CAPTCHA is verdwenen

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Tomg

CAPTCHA is verdwenen

Bericht door Tomg » 19 jan 2011, 22:55

• Adres van je forum: http://www.wataforum.be
    Wanneer ontstond het probleem? Na 10 januari
    phpBB versie: 3.08

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?Negatief
    Wat is het probleem?
Sinds kort is de Captcha niet meer zichtbaar, niet bij de registratie en niet bij het voorbeeld in het beheerderpaneel. Ik heb de originele bestanden overschreven maar het probleem blijft. Het vreemde is dat ik al een hele poos niets meer aan het forum veranderd heb.

Hoe is dit mogelijk en hoe valt dit op te lossen?

maan2

Re: CAPTCHA is verdwenen

Bericht door maan2 » 20 jan 2011, 12:46

Ik heb ook zoiets op mijn forum, was ook zomaar en ineens weg !

Ik heb het aangepast door een andere captcha in te stellen, van de 3 die erin zitten werkt er dus 1 niet, heb nu de meest eenvoudige in gebruik helaas.
Het is niet echt verhelpen maar men kan weer reageren enz.

Tomg

Bericht door Tomg » 20 jan 2011, 14:35

Een bijkomend probleem, ik kan geen andere captcha instellen. Ik heb al enkele plugins er op gezet, maar geen enkele van die plugins staan er tussen als ik ze installeer. Straffer nog, er stond er nog eentje op die altijd gewerkt heeft en nu zelfs niet meer selecteerbaar is. Zit dus wel met de handen in het haar. Keer op keer van die kleine dingen waar je uren op ligt te zoeken... De moed is me echt in de schoenen gezakt.

Is er echt niemand die een mogelijke oplossing heeft of eens enkele dingen wil nakijken op het forum? Ik raak er echt niet meer aan uit, en alles herinstalleren is waarschijnlijk een nog grotere ramp.
Laatst gewijzigd door Derky op 20 jan 2011, 20:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Dubbelpost samengevoegd

Derky
Contacteer:

Bericht door Derky » 20 jan 2011, 20:59

Graag niet dubbelposten binnen 24 uur, ik heb je berichten nu samengevoegd.
Tomg schreef:Straffer nog, er stond er nog eentje op die altijd gewerkt heeft en nu zelfs niet meer selecteerbaar is.
Kan je "CAPTCHA zonder GD" nog wel selecteren?

Tomg

Bericht door Tomg » 20 jan 2011, 21:52

Schakel CAPTCHA in voor registraties is het enige wat ik nog zie staan in de registratie module. Bij de CAPTCHA module instellingen zie ik enkel drie opties staan:

Schakel CAPTCHA in voor registraties
Schakel CAPTCHA voor gastberichten in
Gebruikers toestaan om de CAPTCHA te vernieuwen

Ik heb ook de sortable captcha geïnstalleer (je welbekend zeker? :) ) Ook deze staat er niet meer tussen. Stond geïnstalleerd via automod, maar ook handmatig alles daarvan terugzetten werkt niet.

Mijn excuses voor de dubbelpost.

Derky
Contacteer:

Bericht door Derky » 21 jan 2011, 02:38

Ja die Captcha heb ik ontworpen en geprogrammerd. 8-)

Kan je de extensie van deze bestanden veranderen van .php naar .txt

Code: Selecteer alles

includes/captcha/captcha_gd_wave.php
includes/captcha/plugins/phpbb_captcha_gd_wave_plugin.php
En probeer dan een andere captcha te selecteren in het ACP.

Je hebt hetzelfde probleem als hier: http://www.phpbb.com/community/viewtopi ... &t=2116575
Waarschijn heeft je host PHP geupgrade naar 5.3.4 or hoger, waardoor dit probleem is ontstaan.
http://tracker.phpbb.com/browse/PHPBB3-9985

Tomg

Bericht door Tomg » 21 jan 2011, 22:25

Dat lijkt ook niet te werken... Krijg dan in de module volgende foutmelding:

PHP Notice: in file /includes/captcha/captcha_factory.php on line 36: include(./../includes/captcha/plugins/phpbb_captcha_gd_wave_plugin.php): failed to open stream: No such file or directory
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/captcha/captcha_factory.php on line 36: include(): Failed opening './../includes/captcha/plugins/phpbb_captcha_gd_wave_plugin.php' for inclusion (include_path='.:/usr/share/php')
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/captcha/captcha_factory.php on line 38: call_user_func() expects parameter 1 to be a valid callback, class 'phpbb_captcha_gd_wave' not found
Fatal error: Call to a member function get_demo_template() on a non-object in /customers/wataforum.be/wataforum.be/httpd.www/includes/acp/acp_captcha.php on line 124

Ik kan dus geen andere CAPTCHA kiezen. :(

Net even de helpdesk van one.com gecontacteerd, ze zijn inderdaad recent overgestapt naar een hogere php versie. 5.3.5 om precies te zijn.

Derky
Contacteer:

Bericht door Derky » 22 jan 2011, 00:11

Hmm herstel de vorige wijzigingen en probeer dit eens als je wilt:

Open: includes/captcha/captcha_gd_wave.php
Zoek:

'x' => mt_rand($img_x - 5, $img_x - 45),
				'y' => mt_rand($img_y - 0, $img_y - 15)
Vervang met:

'x' => mt_rand($img_x - 45, $img_x - 5),
				'y' => mt_rand($img_y - 15, $img_y - 0)
Als het goed is verhelpt dit de foutmelding en kan je een andere Captcha selecteren. Maar het kan goed zijn dat deze wijziging de "Wave" captcha sloopt, dat weet ik niet precies. (gebruik dus voor de zekerheid een andere)

Tomg

Bericht door Tomg » 22 jan 2011, 01:12

Wauw... De aanpassing van de code heeft er voor gezorgd dat de WAVE Captcha.... WERKT!! :D

Ik kan nog steeds geen andere selecteren vreemd genoeg, maar de wave werkt terug.

Super hard bedankt!

maan2

Bericht door maan2 » 22 jan 2011, 15:46

Tomg schreef: Net even de helpdesk van one.com gecontacteerd, ze zijn inderdaad recent overgestapt naar een hogere php versie. 5.3.5 om precies te zijn.
Hier ook one.com als provider dus vandaar dat ook hier niet in orde....

freewarefreak

Bericht door freewarefreak » 30 jan 2011, 23:56

Tomg schreef:Wauw... De aanpassing van de code heeft er voor gezorgd dat de WAVE Captcha.... WERKT!! :D Super hard bedankt!
Ik had hetzelfde probleem.. zag ook ineens de captcha wave 3d niet meer. Kreeg mailtjes dat nieuwe mensen zich niet meer konden registeren. Ik het forum geupdated naar versie 3.0.8 (had nog 3.0.7. PL1).. maar dat werkte niet.. de plugin bleef weg. Toen heb ik ook de sourcecode in het php bestand aangepast zoals Derky zei.. en zie: alles weer oke. Ik kan alle plugins weer selecteren. En ook bij mij hetzelfde.. provider one.com.. fijn dat die zomaar dingen aanpassen zonder mededelingen.

In ieder geval Derky dank je wel! Als iemand iets oplost is een bedankje tenminste op zijn plaats.

Nog even iets heel anders.. wat ik wel heel jammer vond, bij mij werkte de update zip (install) naar 3.0.8. helemaal niet goed. Ik deed dan op de update tab de database update, alles oke, dan klik je op verder om de bestanden te controleren.. BAM.. fatal error in script on line 1548.. dat heb ik weer. Ook de updates opnieuw downloaden en uploaden heeft het niet opgelost. Heb het opgelost om vanuit de install folder uit de map NEW alle bestanden met de hand op de juiste plek te zetten. Daarna de install opnieuw gerund. Dan is de database update voltooid. Vervolgens zegt ie "u heeft versie 3.0.8 en uw bestanden zijn voor 3.0.7 te updaten naar 3.0.8. Wilt u nu een validatiescheck doen? Dan doe je ja en dan is alles succesvol voltooid en groen.. dus uiteindelijk gelukt. Maar waarom lukt de automatische integratie wizard nou niet? Had wel backups e.d., maar dacht als het updaten nou niet lukt? Dan moet ik weer terug naar 3.0.7.. wat een stress..

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 31 jan 2011, 10:31

Zonder precieze foutmelding is het lastig om daarop te antwoorden ;).

Gesloten