Forum updaten

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
diamont

Forum updaten

Bericht door diamont » 16 feb 2011, 12:36

Adres van je forum: http://www.forum.theskarabeez.com/
Event. modificaties op je forum: geen
Wanneer ontstond het probleem? n.v.t.
phpBB versie: 3.0.1

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? Nee
Wat is het probleem?

Het probleem is dat ik angst heb dat mijn forum beschadigd wordt als ik update naar de nieuwste versie. Ben begonnen met 3.0 en heb toen geprobeerd via updates het forum bij te werken. Er werd al meteen een foutmelding aangekondigd (weet niet meer precies wat het was iets, met dat iets niet overeenkwam). Heb het toentertijd maar opgegeven. Om een lang verhaal kort te maken ik heb sindsdien angst om een upgrade te doen. Ik weet dat het forum op mijn webstek hoort en dat het gebruik maakt van de phpmyadmin database. Vraag is nu waar worden alle berichten opgeslagen (want daar gaat het natuurlijk om, die wil ik niet kwijt want dan kan ik opnieuw beginnen) en worden die vernietigd als ik een update (of zelfs een vervanging) van het forum doe? Wat kan/moet ik vervangen om er zeker van te zijn dat mijn forum straks nog bestaat (alle gebruikers en berichten)?

Dank u.

Groet,
Henk

Jim
Contacteer:

Re: Forum updaten

Bericht door Jim » 19 feb 2011, 08:39

Dus je hebt geen modificaties of andere stijlen op je forum? Dan is het updaten vrij simpel.
  • Zorg allereerst dat je een back-up hebt van de bestanden op je server en de database. Je kan een back-up van de database maken in phpMyAdmin. (In de DB staan ook de berichten. ;) )
  • Download alle bestanden van de laatste versie phpBB 3.0.8 (dus de grijze box, niet het update-vlak)
  • Overschrijf je oude forumbestanden met deze bestanden behalve config.php, de map images, de map files, deze laat je gewoon staan waar ze nu zijn.
  • Ga dan in je browser naar het bestand install/database_update.php, en laat die even lopen.
  • Nu is je forum up-to-date, verwijder de install map om het in gebruik te kunnen nemen.
Dat is alles. Als er ook maar iets misgaat ben je niks kwijt want je kan altijd je back-up terugzetten. :)
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki

Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!

diamont

Bericht door diamont » 19 feb 2011, 11:47

Dank je wel Jim voor de uitgebreide informatie. Ik heb naast prosilver * en subsilver2 die volgens mij origineel zijn, nog drie andere (originele) stijlen op het forum geplaatst (GlossyOrange, GlossyGreen, GlossyBlue), maar ik kijk of daar gebruikers aan verbonden zijn anders verwijder ik die 3 gewoon.

Jim
Contacteer:

Bericht door Jim » 19 feb 2011, 14:53

Ja, zorg dan dat je de stijlen verwijderd via het Beheerderspaneel (tabje Stijlen) voordat je aan de update begint, dan kan je namelijk instellen dat alle huidige gebruikers van de stijl naar prosilver gaan.

Succes!
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki

Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!

diamont

Bericht door diamont » 26 feb 2011, 13:50

Updaten is gelukt. Dank voor de hulp!!!
Heb wel het gevoel dat de instellingen van het uploaden van bestanden niet meer klopt. Heb in de beheerdersinstellingen de limiet op 0 gezet (onbeperkt) maar het systeem meldt dit:
"De bestandsgrootte van de bijlage is overschreden, de maximum-uploadgrootte is 2 MB.
Hou er rekening mee dat het zo is ingesteld in php.ini en dat kan niet worden overschreven."
Gebruikers kunnen niet meer uploaden. Doe ik iets fout?

diamont

Bericht door diamont » 26 mar 2011, 09:16

Iemand een idee, hoe ik de mededeling "De bestandsgrootte van de bijlage is overschreden, de maximum-uploadgrootte is 2 MB. Hou er rekening mee dat het zo is ingesteld in php.ini en dat kan niet worden overschreven." kan omzeilen zodat mijn gebruikers weer kunnen uploaden??? Elke suggestie is welkom.

diamont

Bericht door diamont » 26 mar 2011, 09:17

O ja, is gekomen na het updaten. Voor het updaten was uploaden geen probleem. Aan de instellingen is volgens mij niets aangepast, maar er moet iets zijn dat niet klopt. Heeeeeelp.

diamont

Bericht door diamont » 13 apr 2011, 23:23

Dit is al anderhalve maand zo. Het gekke is dat mijn gebruikers wel afbeeldingen kunnen uploaden, .png etcetera maar geen .mp3 - We zijn een band en willen graag onze rehearsal bestandjes uploaden maar het lukt gewoon niet sinds de laatste update (terwijl ik volgens mij toch toestemming gegeven heb om mp3 te uploaden). Iemand? Ben een beetje aan het einde van mijn latijn... Echt geen ideeën wat dat zou kunnen zijn?

diamont

Bericht door diamont » 13 apr 2011, 23:37

Niet meer relevant bericht aangepast.
Laatst gewijzigd door diamont op 14 apr 2011, 12:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 14 apr 2011, 05:38

Zo te zien word de limiet bepaald door je host, om deze te verhogen zul je hun moeten vragen of dit verhoogd kan worden.
Je zou kunnen proberen of je dmv een aanpassing in je htacces bestand om de instellingen te omzeilen maar ik ben bang dat dat niet gaat lukken.
http://www.helpmaster.nl/2010/09/php-up ... assen.html
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

diamont

Bericht door diamont » 14 apr 2011, 08:29

Correctie
Onzin wat ik hier onder geschreven had. ALLE bestandsoorten hadden een maximum van 2 MB.

Bedankt Kevin. Ken geen limiet van mijn provider (maar zal hem vragen), dus is best mogelijk. Dan zou hij alleen een limiet moeten hebben op .mp3 want zoals gezegd .png of .jpg etc. kan ik wel uploaden en die zijn soms ook heel groot.

diamont

Bericht door diamont » 14 apr 2011, 12:34

Opgelost. Dank voor het meedenken! Had mijn provider gevraagd. Er is geen enkele maximum limiet. Echter sinds ik het script via de link van Kevin toegevoegd heb werkt het weer. Vreemd dat het voor die tijd zonder zo'n script gewerkt heeft. De logica ontbreekt mij nog steeds, want
1. het heeft altijd zonder script gewerkt
2. het script geeft nu in feite een maximum (en mijn provider zegt dat er geen maximum is)

Dus door met een script iets te limiteren geef ik iets vrij...
Misschien dan toch een foutje in versie 3.0.8 of ben ik gewoon weer de enige ;-)

Nou ja, hoofdzaak het werkt weer. DANK!!!

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 14 apr 2011, 12:43

De standaard limiet bij veel hosts is 2MB, dus dat zal bij jouw host ook wel het geval zijn. Misschien weet-ie het zelf niet eens.

diamont

Bericht door diamont » 14 apr 2011, 12:51

Dag Ger,

Dat is interessante informatie en zou misschien best kunnen. Ze hebben onlangs geupgrade naar PHP5. Wat ik vreemd vond, maar dat is beslist een samenloop van omstandigheden is dat het van te voren goed was (voor hun PHP5 upgrade en voor mijn 3.0.8 upgrade, die ongeveer gelijktijdig waren).

Zal ze er toch eens op aanspreken.

Groet,
Henk

Gesloten