Moet ik de stijl updaten? (beantwoord/opgelost)

Hulp nodig bij een stijl? Voor zowel XHTML/CSS als grafische vragen uiteraard gerelateerd aan phpBB3.
Forumregels

LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
phpBB3.0.x
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
Plaats reactie
Libby

Moet ik de stijl updaten? (beantwoord/opgelost)

Bericht door Libby » 24 nov 2011, 14:44

Ik heb gisteren ontdekt (gelezen) dat het soms dus nodig is de stijl up te daten. Het is me niet helemaal duidelijk of dit ook voor mijn stijl geldt.

De stijl die ik als standaard heb ingesteld zowel de template als thema als afbeeldingenset is Aeroblue (© phpBB Headquarters). Ik heb niets verandert in de template, thema en afbeeldingenset.

Dus moet ik nu wel of niet de stijl updaten?

Wordt de stijl standaard mee upgedate als het forum wordt opgedate door phpBB tijdens onderhoud ofzo?

Alvast bedankt voor de hulp.
Met vriendelijke groet,
Libby
Laatst gewijzigd door Libby op 25 nov 2011, 16:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Kevin
Contacteer:

Re: Moet ik de stijl updaten?

Bericht door Kevin » 24 nov 2011, 16:23

Nee die stijl word niet mee geupdate.
Wat je nu moet doen is kijken of er een versie te downloaden is van Aeroblue waarbij aangegeven word dat hij voor phpBB 3.0.9 is en die installeren of als je veel mods of andere aanpassingen hebt gedaan de stijl handmatig updaten.
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

Libby

Bericht door Libby » 24 nov 2011, 17:14

Dank je Kevin.

Ik vroeg me alleen nog het volgende af. Is de stijl updaten iets wat prioriteit moet zijn?

Ik bedoel, de stijl lijkt correct te functioneren al kan ik dat, denk ik, pas met zekerheid beoordelen wanneer het forum open is.

Ik heb geen mods maar wel aanpassingen gedaan. Wat voor een soort aanpassingen bedoel je? Bij aanpassingen denk ik namelijk aan ingestelde permissies, forums e.d.

NAv jouw reactie ben ik een beetje aan het lezen en er komt meteen (weer) een overdaad aan informatie op me af. Ik begin nu eindelijk een beetje te begrijpen hoe zo'n forum instellen werkt en ik ben inmiddels op mijn gemak met het instellen, wijzigen, toewijzen e.d. van permissie, rollen, gebruikers, forums e.d. aanmaken, etc. Ik ben nog niet op mijn gemak met stijlen updaten om het simpele feit dat ik hier nog te weinig van afweet. Als ik eerst tot in de puntjes moet weten en leren hoe alles aan zo'n forum werkt kan dat forum pas open met Sint Juttemis.

Dus ik wil nog even wachten met het updaten ervan (eerst uitzoeken of er een update is en of dit eventueel handmatig moet, ik weet niet eens zeker of ik versie 3.0.9 heb). Als alles wat ik eerder noem goed is ingesteld en het forum open is, wil ik op mijn gemak hier voor gaan zitten en alles lezen. Zodat ik begrijp wat ik doe en hoe ik het moet doen, lijkt me wel zo efficient ! Wat me dus brengt op mijn eerdere vraag.

Bedankt voor je aandacht en hulp.
Met vriendelijke groet,
Libby

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 24 nov 2011, 21:26

Welke link heb je gebruikt om je stijl te downloaden?

Met aanpassingen bedoel ik : enige bestanden uit de map styles/Aeroblue hebt gedownload en handmatig in e code aanpassingen hebt gedaan en daarna weer geüpload.

Permissies en aangemaakte categorieën en forums worden opgeslagen in de sql database en niet in de bestanden.

Of het kwaad kan, tja het kan zijn dat functies niet meer werken omdat de code van het forum niet kan werken met de code in je stijl. Of die fouten gelijk ernstig zullen zijn is maar de vraag/gok, het zou kunnen dat het iets onbelangrijks is maar het is ook voorgekomen dat een beheerder er achter kwam dat gasten niet meer konden registreren op hun forum.
Libby schreef:k vroeg me alleen nog het volgende af. Is de stijl updaten iets wat prioriteit moet zijn?
Wat mij betreft wel dus, ik zelf zorg altijd dat ik de geüpdate stijl al klaar heb staan voor ik met de forum update begin.

Op zich hoef je dit niet allemaal te weten om het forum op te gooien, er zijn genoeg beheerders die zich minder verdiepte in de software dan jij voor ze open gingen. ;)
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

Libby

Bericht door Libby » 25 nov 2011, 15:37

Hallo Kevin,

Dank je voor je reactie. Volgens mij heb ik geen aanpassingen verricht zoals jij dat bedoelt heb. Voor wat betreft de link, ik heb geen externe link gebruik. Bij het beheerderspaneel/stijlen staan een aantal geinstalleerde en niet geinstalleerde stijlen. Die heb ik gebruikt (ik heb ze allemaal uitgeprobeerd). Degene die ik niets vond heb ik toen weer verwijderd.

Gisteren bedacht ik me iets waar ik nog niet bij had stilgestaan. Ik ga zo op in mijn forum instellen dat ik dit compleet vergeten was. Ik heb mijn forum via messageboard en daardoor ben ik volgens mij geen systeembeheerder (ik heb geen server-toegang). Messageboard regelt al die zaken. Ik heb ze inmiddels een mailtje gestuurd met de vraag of stijl updaten daar ook bij hoort. Al bestaat de kans dat zij me doorverwijzen naar dit forum voor technische vragen. In dat geval: weet jij of het klopt wat ik bedacht heb?

Volgens de help index van Messageboard werkt het zo, ik citeer:
"Als beheerder van een Kant-en-Klaar forum heeft u toegang tot alle mogelijkheden van forum, met uitzondering van:
Layout aanpassingen.
Mods (hacks) installeren (oftewel FTP toegang)".
Kevin schreef: Wat mij betreft wel dus, ik zelf zorg altijd dat ik de geüpdate stijl al klaar heb staan voor ik met de forum update begin.
Als blijkt dat ik wel de stijl moet updaten, neig ik ernaar om me bij jou aan te sluiten. In dat geval denk ik dat ik de standaard stijl weer terug zet (die hoef ik volgens mij niet zelf up te daten) en pas de stijl die ik wil weer te activeren op het moment als ik weet hoe ik dit moet updaten. Als ik dat zo doe blijf ik toch iets ontspannender wanneer het forum open is en weet ik zeker dat eventuele problemen nooit zullen liggen aan een out of date style.

Met vriendelijke groet,
Libby

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 25 nov 2011, 16:40

Ah messageboard dat maakt de zaak weer anders, hier kun je zelf niets updaten en daardoor kunnen we je maar beperkt helpen. Dit geld ook voor als er problemen gaan voorkomen dan zul je je moeten melden bij messageboard.
Afbeelding

Libby

Bericht door Libby » 25 nov 2011, 16:43

Duidelijk. Heel erg bedankt voor je aandacht en hulp.
Met vriendelijke groet,
Libby

Plaats reactie