijn 2 drop down menus links selecteer je prosilver en recht IDlounch_Fresh en dan bevestigen, dan kun je zien of de stijl wijzigingen lukken of dat je problemen hebt met het vinden van een stuk code.
Wijziging: Wijzig:
Om verwarring te voorkomen, bij deze modificatie zitten geen taal wijzigingen daar hoef je dus niks mee te doen. Er zitten wel taal bestanden bij.. daar moet je nog even op letten ;)

Verder zag ik dat er maar 3 bestanden wijzigingen hebben:

Files to edit
  • styles/prosilver/template/overall_header.html,
    styles/prosilver/template/ucp_pm_viewmessage_print.html,
    styles/prosilver/template/viewtopic_print.html

Johanpg

Bericht door Johanpg » 30 mar 2012, 21:00

Ehm, ik heb dus onderin bij details Prosilver en IDLaunch_Fresh geselecteerd.
Dan krijg ik:

Code: Selecteer alles

MOD installed
Your MOD has been installed! Here you can view some of the results from the installation. Please note any errors, and seek support at phpBB.com

MOD installed
The MOD requires an external installer to finish installation. Click here to continue to that step.
Return to AutoMOD
Do It Yourself Instructions
Remember to refresh your template(s) and purge your cache.
File edits
styles/IDLaunch_Fresh/template/overall_header.html

Find
</head>
Add Before
<!-- INCLUDE mods/reimg_content.html -->
Success
styles/IDLaunch_Fresh/template/ucp_pm_viewmessage_print.html
No changes can be made to this file because the template IDLaunch_Fresh depends on prosilver.
styles/IDLaunch_Fresh/template/viewtopic_print.html
No changes can be made to this file because the template IDLaunch_Fresh depends on prosilver.
Wanneer ik dan de externe installatie wil doen (zoals hierboven staat), krijg ik een soort van keuze menu:

Actie: Installeren - Wijzigen - Deinstalleren
Versie selecteren: Negeren - geavanceerd
Toon resultaten: Ja - Nee

Actie staat echter al aangevinkt op Deinstalleren en ik kan geen andere aanklikken...

David
Contacteer:

Bericht door David » 30 mar 2012, 21:07

Je hoeft geen externe installatie meer te doen, Automod vraagt het wel... maar in feite heb je die al gedaan. Dus die kun je overslaan. Je moet nu misschien alleen even je stijl bestanden vernieuwen via de tab: stijlen in je beheerderspaneel. Als je dat hebt gedaan kijk dan nog eens of de modificatie nu wel goed werkt...

Johanpg

Bericht door Johanpg » 30 mar 2012, 21:13

Nu werkt het wel! Helemaal top, precies wat ik bedoelde. Hartstikke bedankt voor de hulp.

David
Contacteer:

Bericht door David » 30 mar 2012, 21:14

Johanpg schreef:Nu werkt het wel! Helemaal top, precies wat ik bedoelde. Hartstikke bedankt voor de hulp.
Graag gedaan, daar zijn we voor ;)

Plaats reactie