Wanneer ontstond het probleem?
Het probleem deed zich voor toen ik voor het eerst de database exporteerde en importeerde naar mijn eigen linux server.
phpBB versie:
Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?
Neen
Wat is het probleem?[/list]
Dit is de melding:
Algemene fout
SQL ERROR [ mysql4 ]
Table 'database01.phpbb3login_attempts' doesn't exist [1146]
Een SQL-fout deed zich voor tijdens het samenstellen van deze pagina. Contacteer de beheerder als dit probleem zich blijft voordoen.
Ik heb niet dezelfde bestanden van het forum op de hosting als op mijn linux server.
Dat ga ik morgen uit proberen. Dus als je weet dat, dat de fout is. Laat dat dan ook weten.
Of ligt het misschien toch aan de instellingen tijdens het exporteren met phpmyadmin?
[OPGELOST] database sql table 'login_attempts' doesn't exist
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
[OPGELOST] database sql table 'login_attempts' doesn't exist
Laatst gewijzigd door tovar op 11 sep 2011, 13:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: database sql table 'login_attempts' doesn't exist
Kloppen de gegevens van config.php wel met die van je database? Met name database naam en de prefix.
Verder kan het komen doordat je een backup hebt gemaakt van een oude versie van phpBB en die probeert te importeren voor een 3.0.9-forum. Dan moet je dus eerst de database updaten.
Verder kan het komen doordat je een backup hebt gemaakt van een oude versie van phpBB en die probeert te importeren voor een 3.0.9-forum. Dan moet je dus eerst de database updaten.
Als je een forum of ander php-sql pakket verhuist. Dan moet je natuurlijk ook de gebruikersnaam en passwd van de mysql server aanpassen. Dat is dus nu ook het probleem waar ik mee zit.
In het bestand config.php heb ik de gegevens aangepast van de mysql server zoals de user en passwd.
Dat is gelukt. Nu krijg ik een melding :
Algemene fout
Could not get style data
Wat moet ik nu hier mee gaan doen?
In het bestand config.php heb ik de gegevens aangepast van de mysql server zoals de user en passwd.
Dat is gelukt. Nu krijg ik een melding :
Algemene fout
Could not get style data
Wat moet ik nu hier mee gaan doen?
Heb je de database ook al verhuisd? Die gaat niet uit zichzelf
. En hetzelfde geld voor de orginele bestanden op je oude host, zoals de style enz.

Natuurlijk heb ik alles gekopieerd. Ik zal het uitleggen.
Gister heb ik het forum geupdate van 3.0.8 naar 3.0.9 dat op de server staat van mijn hostingprovider, die server heet daffy. Dat is allemaal goed gegaan.
Vanmorgen heb ik alle handelingen die ik tot nu toe geleerd heb toegepast. Wat heb ik dan gedaan?
Ik heb alle inhoud van de map cr.info/forum van daffy gekopieert naar de map /var/www/cr.info/ op mijn laptop met ubuntu en dus ook een webserver. Nu staat dus de inhoud van het forum op mijn webserver op mijn laptop. In het bestand config.php heb ik de gegevens van de database aangepast.
Nu dus nog steeds het probleem : Could not get style data
Aangezien ik alle inhoud heb verplaatst van de server van mijn hosting provider naar mijn eigen webserver. Heb ik ook alle style data verplaatst dat natuurlijk bij de inhoud van die map forum hoort.
Ik snap dus niet hoe dat komt, dat ik de melding krijg betreft "Could not get style data".
Wat betreft styles heb ik niets verandert. Dus alleen de map gekopieert van daffy naar mijn laptop.
Ik ga nu nog een keer de database overzetten. Misschien ligt het daar aan. Maar ik denk het niet.
De database overzetten blijft een vervelend iets om uit te zoeken welke opties waar voor zijn in phpmyadmin. Ik was daar naar aan het zoeken en toen kwam ik uit op de chmod rechten van de mappen en bestanden. Misschien is dat het probleem waarom de styles niet worden gelezen.
Ik heb gekeken naar de chmod instellingen maar die staat gewoon op r-w en op r--
Dus het zou gewoon moeten werken.
IK heb deze melding op gezocht: phpbb3 Could not get style data
Hierdoor is de oplossing dat ik de map "/forum/cache" leeg heb gemaakt, behalve/alleen het bestand index en htaccess moeten blijven staan. Dan de map schrijfbaar maken, dus chmod 777 en toen was het probleem opgelost.
Gister heb ik het forum geupdate van 3.0.8 naar 3.0.9 dat op de server staat van mijn hostingprovider, die server heet daffy. Dat is allemaal goed gegaan.
Vanmorgen heb ik alle handelingen die ik tot nu toe geleerd heb toegepast. Wat heb ik dan gedaan?
Ik heb alle inhoud van de map cr.info/forum van daffy gekopieert naar de map /var/www/cr.info/ op mijn laptop met ubuntu en dus ook een webserver. Nu staat dus de inhoud van het forum op mijn webserver op mijn laptop. In het bestand config.php heb ik de gegevens van de database aangepast.
Nu dus nog steeds het probleem : Could not get style data
Aangezien ik alle inhoud heb verplaatst van de server van mijn hosting provider naar mijn eigen webserver. Heb ik ook alle style data verplaatst dat natuurlijk bij de inhoud van die map forum hoort.
Ik snap dus niet hoe dat komt, dat ik de melding krijg betreft "Could not get style data".
Wat betreft styles heb ik niets verandert. Dus alleen de map gekopieert van daffy naar mijn laptop.
Ik ga nu nog een keer de database overzetten. Misschien ligt het daar aan. Maar ik denk het niet.
De database overzetten blijft een vervelend iets om uit te zoeken welke opties waar voor zijn in phpmyadmin. Ik was daar naar aan het zoeken en toen kwam ik uit op de chmod rechten van de mappen en bestanden. Misschien is dat het probleem waarom de styles niet worden gelezen.
Ik heb gekeken naar de chmod instellingen maar die staat gewoon op r-w en op r--
Dus het zou gewoon moeten werken.
IK heb deze melding op gezocht: phpbb3 Could not get style data
Hierdoor is de oplossing dat ik de map "/forum/cache" leeg heb gemaakt, behalve/alleen het bestand index en htaccess moeten blijven staan. Dan de map schrijfbaar maken, dus chmod 777 en toen was het probleem opgelost.