Melding in beheerders log

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
HeRiNo

Melding in beheerders log

Bericht door HeRiNo » 12 jan 2012, 23:16

• Adres van je forum: http://mirc-vraagbaak.nl
    Event. modificaties op je forum:
    Wanneer ontstond het probleem?zag het vanavond
    phpBB versie:3.0.10

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?Ben alleen aan het uitzoeken hoe alles werkt, kom niet aan codes e.d.
    In beheerderslog zag ik vanavond deze melding.
    Afbeeldingenset mist "nl" taalvariabelen
    » grunge
    Weet iemand hoe ik dit kan oplossen
Met vriendelijke groet, Herman.

Ger
Contacteer:

Re: Melding in beheerders log

Bericht door Ger » 13 jan 2012, 08:40

De afbeeldingenset (./styles/jouwstijlnaam/imageset) moet per geïnstalleerde taal een mapje hebben. Daarin zitten de knoppen met 'Plaats reactie' en dergelijke. Waarschijnlijk ontbreekt bij jou de 'nl' map en heb je alleen de 'en' map. Je moet dan even die map kopieren naar een nieuwe 'nl' map.
Enig nadeel: je hebt dan waarschijnlijk alleen engelstalige knoppen.

HeRiNo

Bericht door HeRiNo » 13 jan 2012, 11:22

Hoi Ger,

bedankt voor je reactie weer. Knoppen zoals "Plaats reactie had ik al wel" wat ik wel mis is de mogelijkheid als gebruiker je bericht te wijzigen en de "citeer knop" Ik heb gedaan wat je zei en een nl map er bij gezet. De melding is wel weg nu maar ik zie geen veranderingen en ook geen Engelstalige knop(pen) Doe ik iets verkeerds?
HERSTEL! Na het posten van de reactie bedacht ik me iets over buffer lezen en zocht dat even gauw op hoe ik dat moest doen en toen de buffer leeg was was het in orde maar inderdaad met Engelstalige knoppen en dat is wel jammer. Ik heb dit overigens bij alle templates die ik getest heb gezien die melding dus dat die map ontbreekt. Ik ga eens kijken of die map te vertalen is.
Groetjes, Herman

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 13 jan 2012, 11:29

Ik weet niet of je erg gehecht bent aan de stijl die je nu hebt, maar er zijn veel stijlen die wel in het Nederlands beschikbaar zijn. Kijk bijvoorbeeld eens op phpbb3 styles. Daar zit ook een stijlen demo bij zodat je de stijlen kunt bekijken.

Er is trouwens ook een aparte afdeling met imagesets, daar kun je ook kijken naar afbeeldingensets die een beetje bij jouw stijl passen.

HeRiNo

Bericht door HeRiNo » 13 jan 2012, 12:41

Ga ik daar eens zoekn want als ik hernoem in het nl wordt die button niet meer goed weergegeven.

Groetjes, Herman
--
Hoi Ger,

als ik een andere nl imageset er in zet die ik gevonden heb dan heb ik hetzelfde probleem als wanneer ik ze hernoem naar het NL. Er komt dan ipv een knop een soort van link te staan. Als ik hernoem is dat ook zo. Het staat er nu met 2 knoppen die ik hernoemde en laat het zo ff staan zodat je kan zien wat ik bedoel. Ik heb nu eigenlijk 2 stijlen waar ik uit ga kiezen en dat iis die van gisteren en die er nu staat. Het liefste zou ik de originele knoppen dus willen vertalen naar het Nederlands. Maar simpelweg hernoemen werkt niet. Is dat wel mogelijk? Want als ik open in ftp met notepad++ kan ik er niets van maken dus san durf ik er niet aan te komen.

Groetjes, Herman.

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 13 jan 2012, 13:03

Wil je aub niet binnen 24 uur op jezelf reageren? Zie #3.5. Ik heb je berichten nu samengevoegd.

In principe moet het gewoon mogelijk zijn. Misschien is het handiger als je de map 'en' dupliceert naar een map 'nl'.
Aan de andere kant: de stijl die je nu hebt, loopt 3 versies achter en zou je dus nog eens handmatig moeten updaten plus dat je de nederlandse afbeeldingen mist. Als je in de stijlendatabase van phpBB3 styles kijkt, kun je bij je zoekopdracht aangeven dat je stijlen wilt die voor 3.0.10 bijgewerkt zijn, die gevalideerd zijn door phpBB.com en waarvoor ColorizeIt beschikbaar is (hiermee kun je eenvoudig de kleuren aanpassen). In de resultaten kun je vervolgens eenvoudig kijken of de stijl ook in het Nederlands beschikbaar is. Dat lijkt me een handiger aanpak eigenlijk.
Je komt dan bijvoorbeeld uit op ProGlass. Met ColorizeIt kun je eenvoudig de kleuren naar wens aanpassen.

HeRiNo

Bericht door HeRiNo » 13 jan 2012, 14:10

Hoi Ger,

Excuses voor de verkeerde reactie. En wederom weer heel erg bedaankt voor je snelle maar vooral ook steeds duidelijke uitleg. Ik heb gekozen voor je laatste optie en toen dat kleursysteem gebruikt. Nu heb ik wel zo dat alles in NL is en alles aanwezig!

Groeten, Herman.

Gesloten