General Error SQL error [mysqli]

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
PeterK

General Error SQL error [mysqli]

Bericht door PeterK » 21 feb 2011, 13:59

• Adres van je forum: http://www.coleoptera-forum.nl
    Event. modificaties op je forum: geen
    Wanneer ontstond het probleem? begin februari 2011
    phpBB versie: 3.0.8

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? Geen modificaties, update van 3.0.7 naar 3.0.8 is gedaan op 6 januari.
Wat is het probleem?
Op 10 februari had ons forum (waar ik beheerder van ben) te kampen met een storing. De eigenaar heeft toen met de webhost (mijndomein.nl) contact opgenomen en deze loste het probleem op. Op de storingpagina kom ik echter niet tegen dat er toen een probleem geweest is: http://nieuws.mijndomein.nl/?s=storing

Sinds enkele dagen daarna (waardoor ik dus niet hard kan maken dat dit in relatie staat) krijgen forumgebruikers zo af en toe de volgende melding:

Code: Selecteer alles

General Error
SQL ERROR [ mysqli ]

Unknown MySQL server host 'db.coleoptera-forum.nl' (2) [2005]
An sql error occurred while fetching this page. Please contact an administrator if this problem persists
Dit gebeurt onder andere bij het inloggen en het topicoverzicht opvragen. Bij navraag bij mijndomein.nl krijgen we als reactie dat ze alles gecontroleerd hebben, ze niets kunnen vinden en dat het niet hun fout is. Het probleem is dat het me niet lukt om de foutmelding te genereren. Het lijkt puur willekeurig voor te komen. Een tracert naar db.coleoptera-forum.nl komt ook gewoon door.
Wat gaat hier mis? Kan ik iets doen of moet ik toch weer bij de webhost aankloppen.

Ger
Contacteer:

Re: General Error SQL error [mysqli]

Bericht door Ger » 21 feb 2011, 14:21

Dit is onmiskenbaar een probleem van de host. Het kan komen doordat de server (veel) te druk is, en daardoor de verbinding niet tot stand kan komen.

Laat je vooral niet in de luren leggen door Mijn Domein. Ik vaker bij ze meegemaakt dat ze zo hard mogelijk proberen te roepen dat het niet bij hun ligt, terwijl ik uiteindelijk onomstotelijk kon bewijzen dat dit wel zo was.

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 21 feb 2011, 18:49

Ger schreef:Dit is onmiskenbaar een probleem van de host. Het kan komen doordat de server (veel) te druk is, en daardoor de verbinding niet tot stand kan komen.
Nee, het betekend eerder dat de DNS niet correct werkt, nog steeds een probleem bij de host however.

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 21 feb 2011, 20:00

Het kan beiden, maar aangezien het onregelmatig optreedt, lijkt een te drukke host (zeker gezien het karakter van MijnDomein) me niet zo vreemd.

Hoe dan ook: dat is iets dat MijnDomein moet uitzoeken. Wij kunnen slechts gissen.

Gesloten