upgrade van 3.0.2 naar 3.0.8
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
upgrade van 3.0.2 naar 3.0.8
Ik heb een forum versie 3.0.2 en ik wil updaten naar 3.0.8
Moet ik alle upgrades vanaf 3.0.2 1 voor 1 installeren of kan ik wat stapjes overslaan?
Moet ik alle upgrades vanaf 3.0.2 1 voor 1 installeren of kan ik wat stapjes overslaan?
Re: upgrade van 3.0.2 naar 3.0.8
Vanaf versie 3.0.2 zou je via phpbb.com in 1x kunnen updaten. Houd er dan wel rekening mee als je een Nederlands forum hebt je taal niet wordt bijgewerkt dat zul je dus later zelf moeten doen. Het is een grote update dus ik zou zorgen dat je een back-up hebt van de bestanden en database.
Heb je bijvoorbeeld veel modificaties?
Kijk maar eens naar onderstaande LINK Daar kun je selecteren vanaf welke versie je wilt updaten.
Heb je bijvoorbeeld veel modificaties?
Kijk maar eens naar onderstaande LINK Daar kun je selecteren vanaf welke versie je wilt updaten.
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen
Hi David,
Bedankt voor de snelle respons.
Ik heb een automatic update van 3.0.2 naar 3.0.9 gevonden die ik zometeen ga uitproberen.
Uiteraard heb ik een full backup van bestanden en meerdere versies SQLdump dus in worst case kan ik altijd terug. Alle mods die ik aangebracht heb heb ik met het handje in de code aangepast maar dat zijn maar miniscule dingen die ik laterna wel weer aan kan passen.
Ik neem aan dat als ik de update doe dat alle mods verwijderd worden? Dat zou overigens geen probleem zijn.
mvg,
Frank Aerts
Bedankt voor de snelle respons.
Ik heb een automatic update van 3.0.2 naar 3.0.9 gevonden die ik zometeen ga uitproberen.
Uiteraard heb ik een full backup van bestanden en meerdere versies SQLdump dus in worst case kan ik altijd terug. Alle mods die ik aangebracht heb heb ik met het handje in de code aangepast maar dat zijn maar miniscule dingen die ik laterna wel weer aan kan passen.
Ik neem aan dat als ik de update doe dat alle mods verwijderd worden? Dat zou overigens geen probleem zijn.
mvg,
Frank Aerts
Bij de automatische updater worden je modificatie juist niet verwijderd. Dus het zou best kunnen dat het problemen veroorzaakt. Er is namelijk erg veel veranderd sinds 3.0.2, let ook even op je stijl weet niet welke je nu hebt? Maar die moet je misschien ook bijwerken.
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen
Als thema hebben we : 4poziomSEO (standaard)
Ik ga de upgrade starten en we zijn wel of en waar het schip strand.
Ik ga de upgrade starten en we zijn wel of en waar het schip strand.
Hi David,
Wilde je nog even laten weten dat de upgrade succesvol is verlopen en dat het forum draait als een zonntje. Heb alleen wat liggen pielen met de style zoals je zelf al zei. Ook zie ik als ik inlog in de header de volgende regel:
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen { SEARCH_UNREAD } | Toon nieuwe berichten | Toon je eigen berichten
Heb je enig idee waarom ik die { SEARCH_UNREAD } zie en waar dat mogelijk nog aan zou kunnen liggen?
Bedankt in ieder geval voor je reacties en het meedenken ...
http://www.2old4this.com/phpBB3
Wilde je nog even laten weten dat de upgrade succesvol is verlopen en dat het forum draait als een zonntje. Heb alleen wat liggen pielen met de style zoals je zelf al zei. Ook zie ik als ik inlog in de header de volgende regel:
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen { SEARCH_UNREAD } | Toon nieuwe berichten | Toon je eigen berichten
Heb je enig idee waarom ik die { SEARCH_UNREAD } zie en waar dat mogelijk nog aan zou kunnen liggen?
Bedankt in ieder geval voor je reacties en het meedenken ...
http://www.2old4this.com/phpBB3
Hoi David,
Ben er al achter wat dat {SEARCH_UNREAD} was. De functie was nog niet beschreven in de common.php bij de NL language.
Bij deze gefixed.
Helemaal werkend nu.
Thanx
Ben er al achter wat dat {SEARCH_UNREAD} was. De functie was nog niet beschreven in de common.php bij de NL language.
Bij deze gefixed.
Helemaal werkend nu.
Thanx