Beheerderspaneel onbereikbaar na de update naar phpBB 3.0.10

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Anderson
Contacteer:

Beheerderspaneel onbereikbaar na de update naar phpBB 3.0.10

Bericht door Anderson » 14 jan 2012, 23:35

• Adres van je forum: http://www.airsoftcav.be
    Event. modificaties op je forum:neen
    Wanneer ontstond het probleem?bij updaten phpBB 3.0.9 naar 3.0.10
    phpBB versie:3.0.10?
    Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?update op 13/01/13
    Wat is het probleem?
Ik kan mijn beheerderspaneel niet meer bereiken na de update!!!

Zegt dit:
Kan de pagina niet weergeven
HTTP 500
Meest waarschijnlijke oorzaken:
•Aan deze website wordt gewerkt.
•De website bevat een programmeerfout.
Mogelijke acties:
De pagina vernieuwen
Ga terug naar de vorige pagina

Ger
Contacteer:

Re: Beheerderspaneel onbereikbaar na de update naar phpBB 3.

Bericht door Ger » 15 jan 2012, 10:22

Als ik naar je site ga, krijg ik geen forum te zien maar een bericht van One.com (je host). Heb je nog andere dingen gewijzigd?
En hoe heb je de update precies uitgevoerd?

Anderson
Contacteer:

Bericht door Anderson » 15 jan 2012, 12:49

Dag Ger,

Klopt, website hebben wij niet meer, reden is dat er niemand van ons een website kan maken.
Link naar 't forum is http://www.airsoftcav.be/aircav/forum/index.php.

Update is azo gelopen. Ik had twee pas geregistreerde spambots verwijderd. Daarna zag ik dat mijn forumversie niet meer up-to-date was.
Ik wou updaten via de automatische update.
Deed wat er beschreven stond in 't beheerderspaneel. Op een gegeven moment lees ik dat om de een of andere reden er een foutje zat bij 't language pack of zo...
Ik heb dat genegeerd en gewoon verder laten doen.
Maar dat lukte niet echt en dan las ik dat je 't ook op de handmatige manier kon doen.
Dan heb ik die stappen gevolgd maar tijdens dat proces had ik per ongeluk op de "back"-knop van mijn IE browser gedrukt, die ging terug naar de vorige pagina, maar dan kreeg ik de foutmelding dat die verlopen was (je kent dat wel).
Enfin, kwam erop neer dat ik de installmap op mijn ftp gezet had in de juiste map van 't forum, en er een update kon gebeuren, ik had die stappen gevolgd en normaal gezien zou dat gelukt moeten zijn. Daarna heb ik de install map terug verwijderd zoals gevraagd omdat ik anders enkel 't beheerderspaneel nog zou kunnen zien, maar die heb ik niet gecontroleerd. Install map dus weggedaan en direkt naar 't forum gegaan, wat werkte.
Ik wou daarna terug naar beheerderspaneel gaan om te zien welke versie er nu draaide en toen kreeg ik die foutmelding in eerste post. Ik kan dus nog inloggen naar 't beheerderspaneel, maar in plaats van de juiste pagina krijg ik die foutmelding.

Ondertussen opgelost volgens deze methode:
Download vervolgens een nieuw 3.0.10 phpBB-pakket http://downloads.phpbbservice.nl/
Upload vervolgens alle bestanden behalve de install-map en het config.php-bestand.
Wacht totdat alles klaar is en probeer eens opnieuw je beheerderspaneel te bereiken.

Deze topic mag dicht.

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 15 jan 2012, 12:53

We sluiten hier alleen topics indien deze niet voldoen aan de regels.

Gesloten