Digibeet updates

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Yvohas

Digibeet updates

Bericht door Yvohas » 12 mar 2012, 15:06

• Adres van je forum: http://www.goldenearringforum.nl
    Event. modificaties op je forum:
    Wanneer ontstond het probleem?
    phpBB versie:3.0.4

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?
    Wat is het probleem?
Ik heb een aantal keren geprobeerd de updates te plaatsen, maar snap hier dus helemaal niets van. Nu heeft de webhost het forum uitgeschakeld en kan ik alleen weer online komen als de updates geplaatst zijn.
Wie kan mij in Jip en Janneke taal uitleggen hoe ik deze updates moet doen?

met vriendelijke groet,
Yvonne van Hasseld

David
Contacteer:

Re: Digibeet updates

Bericht door David » 12 mar 2012, 15:17

In principe is het updaten niet zo heel erg moeilijk phpBB heeft speciaal de automatische update zo gemakkelijk mogelijk gemaakt. Nu is het enige probleem dat jij teveel versies achterloop waaronder een aantal belangrijke updates... Nu is de vraag of jij modificatie hebt geïnstalleerd ?

Heb jij GEEN modificatie of aanpassingen, dan is de uitleg die Pola hier in een ander topic heeft geplaatst van jouw op toepassing. Ik deel zijn uitleg omdat het een erg duidelijke uitleg is ;)

Stel gerust vragen als je meer wilt weten ;)
Pola schreef:
De procedure stapsgewijs:

Maak (bij voorkeur) eerst een backup van files en database.
  • Download de volledige laatste versie 3.0.10 Nederlands van phpBB.nl.
  • Unzip het bestand op je PC en open de phpBB3 map.
  • Verwijder het config.php bestand, en de images en files mappen.
  • Via FTP moet je de overige bestanden en mappen uploaden naar de rootfolder van je forum op de server, waarmee je de oude bestanden overschrijft.
  • Ga in je internet browser naar http://www.goldenearringforum.nl/instal ... update.php
  • Laat deze database update volledig uitvoeren.
  • Met je FTP programma moet je dan de install map uit de rootfolder van je forum op de server verwijderen.
  • Met je FTP programma kun je dan de cache map op je server openen en daaruit alles BEHALVE, index.htm en .htaccess verwijderen.
  • Klaar.
Gebruik alleen een goed FTP programma, zoals FileZilla, om je bestanden over te zetten naar de server.

Je hebt nu je forum op versie 3.0.10 met de standaard stijlen subsilver2 en prosilver, inclusief alle forums, topics, berichten, gebruikers, avatars, enz.
Als je wel modificaties hebt meld dan even welke je hebt en welke versie je van die MOD hebt, dan kunnen we eens kijken wat het beste is in jouw situatie.
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Yvohas

Bericht door Yvohas » 12 mar 2012, 15:52

bij puntje 5 krijg ik deze melding te zien:

Not Found

The requested URL /install/database_update.php was not found on this server.
Apache/2.2.3 (Debian) PHP/5.2.0-8+etch16 mod_ssl/2.2.3 OpenSSL/0.9.8c Server at goldenearringforum.nl Port 80

dus ik kan geen database update uitvoeren????

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 12 mar 2012, 17:10

Volgens mij kun je niet updaten omdat je website door je host geblocked is.
Je moet dus je host melden dat je de bestanden van je forum geupdate hebt en ze vragen of ze de site weer kunnen deblokkeren.
HGN op phpbb.com

Yvohas

Bericht door Yvohas » 12 mar 2012, 18:28

Ok, maar ik begreep van de host dat ze wilden dat ik eerst de updates ging plaatsen en dat dan het forum weer online komt. Maar als ik de uitleg lees moet ik eerst punt 5 doen voordat ik daadwerkelijk een update kan plaatsen?

Sorry dat ik wellicht wat dom overkom hoor, maar ik heb hier echt de ballen verstand van. Als ik de uitleg lees (terwijl deze waarschijnlijk erg simpel is) breekt me het zweet al los. :oops: :roll:

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 12 mar 2012, 20:57

In feite heb je nu geupdate, want de bestanden zijn bijgewerkt.
Om het forum goed te laten werken met de nieuwe versie forumsoftware, moeten er een paar aanpassingen in de database gebeuren. Dat gebeurt in stap 5.
De laaatse stappen zijn alleen om de installatiebestanden te verwijderen.
HGN op phpbb.com

Yvohas

Bericht door Yvohas » 15 mar 2012, 14:49

Ik heb de boel in puin liggen...ik heb geprobeerd te updaten, maar blijkbaar zat ik al over de MB ruimte heen, deze foutmelding kreeg ik in ieder geval en de webhost heeft dit gevestigd. Ik had eerst ruimte bij moeten kopen en dan pas moeten updaten. Nu is de bestandsoverdracht wel mislukt, maar zijn de 'adm' mappen leeg, waardoor ik niet meer in het beheerderspaneel kan komen van het forum.

Ik zie bij backups wel een back-up staan en ook de map 'adm' waar alles wel in staat, maar ik snap nu dus weer niet hoe ik dat terugzet. Dus kan iemand mij op een simpele manier uitleggen hoe ik dat mapje nu terugzet? :oops:

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 15 mar 2012, 16:39

Heb je nu wel genoeg disk ruimte?
Dan kun je gewoon de volgende procedure nog een keer volgen. Ik weet niet wat er precies gebeurd is, maar ik verwacht niet dat er spontaan bestanden verwijderd zijn, dus zal alles weer compleet zijn als je onderstaande gedaan hebt.

De procedure stapsgewijs:

Maak (bij voorkeur) eerst een backup van files en database.
  • Download de volledige laatste versie 3.0.10 Nederlands van phpBB.nl.
  • Unzip het bestand op je PC en open de phpBB3 map.
  • Verwijder het config.php bestand, en de images en files mappen.
  • Via FTP moet je de overige bestanden en mappen uploaden naar de rootfolder van je forum op de server, waarmee je de oude bestanden overschrijft.
  • Ga in je internet browser naar http://www.goldenearringforum.nl/instal ... update.php
  • Laat deze database update volledig uitvoeren.
  • Met je FTP programma moet je dan de install map uit de rootfolder van je forum op de server verwijderen.
  • Met je FTP programma kun je dan de cache map op je server openen en daaruit alles BEHALVE, index.htm en .htaccess verwijderen.
  • Klaar.
Gebruik alleen een goed FTP programma, zoals FileZilla, om je bestanden over te zetten naar de server.

Je hebt nu je forum op versie 3.0.10 met de standaard stijlen subsilver2 en prosilver, inclusief alle forums, topics, berichten, gebruikers, avatars, enz.

Waar maak je de backups van de files en de database? Ik neem aan dat je die naar je PC download en niet op de server laat staan. Dat zou je namelijk onnodig disk ruimte kosten op de server.
HGN op phpbb.com

Yvohas

Bericht door Yvohas » 15 mar 2012, 17:11

Die laatste opmerking was een hele goeie Pola, die stonden inderdaad dus wel op de server, die heb ik verwijderd en ruimte genoeg nu. Ik vond het ook al zo vreemd dat we zoveel MB extra gebruikt zouden hebben.

Ik geloof dat de back-up nu gelukt is, nu nog ff laten checken of de leden weer kunnen inloggen.

In ieder geval SUPER bedankt voor je tijd en reacties. Mocht er nog iets niet lukken, trek ik weer aan de bel :D ;)

Gesloten