Integratie FlashChat met phpBB

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
skast

Integratie FlashChat met phpBB

Bericht door skast » 11 nov 2011, 12:30

• Adres van je forum: speeltuin
    Event. modificaties op je forum: geen
    Wanneer ontstond het probleem? Nieuwe (test)omgeving
    phpBB versie: 3.0.9

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? Installatie Flashchat 6.0.8
    Wat is het probleem?
Ik wil graag een chatomgeving waarbij de gebruikers van het forum automatisch kunnen inloggen in de chat. Ik dacht de oplossing te hebben gevonden in Flashchat. De installatie van eerst het forum en daarna de chatsoftware ging zonder problemen. Flashchat komt met de mogelijkheid voor automatische integratie met phpBB. Alles werkt op zich goed. Geregistreerde gebruikers kunnen goed in de chat.

Het probleem: Wanneer nieuwe gebruikers zich registreren voor phpBB en ze zijn nog niet geactiveerd (dus niet op de activatielink geklikt of door een beheerder toegelaten), dan zijn ze inactieve gebruikers. Met hun gebruikersnaam en hun wachtwoord kunnen deze inactieve gebruikers wel op de chat inloggen. Bijkomend probleem is dat deze inactieve gebruikers in de chat Moderator rechten hebben. Kortom: dat moet anders.

Ik ben aan het zoeken geweest naar een oplossing en dacht die gevonden te hebben op deze link, maar de daar aangedragen oplossing lijkt voor mij niet te werken.

Is er hier iemand die dit probleem kent en er een goede oplossing voor heeft? Moet de aanpassing in flashchat worden gemaakt of is er binnen phpBB een elegante oplossing. Ik dacht zelf om inactieve gebruikers wellicht in een andere groep te plaatsen, maar dan blijven het natuurlijk nog wel inactieve gebruikers (of nieuw geregistreerde gebruikers).

Ik hoop dat ik het probleem goed heb omschreven en dat iemand mij op weg wil helpen.

Ik heb overigens begrepen dat het bovengenoemde probleem zich ook voordoet bij oudere versies van beide softwareproducten.

Alvast hartelijk dank!

AirWarrior

Re: Integratie FlashChat met phpBB

Bericht door AirWarrior » 11 nov 2011, 16:49

Hier is een mod, die gemaakt is voor phpbb.
mchat

Misschien dat je hier meer aan heb.
Signed by:
AirWarrior
Heb fun in het leven, neem niet alles serieus.

skast

Re: Integratie FlashChat met phpBB

Bericht door skast » 16 nov 2011, 21:46

Dank, AirWarrior. Ik zal hier ook eens naar kijken. Desondanks blijf ik wel op zoek naar de oplossing voor het probleem met FlashChat. Ik hoop dat iemand hier nog iets zinvols over kan schrijven.

Een hartelijke groet!

Gesloten