Laatst geposte topic laten zien

Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD?
Forumregels

LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
phpBB3.0.x
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
Pola
Contacteer:

Re: Laatst geposte topic laten zien

Bericht door Pola » 19 mar 2012, 23:07

In principe wel. Deze persoon kan anderen ook "Eigenaar" maken. Als dat nooit gebeurd is, dan is de persoon die het forum gemaakt heeft de enige met eigenaarsrechten.

Heb je toegang tot de database via phpmyAdmin?
HGN op phpbb.com

Johanpg

Bericht door Johanpg » 19 mar 2012, 23:26

PhpmyAdmin is nieuw voor mij. Ik heb het gedownload, dient dit ook weer in de forum map geplaatst te worden of is dit een programma op zich?

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 19 mar 2012, 23:36

Nee, je hoefde phpMyAdmin niet te downloaden.
Heb je toegang tot een controlepaneel van je host (provider). Via dat paneel kun je meestal naar databases gaan en door de database te kiezen die gebruikt wordt voor het forum, zou je dan naar phpMyAdmin gaan.

Als je niet via het host control panel bij de database kunt komen is er nog een andere manier om je eigenaar te maken door een database commando uit te voeren via de Support Toolkit. De Support Toolkit zou je wel moeten installeren (d.w.z. alleen uploaden) naar je forum root.
HGN op phpbb.com

Johanpg

Bericht door Johanpg » 19 mar 2012, 23:54

Ik ga er van uit dat ik geen toegang heb tot het controlepaneel van de host. I

De bestanden van Support Toolkit zijn geupload naar de juist locatie. Wat is de volgende stap die ik uit zo moeten voeren?

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 20 mar 2012, 00:56

Ik had hier de instructies al ingetypt en probeerde het nog even uit op mijn eigen testforum en kwam toen tot de ontdekking dat je ook Eigenaar moet zijn om de Support Toolkit te kunnen gebruiken.
Ik neem aan dat als je inlogt op http://voliereforum.nl/forum/STK je na bevestiging de melding krijgt dat je eigenaar moet zijn.

Als je zelf niet de gegevens hebt om in cPanel (het webhost paneel) te komen, zul je die bij de host kunnen opvragen, als jij bij hun bekend bent. Anders zul je moeten informeren bij de persoon die het forum oorspronkelijk heeft opgezet.
Volgens mij wordt je forum gehost door phpbbhost.nl en is dit het inlog scherm om in het cPanel te komen:
http://cpanel.voliereforum.nl/.
HGN op phpbb.com

Johanpg

Bericht door Johanpg » 20 mar 2012, 09:35

Ik kan wel inloggen op http://cpanel.voliereforum.nl

Bij http://voliereforum.nl/forum/stk krijg ik inderdaad:
'Only Board Founders may access the Support Toolkit.'

Via CPanel kan ik ook op phpmyAdmin komen kom ik net achter.

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 20 mar 2012, 10:09

Kun je dan in phpMyAdmin de volgende query uitvoeren:

Code: Selecteer alles

UPDATE phpbb_users SET user_type = 3 WHERE username = "JohanPG";
Ik ga ervan uit dat het om die gebruikersnaam gaat en dat je database tabellen de prefix phpbb_ hebben. Na het uitvoeren van deze query zou je Eigenaar moeten zijn. Dat is te controleren door je profiel in het Beheerderspaneel van je forum te bekijken.

Uitleg over het uitvoeren van SQL queries in phpMyAdmin kun je in de Wiki vinden: http://wiki.phpbb.nl/Sql_query_uitvoeren.
Laatst gewijzigd door Derky op 20 mar 2012, 10:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onderwerp verplaatst van 3.0 Stijlen
HGN op phpbb.com

Johanpg

Bericht door Johanpg » 20 mar 2012, 19:59

phnpp_
moest

phpbb3_
zijn, maar afijn. Ik kon nu wel naar de install map en heb de mod kunnen installeren.
Nu zou ik mezelf niet zijn als ik meteen tevreden was. Zoals op het forum (http://voliereforum.nl/forum) te zien is zijn de laatst geposte topics nu wel te zien, maar hieronder staat nog een pijltje. Door dat pijltje komen er heel veel witregels/enters op de pagina, waardoor het forum meteen stukken langer is. Kan ik dit pijltje weghalen of verplaatsen naar áchter de topicnaam?

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 21 mar 2012, 01:58

Pola schreef:Jij moet dan kiezen om art_deluxe aan te passen gebaseerd op prosilver.
De stijl art_deluxe is aangepast op basis van subsilver2 en niet op basis van prosilver. Daardoor ziet het er niet zo mooi uit.

Als je het bestand /styles/art_deluxe/template/forumlist_body.html upload naar je PC, moet je de volgende wijziging maken.

Zoek

<!-- IF forumrow.LAST_POST_TIME --><dfn>{L_LAST_POST}</dfn> {L_POST_BY_AUTHOR} {forumrow.LAST_POSTER_FULL}
					<!-- IF S_ALTT_ACTIVE --><p><!-- IF forumrow.ALTT_LINK_NAME_SHORT != '' --><a <!-- IF ALTT_STYLE -->style="{ALTT_STYLE}"<!-- ENDIF --> href="{forumrow.U_ALTT_LINK}" title="{forumrow.ALTT_LINK_NAME}">{forumrow.ALTT_LINK_NAME_SHORT}</a><!-- ELSE -->{L_ALTT_PROTECTED}<!-- ENDIF --></p><!-- ENDIF -->
Vervang door

<!-- IF forumrow.LAST_POST_TIME --><dfn>{L_LAST_POST}</dfn> <!-- IF S_ALTT_ACTIVE --><!-- IF forumrow.ALTT_LINK_NAME_SHORT != '' --><a <!-- IF ALTT_STYLE -->style="{ALTT_STYLE}"<!-- ENDIF --> href="{forumrow.U_ALTT_LINK}" title="{forumrow.ALTT_LINK_NAME}">{forumrow.ALTT_LINK_NAME_SHORT}</a><!-- ELSE -->{L_ALTT_PROTECTED}<!-- ENDIF --><br /><!-- ENDIF --> {L_POST_BY_AUTHOR} {forumrow.LAST_POSTER_FULL}
Vervolgens uploaden en je styles template verversen.
HGN op phpbb.com

Johanpg

Bericht door Johanpg » 21 mar 2012, 11:42

Bedankt, ook dat is weer gelukt! :)

Nog 1 vraag. Onder de gebruikersnaam zie je ranken staan. De afbeeldingen hiervoor staan in ./images/ranks, maar als ik een nieuwe afbeelding hiervoor aanmaak (ander bestandstype), hoe kan ik er dan voor kiezen deze te gebruiken? Ik dacht in principe bij Afbeeldingsets in het Beheerderspaneel ,maar daar kan ik ze niet vinden.

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 21 mar 2012, 13:04

Nieuwe rangen kun je aanmaken in het Beheerderspaneel - GEBRUIKERS EN GROEPEN - Rangenbeheer - Nieuwe rang toevoegen (rechtsonder)
Daar kun je dan de nieuwe afbeelding kiezen.
HGN op phpbb.com

Johanpg

Bericht door Johanpg » 24 mar 2012, 19:13

En dan nog een kléin vraagje: Hoe pas ik de kleur van beheerders en ledennamen aan zoals ze op het forum worden weergegeven?

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 25 mar 2012, 01:24

De standaardkleur voor de leden is vastgelegd in de stijlbestanden.
Je kunt ledennamen in een andere kleur weergeven door de kleur op te geven in de standaard groep voor de leden. Hoewel een lid tot meerdere groepen kan behoren, is één groep zijn/haar standaardgroep.

Je kunt de kleur aanpassen via Beheerderspaneel - Groepsbeheer - Instellingen van de betreffende groep - Groepskleur:

Alle leden die betreffende groep als standaard groep hebben worden dan in de groepskleur weergegeven.
Om Administrators en Moderators afwijkende kleuren te geven, moeten deze dus een andere standaard groep hebben als de gewone leden.
HGN op phpbb.com

Johanpg

Bericht door Johanpg » 26 mar 2012, 22:48

Ik kan daar een hex kleurencode invullen of naar het 'Webveilig kleurenpalet' gaan. Als ik daar op klik krijg ik echter een error.

Not Found

The requested URL /forum/adm/swatch.php was not found on this server.

Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.
Apache/2.2.19 (Unix) mod_ssl/2.2.19 OpenSSL/0.9.8e-fips-rhel5 mod_bwlimited/1.4 Server at www.voliereforum.nl Port 80

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 26 mar 2012, 22:58

Blijkbaar mist in de folder /forum/adm/ het bestand swatch.php.
Dit bestand zit normaal in de volledige download van phpBB. Je kunt dit bestand uploaden naar je server (uit de download van phpBB 3.0.10).
HGN op phpbb.com

Johanpg

Bericht door Johanpg » 27 mar 2012, 19:17

Ik overweeg een wat rustigere stijl te nemen. Mijn oog valt op IDLaunch_Fresh.
Hier wordt nu niet alleen de topicnaam weergegeven op de indexpagina, maar ook '' Bekijk laatste bericht'' . Dit is dus eigenlijk dubbel en neemt veel ruimte in beslag. Heb al wat bestanden bekeken, maar kan niet vinden waar ik dit '' Bekijk laatste bericht'' weg kan halen.

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 30 mar 2012, 00:20

"Bekijk laatste bericht" is toch alleen een klein icoontje dat getoond wordt?
Zo zou het tenminste moeten zijn. Je kunt dit in de demo controleren: http://www.phpbb.com/customise/db/style ... resh/demo/
HGN op phpbb.com

Johanpg

Bericht door Johanpg » 30 mar 2012, 16:44

Klopt, de fout zit hem in FireFox... Dit geeft hij bij meerdere forums ineens (Bekijk laatste bericht). Heb nu Chrome en daar doet het probleem zich niet voor.

Plaats reactie