(opgelost) smaller maken, pagina's toevoegen?

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Simmetje01

(opgelost) smaller maken, pagina's toevoegen?

Bericht door Simmetje01 » 25 aug 2011, 11:59

Hallo allemaal,

Ik ben enthousiast bezig met een sitje op te zetten, maar loop tegen een paar dingen aan waar ik al 3 dagen niet uit kom. Ik heb alles gegoogeld en opgezocht, nagelezen en uitgeprobeerd maar het lukt me echt niet.. :cry:

Op het forum, ik heb een thema gebruikt en kan het niet smaller krijgen op de sitepagina, ik heb alle topic's hier doorlopen en kom er echt niet uit.. *ca_vintage* .

Ik heb een host, betaald dus, en mijn site is http://www.simsadventures.net/ is nog niet on-line geloof ik.. :?:

Ook lukt het me niet om een pagina's toe te voegen, ik wil het echt zelf kunnen doen, maar heb toch wat hulp nodig.. ;) zou iemand mij kunnen helpen hiermee?

vr gr. kyta.
Laatst gewijzigd door Simmetje01 op 11 sep 2011, 17:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Drikos

Re: smaller maken, pagina's toevoegen?

Bericht door Drikos » 25 aug 2011, 13:43

Smaller maken voor de stijl die jij hebt zie het support forum van de maker van de stijl: http://www.stsoftware.biz/support/viewt ... f=17&t=258

Weet niet precies wat je bedoelt met een extra pagina maar misschien heb je iets aan het volgende:
Knowledge Base - Add a New Custom Page to phpBB
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying" - James May

Simmetje01

Bericht door Simmetje01 » 25 aug 2011, 13:56

THX Drikos.

Ga het meteen uitproberen.

Ik bedoel een homepage toevoegen en nog een paar. Nu ga je van sitebuilder af om op de siteforum te komen, dus heb 2 sites waarvan 1 een externe link is zeg maar. nu heb ik alleen het forum nog maar wil dus extra pagina's hebben voor de site weer compleet te maken.

Vr Gr Kyta.
--
:roll: sorry voor de dubbelpost maar nu ligt de site eruit van mij, ik had het thema verwijdert, omdat ik er te veel in heb gedaan en het opnieuw wilde installeren. Nu krijg ik een melding, had het origineel niet opgeslagen.

Algemene fout
Could not get style data :oops:

weet ff niet wat ik moet doen nu..

sorry, beginners geluk..of niet dus.. :P

David
Contacteer:

Bericht door David » 25 aug 2011, 14:22

Je moet ook niet zomaar dingen gaan verwijderen, probeer het eens terug te zetten wat je hebt verwijderd.
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Simmetje01

Bericht door Simmetje01 » 25 aug 2011, 14:28

via FTP heb ik het geprobeerd te overschrijven, maar dat doet hij niet..

Ik ben het echt even kwijt nu?

David
Contacteer:

Bericht door David » 25 aug 2011, 14:31

Wat doet hij precies niet?

De melding die er nu is zegt dat hij je stijl niet kan vinden. Dat komt omdat je dat zomaar bent gaan verwijderen via FTP terwijl je stijl nog staat ingesteld. Normaal gezien moet je eerst je stijl uitzetten of deactiveren voor je hem verwijderd.

Je moet nu dus zorgen dat de stijl weer op je server komt, dat zou het probleem kunnen oplossen

Simmetje01

Bericht door Simmetje01 » 25 aug 2011, 14:42

Ik heb het verwijdert in beheerders/stylen tab zeg maar, toen schoot het hierop, ik heb nu via FPT de map verwijdert en weer op nieuw geüpload en nog krijg ik dezelfde melding?

Drikos

Bericht door Drikos » 25 aug 2011, 15:23

Stijl ook weer geactiveerd?
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying" - James May

Simmetje01

Bericht door Simmetje01 » 25 aug 2011, 15:27

daar kom ik niet meer bij? ik krijg alleen deze pagina nog maar te zien, hoe kan ik die activeren dan?

David
Contacteer:

Bericht door David » 25 aug 2011, 15:31

Heb je de stijl die je gebruikte nu al gedownload en opnieuw ge-upload? Maak anders is de map cache leeg via ftp op .htacces en index.html na dan. Kijken wat dat doet

Simmetje01

Bericht door Simmetje01 » 25 aug 2011, 15:49

nope :( nog niets ik kom niet verder dan de melding, misschien de software verwijderen en opnieuw erop te zetten van phpBB? ik heb geen idee cache is leeg op de 2 bestanden na dan? nieuw gedownload 2 x opnieuw geïnstalleerd..gebeurt me niet nog eens igg.
--
heb de software verwijdert, kan nu opnieuw beginnen.. THX voor de hulp igg de site zie ik weer igg, nu het thema instaleren en dan verder met mijn bovenste topic.. :)
--
alles gedaan om het smaller te maken, alleen kan ik niets zien op de site, ik heb de cache map ook leeg gemaakt, de thema set heb ik vernieuwt en de buffer leeg gemaakt en nog zie ik niets. ik hoop dat met de boards cache map ook idd de cache map is die ik via FTP kan leeg maken?

Finny
Contacteer:

Bericht door Finny » 26 aug 2011, 09:54

Simmetje01 schreef:ik hoop dat met de boards cache map ook idd de cache map is die ik via FTP kan leeg maken?
Ja dat is dezelfde. Weet je zeker dat je de gewijzigde bestanden hebt opgeslagen? Met welk FTP programma heb je de wijzigingen gemaakt? FileZilla of iets dergelijks?

Wat betreft het toevoegen van custom pagina's hebben wij veel ervaring mee, check onze website: www.dutchwarriorclan.nl. Het artikel dat David hier plaatste is het artikel wat wij tijden terug ook gebruikt hebben. Mocht je er niet uitkomen, neem dan even contact met mij op via PB, dan zal ik je (gratis) helpen ;)
DW# Dutch Warrior Clan
Nederlandstalige Multigaming clan. Minimaal 14 jaar / TS verplicht.
Een van de gezelligste clans van de BENELUX.

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 26 aug 2011, 10:11

Simmetje01, graag niet dubbelposten. Je geeft zelf al aan dat je weet dat het niet mag, doe het dan ook niet. Iedereen heeft recht op evenveel aandacht, we willen ook geen enorm lange topics. Bewerk je laatste bericht gewoon als je binnen 24 reageert en je hebt zelf het laatste bericht geplaatst. Ik heb je berichten nu samengevoegd.

Simmetje01

Bericht door Simmetje01 » 26 aug 2011, 10:35

sorry Ger.. :oops: Ik ben een 'edit' knopje gewent.. zie nu dat dat 'wijzig' is hier, zal er gebruik van maken. ;)

je ik weet zeker dat ik dat heb opgeslagen, ik heb daarna op een soort van flopie geklikt, het staat er nu nog zo in. Dus dat is goed, ik heb het via site editor gedaan. Mijn FTP programma is Ipswitch WS_FTP 12. ook betaald dus dan zou dat toch goed moeten zijn?

Oh bedankt ik zal je een pm sturen ben vannacht nog lang doorgegaan om pagina's erbij te krijgen met dat artikel, ik denk dat ik te moeilijk doe.. :?

Drikos

Bericht door Drikos » 26 aug 2011, 15:41

Kan je de onderstaande code opslaan als ca_config.html en weer uploaden (de ander overschrijven). Het beste is al je hiervoor even kladblok gebruikt. Want ik denk dat jou editor je code niet goed opslaat of code toevoegt. (Heb er ook niet veel verstand, maar valt te proberen)

En dan weer je cache en dergelijke legen en kijken of het dan wel doet.

Code: Selecteer alles

<!-- IF $CA_COMMENTS -->

To change width of forum edit variable $CA_WIDTH below. Add "px" at the end if width is in pixels.
Examples of correct values: '100%', '90%', '1024px', '800px'

<!-- ENDIF -->
<!-- DEFINE $CA_WIDTH = '1024px' -->
<!-- IF $CA_COMMENTS -->

Do not edit code below unless you know what you are doing.

<!-- ENDIF -->

<!-- DEFINE $CA_BLOCK2_START = '<div class="block-caption block-caption-header">' -->
<!-- DEFINE $CA_BLOCK2_START2 = '</div><div class="block-border block-block block-with-caption"><div class="block-content"><div class="block-inner"><div class="block-inner2">' -->
<!-- DEFINE $CA_BLOCK2_END = '<div class="block-clear"></div></div></div></div><div class="block-footer"><span></span><div></div></div></div>' -->

<!-- DEFINE $CA_BLOCK_START = '<div class="block-border block-block"><div class="block-header"><span></span><div></div></div><div class="block-content"><div class="block-inner"><div class="block-inner2">' -->
<!-- DEFINE $CA_BLOCK_END = '<div class="block-clear"></div></div></div></div><div class="block-footer"><span></span><div></div></div></div>' -->

<!-- DEFINE $CA_PANEL_START = '' -->
<!-- DEFINE $CA_PANEL_END = '' -->

<!-- DEFINE $CA_CP_BLOCK_START = '<div class="block-border block-block"><div class="block-header"><span></span><div></div></div><div class="block-content block-cp"><div class="block-inner"><div class="block-inner2">' -->
<!-- DEFINE $CA_CP_BLOCK_END = '<div class="block-clear"></div></div></div></div><div class="block-footer"><span></span><div></div></div></div>' -->

<!-- DEFINE $CA_TABLE_START = '<div class="block-border block-table"><div class="block-header"><span></span><div></div></div><div class="block-content"><div class="block-inner"><div class="block-inner2">' -->
<!-- DEFINE $CA_TABLE_END = '<div class="block-clear"></div></div></div><div class="block-footer"><span></span><div></div></div></div>' -->

<!-- DEFINE $CA_POST_START = '<div class="block-border block-block block-post"><div class="block-header"><span></span><div></div></div><div class="block-content"><div class="block-inner"><div class="block-inner2">' -->
<!-- DEFINE $CA_POST_FIRST_START = '<div class="block-border block-block block-post block-post-first"><div class="block-header"><span></span><div></div></div><div class="block-content"><div class="block-inner"><div class="block-inner2">' -->
<!-- DEFINE $CA_POST_END = '<div class="block-clear"></div></div></div></div><div class="block-footer"><span></span><div></div></div></div>' -->

<!-- DEFINE $CA_POST_PROFILE_START = '<div class="profile-block">' -->
<!-- DEFINE $CA_POST_PROFILE_END = '</div>' -->
<!-- DEFINE $CA_POST_PROFILE_EMPTY = '<div class="profile-block profile-block-empty">&nbsp;</div>' -->

<!-- DEFINE $CA_TABLE_SPACING = '1' -->
<!-- DEFINE $CA_TOPICS_SPLIT = '0' -->

<style type="text/css">
#global { width: {$CA_WIDTH}; }
</style>

Simmetje01

Bericht door Simmetje01 » 26 aug 2011, 18:41

:D :D :D wow done, wat goed!! hij sprong meteen op de goede maat ik had zelf ook 1024px neergezet, kan ik dat verhelpen dat hij het wel goed opslaat?

THX Drikos.

EDIT ik heb ook dit nog geprobeerd, maar krijg met geen mogelijkheid een extra pagina.. Ik krijg de juiste bestanden te zien, leeg alles. heb al opnieuw opgestart.

http://wiki.phpbb.nl/3.x/Extra_pagina
ik snap echt niet wat ik fout doe, ik doe iets fout igg. :cry:

EDIT THX voor je Tip.. ;) Ik had al Crimson Editor al gedownload, die is ook goed toch?
Laatst gewijzigd door Simmetje01 op 26 aug 2011, 20:45, 3 keer totaal gewijzigd.

AirWarrior

Bericht door AirWarrior » 26 aug 2011, 20:21

Drikos schreef:Kan je de onderstaande code opslaan als ca_config.html en weer uploaden (de ander overschrijven). Het beste is al je hiervoor even kladblok gebruikt. Want ik denk dat jou editor je code niet goed opslaat of code toevoegt. (Heb er ook niet veel verstand, maar valt te proberen)
Even een tip:
Gebruik voor je codes nooit kladblok.
Gebruik notepad++
Signed by:
AirWarrior
Heb fun in het leven, neem niet alles serieus.

Drikos

Bericht door Drikos » 27 aug 2011, 11:23

Ik weet dat kladblok misschien niet het beste is maar het was alleen om even snel te testen of het niet gewoon aan het bestand zelf lag. ;)

Simmetje01

Bericht door Simmetje01 » 28 aug 2011, 07:37

ik krijg met geen mogelijkheid een extra pagina erbij en dan wil ik er nog wel 5 bij.. :lol:

wat doe ik precies:

ik maak de pagina aan met Crimson Editor vervang door home enz.. sla het als het op als Home.php bestand, daarna de tweede en sla het op als Home_body.html bestand, dan upload ik het via Ipswitch WS_FTP 12 naar: het PhP bestand in de public_html map en de html in public_html/styles/ca_vintage/themplate.

ik zal wel iets echt fout doen, want na 5 dagen weet ik niet meer wat ik evt. fout doe.. :cry:

gr Kyta.

Simmetje01

Bericht door Simmetje01 » 02 sep 2011, 14:02

Sorry voor het bumpen

Het lukt me nog steeds niet .. kan iemand mij helpen,.... ik ben alweer een paar dagen verder en snap het gewoon echt niet? Ik heb het hele net al afgezocht maar kom steeds op hetzelfde uit! wat ik verkeerd doe weet ik niet. ik heb hier echt hulp bij nodig... :(

Gesloten