Oke tot zover werkt een deel weer goed dankzij de goede raad gevingen van David.
De 309 ge-update is half half bereikbaar op een 1 of andere wijze. David heeft een TEST map aangemaakt en daarin het foum gezet. Ik heb de ROOT/index.php aangepast dat het forum op /test/ staat. Op die methode werkt het. Echter zet ik de inhoud van /test/ in de root krijg ik fout meldingen. Hoe nu dit op te lossen zonder dat ik in de config.php de lijn: $table_prefix = 'phpbb_4'; krijg.
Ben meer in staat om de data base te laten legen en alles opnieuw te instaleren en dan hopen dat de backup van 16-7 er in kan komen. Al met al dus een apart verschijnsel.
Om even op de update terug te komen:
Het forum (kranten stijl) wat in de taal NL de commonfile aangepast op punten die van belang waren zoals FORUM>> Artikel etc. Leden>>> Lezers
Op zich dus een normaal iets.
Na een backup te hebben gemaakt van zowel het forum als de database ben ik gaan updaten. Kwamen de normale dingen te voorschijn tot op een moment er iets kwam van dingen samen voegen. Ik gaf aan die zaken via orginel;e pagina's te updaten en daar ging het goed (dacht ik) de melding update finisch kwam en ik keerde terug naar het forum. Tot dan werkte alles. Ik sloot af en starte de volgende ochtend weer gewoon. Bij de poging om het beheerders deel te benaderen zag ik alleen de melding "Page NOT Found" dat was in totaal drie keer. Dus daar was de boel in de 100 gegaan.
Nu wat dagen en nacht verder heb ik het zover dat de oude database met phpbb_ gewoon kan benaderen en de artikelen kan zien. Echter laat ik het gaan via de root dan blijft het niets.
Hoe kan ik dit nu oplossen dat alles gewoon weer normaal in de root staat zonder alles te verwijderen database te legen en schoon starten.
paul schreef:Ik weet niet hoe je geupdate hebt, maar je hoeft echt niet opnieuw te installeren als je wilt updaten.
Als je nu in config.php je prefix weer veranderd naar phpbb_ heb je je oude forum terug. Je moet dan enkel en alleen install/database_update.php draaien, en opnieuw de database installatie van je MOD doen, en je bent klaar.
Vergat dit even.
Paul dit werkt niet. Heb het geprobeerd. Helaas zonder succes.