Registratie via mainsite

Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD?
Forumregels

LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
phpBB3.0.x
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
Plaats reactie
davida7

Registratie via mainsite

Bericht door davida7 » 14 mei 2011, 14:50

Hoi, Ik heb een phpbb 3.0.8 forum gemaakt en had een vraag daarover. Ik heb een site met leden http://www.planetejay.net/ die worden opgeslagen in een database. Is het mogelijk om de gebruikers die registreren op die site automatisch een account te geven op het forum? Dus eigenlijk registreert de gebruiker zich op de site en krijgt automatisch toegang met dat account op het forum is dat mogelijk (het koppelen van leden van mainsite naar forum)?

Hoop dat jullie kunnen helpen!

Alvast bedankt!

Ger
Contacteer:

Re: Registratie via mainsite

Bericht door Ger » 17 mei 2011, 13:20

Nee, dat is niet zomaar mogelijk. PhpBB gebruikt een complex systeem om alle permissies e.d. goed te zetten. Dat zal dan óók in jouw database geregeld moeten worden, en bij iedere aanpassing of toevoeging zal dat dus in jouw database moeten gebeuren in plaats van die van phpBB zelf. Dat is vragen om problemen, plus een heleboel werk om het in de eerste plaats al voor elkaar te krijgen. Lijkt me niet echt handig. Grofweg zijn er 2 handige opties:
  1. Laat automatisch een gebruiker voor phpBB genereren als men registreert op je site. Ofwel: 2 losstaande systemen, maar de gebruiker hoeft zich maar 1x te registreren.
  2. Gebruik het systeem van phpBB op je eigen site. Dat is vrij eenvoudig te doen, het enige wat je moet toevoegen aan je PHP pagina's is dit:

Code: Selecteer alles

// Koppelen met phpBB
    define('IN_PHPBB', true);
    $phpbb_root_path = './'; // Het pad naar je phpBB root.
    $phpEx = substr(strrchr(__FILE__, '.'), 1);
    include($phpbb_root_path . 'common.' . $phpEx);

// Sessie management en permissies
    $user->session_begin();
    $auth->acl($user->data); 
Deze laatste versie heeft mijn (sterke) voorkeur, omdat je dan volledig gebruik kunt maken van het permissiesysteem van phpBB. Als je dus bijvoorbeeld op je site bepaalde onderscheiden maakt qua rechten kun je daarvoor een groep toevoegen in phpBB en die groep bepaalde permissies geven.
Het enige nadeel van deze optie is dat je de eventuele gebruikers die al aanwezig zijn op je site, geïmporteerd moeten worden in phpBB. Maar dan ben je vervolgens dus ook echt klaar.

Plaats reactie