Kan iemand helpen?

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
MaFKeeZ

Kan iemand helpen?

Bericht door MaFKeeZ » 27 mar 2003, 11:26

Ik zit bij coolfreepages en heb daar phpbb op gezet.. ik wilde net installatie gaan doen, alles ingevuld zoals het hoort maar als ik op start installatie druk krijg ik de volgende foutmelding :

Hier gebruik ik mysql4.x

Warning: Access denied for user: 'nac1765@localhost' (Using password: YES) in /users/coolfreepage.com/mafkeezforum/phpBB2/db/mysql4.php on line 48

Warning: MySQL Connection Failed: Access denied for user: 'nac1765@localhost' (Using password: YES) in /users/coolfreepage.com/mafkeezforum/phpBB2/db/mysql4.php on line 48

Warning: Supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in /users/coolfreepage.com/mafkeezforum/phpBB2/db/mysql4.php on line 330

Warning: Supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in /users/coolfreepage.com/mafkeezforum/phpBB2/db/mysql4.php on line 331
phpBB : Critical Error

Could not connect to the database

en hier gebruik ik mysql 3.x

phpBB : Critical Error

Could not connect to the database

en zo heb ik alles ingevuld :

Afbeelding

help me aub, ik weet het niet meer :?

FlorisD
Contacteer:

Bericht door FlorisD » 27 mar 2003, 16:44

Coolfreepages is geen goede host om PhpBB te hosten, omdat ze namelijk boven elke pagina hun advertentie-code zetten en daardoor de PHP-code in de war raakt.
Je hoeft het dus eigenlijk daar niet eens meer te proberen.

Als je het toch nog wilt proberen: Check je database username, password e.d. nog even na. Of installeer PhpMyAdmin en kijk of MySQL niet is gecrasht op de server.

Verder zou ik het ook niet meer weten.
MessageBoard.nl, gratis phpBB forum hosting

MaFKeeZ

Bericht door MaFKeeZ » 28 mar 2003, 09:21

FlorisD schreef:Coolfreepages is geen goede host om PhpBB te hosten, omdat ze namelijk boven elke pagina hun advertentie-code zetten en daardoor de PHP-code in de war raakt.

Als je het toch nog wilt proberen: Check je database username, password e.d. nog even na. Of installeer PhpMyAdmin en kijk of MySQL niet is gecrasht op de server.

Bedankt voor de reactie! ik heb hem nu op een deense "free" server staan, die best goed en snel werkt ook nog :D

FlorisD
Contacteer:

Bericht door FlorisD » 28 mar 2003, 14:32

MaFKeeZ schreef:
FlorisD schreef:Coolfreepages is geen goede host om PhpBB te hosten, omdat ze namelijk boven elke pagina hun advertentie-code zetten en daardoor de PHP-code in de war raakt.

Bedankt voor de reactie! ik heb hem nu op een deense "free" server staan, die best goed en snel werkt ook nog :D
Je bedoelt zeker http://www.haz.dk? :?:
MessageBoard.nl, gratis phpBB forum hosting

Trust^
Contacteer:

Bericht door Trust^ » 28 mar 2003, 20:32

Je kan natuurlijk ook lycos.nl doen, die is morgen de 29ste weer up en sneller dan voorheen :D Want ze hebben servers overgeplaatst, daar ga ik ook een forum plaatsen :D
[+]Terminal Design Community[+] [+]A Dutch Design Community[+]

Leipo
Contacteer:

Bericht door Leipo » 28 mar 2003, 22:39

Ofdat lycos morgen weer up is weet ik nog zo net niet..
Want je kreeg een mail binnen eerst van de 25ste....
En daar zitten ze al over heen..
Dus ik denk dat het eerder begin April word..
[+] Isento at DeviantArt

Stylo
Contacteer:

Bericht door Stylo » 28 mar 2003, 23:41

Kennen jullie Lycos nou nog niet..afgelopen jaar zeiden ze ff een vlug onderhoudje te hebben van een DAG. Dat zou betekenen dat ale websites en mikmak een dag plaat lagen...dus ja okay, tis niet anders. Dat is toen uitgedraaid op 5 WEKEN! die gasten steken hun beloften gewoon in hun reet en proberen de klanten maar tevreden te houden. SLOOM dat is wat ze daar zijn

het enige wat ze willen is geld verdienen...commerciele sh*t
Scootervragen.nl :: Scooters, freaks and fun combined
Meld je ook aan als scooters je niet interesseren ;)

w0lfie.be
Contacteer:

Bericht door w0lfie.be » 29 mar 2003, 10:19

Stylo schreef:Kennen jullie Lycos nou nog niet..afgelopen jaar zeiden ze ff een vlug onderhoudje te hebben van een DAG. Dat zou betekenen dat ale websites en mikmak een dag plaat lagen...dus ja okay, tis niet anders. Dat is toen uitgedraaid op 5 WEKEN! die gasten steken hun beloften gewoon in hun reet en proberen de klanten maar tevreden te houden. SLOOM dat is wat ze daar zijn

het enige wat ze willen is geld verdienen...commerciele sh*t
Je hebt totaal geen reden van klagen... Je mag immers _hun_ servers gratis gebruiken... Dus ge zou content mogen zijn dat ze _maar_ 5 weken offline waren!

Leipo
Contacteer:

Bericht door Leipo » 29 mar 2003, 13:29

Eigenlijk geef ik ze ook gelijk ja..maar aan de andere kant toch weer niet..
De vorige had gelijk w0lfie.be want het zijn immers niet voor niks gratis servers en ze zijn van hun dus ze kunnen ermee doen wat ze willen..
Daarnaast mogen ze er eigenlijk wel wat aan doen ja want zo raken ze wel veel mensen kwijt en de reputatie zakt flink..
[+] Isento at DeviantArt

w0lfie.be
Contacteer:

Bericht door w0lfie.be » 29 mar 2003, 13:50

Leipo schreef:Daarnaast mogen ze er eigenlijk wel wat aan doen ja want zo raken ze wel veel mensen kwijt en de reputatie zakt flink..
Denk je echt dat ze daar veel mensen door verliezen? Mss wel enkelen, maar er komen er dagelijks zo veel meer bij...
En je kan het ook als een promotie-stunt zien he... Een week offline gaan heeft als gevolg da ze er overal over praten. Als ze weer up zijn, verspreiden ze dat ze betere/snellere servers hebben, en er komt massa volk op af (mss ook zelfs die die weggegaan zijn...)

Stylo
Contacteer:

Bericht door Stylo » 29 mar 2003, 15:00

en toch vind ik het belachelijk :roll: maar ik gebruik lycos toch niet meer hehe
Scootervragen.nl :: Scooters, freaks and fun combined
Meld je ook aan als scooters je niet interesseren ;)

Leipo
Contacteer:

Bericht door Leipo » 29 mar 2003, 16:33

Ja okee...
Maar of het echt veel beter word betwijfel ik nog maar..
Misschien sneller enzo maar verder zal er niet echt veel bijgekomen zijn.. :?
[+] Isento at DeviantArt

w0lfie.be
Contacteer:

Bericht door w0lfie.be » 29 mar 2003, 16:52

Leipo schreef:Ja okee...
Maar of het echt veel beter word betwijfel ik nog maar..
Misschien sneller enzo maar verder zal er niet echt veel bijgekomen zijn.. :?
En da sneller zijn zal volgens mij niet lang duren... Binnen de korste keren zitte die servers weer overvol en is die i-net verbinding te zwaar belast dat et weer zoals nu wordt...

Leipo
Contacteer:

Bericht door Leipo » 30 mar 2003, 15:30

Ach ja...het ie niet voor niks gratis :wink:
[+] Isento at DeviantArt

MaFKeeZ

Bericht door MaFKeeZ » 31 mar 2003, 16:04

FlorisD schreef:
MaFKeeZ schreef:

Je bedoelt zeker http://www.haz.dk? :?:
ja die heb ik, en die werkt op zich nog best goed ook!weet alleen niet hoeveel MB schijfruimte je krijgt, maar merk het wel...

Leipo
Contacteer:

Bericht door Leipo » 31 mar 2003, 16:06

Tja is pas nieuw bedrijf wat al meteen op de 2de plaats van beste servers staat hoewel ik zelf toch deze op nummer 1 zie..
Maar zal me niks verbazen als binnekort hetzelfde als lycos word... :?
[+] Isento at DeviantArt

MaFKeeZ

Bericht door MaFKeeZ » 31 mar 2003, 16:39

Ik hoop het niet maar ja, wie weet he.. Niet veel nederlanders hebben zin om deens te lezen dus ja :)

Leipo
Contacteer:

Bericht door Leipo » 31 mar 2003, 21:05

Nou..
vergis je je in..
nu zijn er ong. 12% nederlands..hoewel je het niet verwacht maar er word flink reclame hiero gemaakt..bijv. op phpbb-nl.com zie je het overal..en op the-forums.nl...
[+] Isento at DeviantArt

MaFKeeZ

Bericht door MaFKeeZ » 31 mar 2003, 22:02

dat had ik inderdaad niet verwacht hee.. poe, tja nederlanders zijn eigenwijs :x :lol:

Leipo
Contacteer:

Bericht door Leipo » 31 mar 2003, 22:03

Mwa...je hebt voortaan zo dat 1 het schrijft hoe het moet en de anderen allemaal volgen..!!
[+] Isento at DeviantArt

Gesloten