Hoe maak ik een forum
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Hoe maak ik een forum
Beste mensen,
Ik weet dat het heel dom klinkt, maar ik heb echt helemaal geen ervaring met forums.
Ik heb nu net de nieuwste versie gedownload, die kan ik vinden bij Windows verkenner. Verder kom ik echter niet.
Kan iemand mij een precieze beschrijving geven van wat ik moet doen?
Alvast heel erg bedankt voor de moeite!
Koen
Ik weet dat het heel dom klinkt, maar ik heb echt helemaal geen ervaring met forums.
Ik heb nu net de nieuwste versie gedownload, die kan ik vinden bij Windows verkenner. Verder kom ik echter niet.
Kan iemand mij een precieze beschrijving geven van wat ik moet doen?
Alvast heel erg bedankt voor de moeite!
Koen
Re: Hoe maak ik een forum
Hallo,
Je kunt hier alles vinden wat je moet weten over phpbb3. Als je er niet uit komt nadat je wat hebt gelezen kun je altijd weer hier op het forum terecht!
http://wiki.phpbb.nl/3.x/Handleiding
Je kunt hier alles vinden wat je moet weten over phpbb3. Als je er niet uit komt nadat je wat hebt gelezen kun je altijd weer hier op het forum terecht!
http://wiki.phpbb.nl/3.x/Handleiding
Ik snap dat ik heel erg lastig ben, maar ik snap er helemaal niks van... wat is nu weer een FTP?
Koen
Koen
Laten we beginnen bij het begin. 
Heb je al ergens ruimte op internet waar je je forum wil plaatsen? Heb je dus bijvoorbeeld al een webhost?

Heb je al ergens ruimte op internet waar je je forum wil plaatsen? Heb je dus bijvoorbeeld al een webhost?
Nee, ik dacht er een aparte site van te maken, kan dat?
Koen
Koen
Dat kan, maar je moet het wel ergens op een server plaatsen. Die server kun je zelf hebben, maar het is veel logischer dat te laten doen door mensen die er verstand van hebben, de boel goed beveiligen en zorgen dat het 24/7 online is. Zoiets doe je bij een webhost. Zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Webhosting
Kost dat geld?
Koen
Koen
Dat ligt eraan. Je hebt gratis hosts en betaalde hosts. Gratis hosts zijn meestal vrij beperkt in hun mogelijkheden, dus ik ben meestal meer voorstander van betaalde webhosting. Er zijn al hosts zoals 2uhosting (anderhalve euro per maand) en antagonist (24 euro per jaar incl domein) die je veel meer vrijheid geven.
Is dat allemaal te hoog gegrepen voor je, en/of wil je er liever geen geld aan uitgeven, dan kun je misschien terecht bij een oplossing als yourbb. Daar kun je geheel gratis een forum aanmaken. Je levert dan een hoop vrijheid in, maar je hoeft je in principe nergens zorgen om te maken.
Is dat allemaal te hoog gegrepen voor je, en/of wil je er liever geen geld aan uitgeven, dan kun je misschien terecht bij een oplossing als yourbb. Daar kun je geheel gratis een forum aanmaken. Je levert dan een hoop vrijheid in, maar je hoeft je in principe nergens zorgen om te maken.
Thanks, ik ben nu daar bezig. Echter als ik druk op Moderaterpaneel krijg ik deze melding:
Informatie
Je bent niet bevoegd om deze sectie te bekijken.
Wat betekend dat?
Informatie
Je bent niet bevoegd om deze sectie te bekijken.
Wat betekend dat?
Met "daar" bedoel je YourBB?
Dat je niet in het moderatorpaneel kunt, komt waarschijnlijk omdat je geen moderatorpermissies hebt. Zie ook de sectie over permissies in de handleiding.
Dat je niet in het moderatorpaneel kunt, komt waarschijnlijk omdat je geen moderatorpermissies hebt. Zie ook de sectie over permissies in de handleiding.
Maar dan heb ik dat zelf per ongeluk gedaan dan:( Kan ik dat weer teruggeven aan mezelf?
Zoals ik al zei, zie de sectie over permissies in de handleiding, onder het kopje moderatorpermissies.