Hoe forum cleanen na mislukte foto gallerij installatie

Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD?
Forumregels

LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
phpBB3.0.x
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
Plaats reactie
maan2

Hoe forum cleanen na mislukte foto gallerij installatie

Bericht door maan2 » 06 jun 2011, 11:05

• Adres van je forum: http:// http://www.maansplaats.nl/forum
    Event. modificaties op je forum: blog / chat / wat kleuren aangepast
    Wanneer ontstond het probleem? met installeren Gallery
    phpBB versie: 3.08

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?
    Wat is het probleem?
Oke, heb jullie hulp nodig want heb er een zooi van gemaakt geloof ik.

Probeerde Gallery te installeren maar dat is me niet gegund geloof ik.
Ik meende dat het me wel zou lukken dus zonder een backup te maken aan de slag gegaan.
Omdat er telkens iets niet goed leek te gaan heb ik dan maar via automod de gallerij proberen te installeren wat deels leek te lukken, de rest handmatig gedaan wat ook leek te lukken.
Niet dus.
Dus via automod de boel maar proberen te deinstalleren wat volgens automod is gelukt maar als ik bijv gegevens van een gebruiker opvraag dan krijg ik foutmelding : Fatal error: Call to undefined method cache::obtain_album_list() in /customers/maansplaats.nl/maansplaats.nl/httpd.www/forum/gallery/includes/permissions.php on line 42
Ik concludeer dus dat de gallerij map maar weg moet maar als ik die weghaal zijn er nog meer fouten

Feitelijk wil in de boel goed opschonen met behoud van de leden / berichten /blog/chat

Weet zo ff niet hoe dat op een goede manier te doen, ben al teveel aan het (ver)klooien) vind ik.

Heb er wel stk opzitten maar durf niet zomaar iets ermee te doen want ken de exacte functies /handelingen van dat ding niet.

Wie weet raad ?

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Re: Hoe forum cleanen na mislukte foto gallerij installatie

Bericht door Paul » 06 jun 2011, 11:15

Verplaatst naar MOD support

maan2

Bericht door maan2 » 06 jun 2011, 15:57

Oke,
hier een gedeeltelijke oplossing voor mijn probleem.
Omdat de boel toch niet oke was ben ik maar op goed geluk gegaan, iig om de info gegevens bij de gebruikers weer zichtbaar te krijgen ipv de bewuste foutmelding.
Heb klakkeloos de gallery map verwijderd waarna er nog meer problemen ontstonden omdat er verwijzingen van andere files ernaartoe verwezen waaronder die van menberslist.php en ik bedacht dat daar wellicht de info vandaan kon komen..... :geek: :)

Heb een backup van die file van 2 weken terug truggezet en voila, de info is iig weer terug.
had ooit ook mod vers. check proberen te installen maar snapte de werking niet en na un-install zag ik geregeld her en der mod-chek-vers namen voorbij komen, ook maar verwijderd en
alles werkt nog steeds. :mrgreen:

Blijft over dat het forum wellicht nog vervuild is en ik die nog steeds graag "schoon" wil met behoud van leden en berichten en blog en chat hahaha maar voor nu iig weer werkend is.

Na onderstaande super handeling blijkt nu het gebruikerspaneel niet te werken, iets met acp en ucp gedoe, daar staat na een snelle blik idd e.e.a. over gallery enz, dat zal ik straks eens proberen op te lossen, geloof dat ik zo beetje bij beetje autom. een schoon forum aan het krijgen ben :o

AirWarrior

Bericht door AirWarrior » 06 jun 2011, 18:11

Je kan ook de Support toolkit gebruiken om mislukte mods weg te halen.
Ook kan je dan je database opschonen.
Lees goed wat er word gevraagd.
Signed by:
AirWarrior
Heb fun in het leven, neem niet alles serieus.

maan2

Bericht door maan2 » 07 jun 2011, 07:36

Heb stk ook gebruikt om e.e.a. op te schonen en gisteravond de hele avond bezig geweest om alle mappen van die gallery toestand 1 voor 1 te checken en weer origineel te maken, kwam veel gallery stuff tegen nog maar sloot het met een goed gevoel af,
echter als ik op Gebruikerspaneel klik dan krijg ik nog steeds een foutmelding : Cannot find module ./includes/ucp/ucp_gallery.php dus ergens zit er nog een verwijzing die er niet hoort?
Iemand enig idee in welke map het bewuste commando zit ? is dat in de overall header misschien?

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 07 jun 2011, 08:13

Waarschijnlijk staat de module nog niet goed. Ga eens naar het beheerderspaneel, tabblad systeem. Daar vind je in het linkermenu onder modulebeheer het gebruikerspaneel. Onderin de lijst zie je als het goed is de Gallerij staan. Verwijder die door op het rode kruisje te klikken.

maan2

Bericht door maan2 » 07 jun 2011, 08:29

Die module kwam ik gisteren tijdens de nacheck ook tegen en ook weggehaald gisteren dus die is al weg, Het moet dus ergens anders vandaan komen... :?

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 07 jun 2011, 08:39

En bij de modules van het beheerderspaneel en moderatorpaneel, kom je ze daar nog tegen?

Leeg trouwens ook nog even de buffer (op de index van het beheerderspaneel).

maan2

Bericht door maan2 » 07 jun 2011, 08:53

Beide andere modules zijn ook vrij van Gallery stuff en de buffers en cache zijn vernieuwd/geleegd maar zonder goed resultaat.
Heb ook ff uitgelogd en opnieuw ingelogd ( je weet maar nooit), ook F5 gebruikt maar fout blijft.

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 07 jun 2011, 11:13

Kun je misschien even een account aanmaken waarmee wij kunnen meekijken?

maan2

Bericht door maan2 » 07 jun 2011, 11:30

Ja hoor, ik stuur je ff een pb.

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 07 jun 2011, 12:18

Ik heb even gekeken, de gallerij is nog niet volledig weg. In het beheerderspaneel vond ik inderdaad nog de module van de gallerij voor het gebruikerspaneel (UCP -> Overzicht -> Hoofdpagina -> Gallerij). Deze heb ik nu uitgeschakeld, waardoor het gebruikerspaneel weer werkt.
Tevens heb ik de gallerij-logs uitgezet (ACP -> Onderhoud -> Forumlogs).

Ik kwam er echter achter dat de viewonline.php nog een fout bevat. Die zie je als je op de forum index op "Wie is er online" klikt. Ik weet het niet zeker, maar volgens mij kan dat ook door een foutieve de-installatie van de Gallery komen. Zoek in ./viewonline.php eens naar

Code: Selecteer alles

$sql = 'SELECT u.user_id, u.username, u.username_clean, u.user_type, u.user_colour, s.session_id, s.session_time, s.session_page, s.session_ip, s.session_browser, s.session_viewonline, s.session_forum_id,
Misschien kun je die niet exact zo vinden, probeer dan even een deel van deze regel. Eindigt die regel op een komma? Haal dan eens die komma weg en kijk of het dan wel goed gaat.

maan2

Bericht door maan2 » 07 jun 2011, 12:40

Stond idd een komma achteraan, deze is nu weg.
moet zeggen dat ik die fout niet zie hoor maar ben natuurlijk niet zo goed als jij.

Het gebruikers paneel werkt idd weer. top man !

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 07 jun 2011, 12:46

Graag gedaan. :)

Overigens moet ik zeggen dat blijkbaar nog niet alles volledig gedeïnstalleerd is. Je komt nu zo te zien geen fouten meer tegen dus het acute probleem is opgelost, maar het kan voorkomen dat je in de toekomst (bijvoorbeeld bij updates) nog wel op wat problemen stuit. Dat is nu alleen een beetje koffiedik kijken.

PS: vergeet je niet even het wachtwoord aan te passen wat je me toegestuurd had?

maan2

Bericht door maan2 » 07 jun 2011, 12:55

Ja, ik begrijp ook niet helemaal hoe het kan dat er nog e.e.a achterbleef, ook omdat de automod de-installatie aangaf: verwijderd.

Heb ook even gekeken waar jij die gallerij meldingen trof en idd, zover was ik niet gegaan, zou ook niet eens in me zijn opgekomen want het gaat dan wat mappen dieper dan standaard en meende ook daar niks te zoeken te hebben.

aniway ; ben iig zéér blij met je geboden hulp alhier en we zullen zien hoe de toekomst zal reageren op men forum.

tnx

Geloof dat het gebruikerspaneel nog niet helemaal lekker is.

Als ik erin ga dan is dat oke, klik ik dan op "overzicht" in het tabblad dan krijg ik een fout : Module not accessible
De rest lijkt wel te werken.
Enig idee ?

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 07 jun 2011, 13:23

Dat kwam doordat de Gallery nog wel als module stond onder het overzicht, ook al stond het uitgeschakeld. Ik heb het nu even verplaatst zodat het een hoofdcategorie is. Hierdoor werkt het zo te zien nu wel.

Je kunt de complete module overigens ook gewoon verwijderen, dan ben je er meteen vanaf.

PS:
Ger schreef:PS: vergeet je niet even het wachtwoord aan te passen wat je me toegestuurd had?

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 07 jun 2011, 13:31

maan2, graag je vorige post bewerken ipv te dubbelposten, ik heb je posts nu samengevoegd.

maan2

Bericht door maan2 » 07 jun 2011, 13:43

paul schreef:maan2, graag je vorige post bewerken ipv te dubbelposten, ik heb je posts nu samengevoegd.
Hoi Paul,
Ik durf nu bijna niet te typen want ik geef alleen netjes antwoord aan Ger of geef een nieuwe melding weer op herontdekte probleempjes, niets daarvan is m.i dubbel gepost, meen als ik het bericht bewerk dat men men reactie niet goed ziet?...
Nu weet ik niet of je onderstaande liever hier hebt of dat ik die weer zou moeten bijwerken op het andere bericht ( krab krab )

Eerlijkheidshalve laat ik bovenstaande staan want had niet door wat je bedoelde met dubbelposten, het kwartje valt nu tydens dit typen... excuus dus.

Ger,
Had het ww al aangapast maar omdat ik het idee had dat je erin wilde heb ik die weer ff teruggezet :)

Ik wil idd als het ff kan van die gallerij toestand af want dat ding bezorgd me nog meer grijze haren dan ik al had, op e.o.a. manier is dat ding me van begin af aan niet gegund.

Ik neem aan dat je dan met verwijderen van de module bedoeld die gavallen die jij hebt uitgeschakeld en of verplaatst ?

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 07 jun 2011, 14:34

maan2 schreef:Ik neem aan dat je dan met verwijderen van de module bedoeld die gavallen die jij hebt uitgeschakeld en of verplaatst ?
Jep!
Aangezien het jouw forum is en niet die van mij, onderneem ik geen permanente acties. Vandaar dat ik koos voor uitschakelen ipv verwijderen. Maar als je er vanaf wilt, dan kun je (moet je) ze gewoon verwijderen.

maan2

Bericht door maan2 » 07 jun 2011, 14:57

Heb eerst een backup van alles gemaakt nu dat alles weer goed lijkt te werken, stoot me neus geen 2de keer in dezen :lol:

De mappen heb ik verwijderd en alles blijft werken haha.
Damm good support.
tnx again

Plaats reactie