Inlog probleem internet explorer

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
DragonWish
Contacteer:

Inlog probleem internet explorer

Bericht door DragonWish » 08 jan 2011, 13:27

• Adres van je forum: http://www.betinfo.nl
    Event. modificaties op je forum: SEO en add mod
    Wanneer ontstond het probleem? Onlangs
    phpBB versie: 3.0.6

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?
    Wat is het probleem?
Doordat ik zelf firefox gebruik heb ik niet doorgehad dat leden met internet explorer moeite hadden met inloggen. Nu ik erachter ben, kan ik de teruglopende posts wel verklaren. Leden die met IE willen inloggen worden naar de beveiligde inlog pagina gestuurd en moeten dan inloggen met een CAPTCHA code. Er komt dan hetvolgende te staan: Je overschreed het maximum aantal pogingen om in te loggen. Naast je gebruikersnaam en wachtwoord, moet je nu ook de code op de afbeelding opgeven.

Vullen ze vervolgens alles correct in, dan kunnen ze wel inloggen. Deze stap weerhoud veel users om in te loggen, en is dus niet nodig. In Firefox gebeurt dit niet. Iemand enig idee?
Laatst gewijzigd door DragonWish op 08 jan 2011, 13:43, 1 keer totaal gewijzigd.

DragonWish
Contacteer:

Re: Inlog probleem internet explorer

Bericht door DragonWish » 08 jan 2011, 13:41

edit: toch niet problem solved zoals ik dacht :(
edit 2: Ik merk dat beheerder geen problemen kennen met inloggen, maar users wel.....
edit 3: probleem zit 'm in de quick login tool... via de login pagina UCP_login werkt wel.

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 09 jan 2011, 10:18

Ik zie geen quick login tool....

DragonWish
Contacteer:

Bericht door DragonWish » 09 jan 2011, 14:51

Ger schreef:Ik zie geen quick login tool....
Die heb ik weggehaald, omdat deze problemen gaf. Heb nu alleen de link variant.
Ik hoopte eigenlijk dat het een veelvoorkomend probleem was, waar jullie 1,2,3 het antwoord op zouden hebben ;)

Dit was de quicklogin code, die gebruikt werd. (ik meen gewoon standaard van prosilver theme)

Code: Selecteer alles

<!-- IF not S_USER_LOGGED_IN and not S_IS_BOT -->
	<form method="post" action="{S_LOGIN_ACTION}" class="headerspace">
	<h3><a href="{U_LOGIN_LOGOUT}">{L_LOGIN_LOGOUT}</a><!-- IF S_REGISTER_ENABLED -->&nbsp; &bull; &nbsp;<a href="{U_REGISTER}">{L_REGISTER}</a><!-- ENDIF --></h3>
		<fieldset class="quick-login">
			<label for="username">{L_USERNAME}:</label>&nbsp;<input type="text" name="username" id="username" size="10" class="inputbox" title="{L_USERNAME}" />
			<label for="password">{L_PASSWORD}:</label>&nbsp;<input type="password" name="password" id="password" size="10" class="inputbox" title="{L_PASSWORD}" />
			<!-- IF S_AUTOLOGIN_ENABLED -->
				| <label for="autologin">{L_LOG_ME_IN} <input type="checkbox" name="autologin" id="autologin" /></label>
			<!-- ENDIF -->
			<input type="submit" name="login" value="{L_LOGIN}" class="button2" />
		</fieldset>
	</form>
<!-- ENDIF -->

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 09 jan 2011, 15:53

Ik raad aan om eerst eens te update naar 3.0.8. Goeie kans dat het daarmee al verholpen is en zoniet, is updaten altijd erg aan te bevelen.

DragonWish
Contacteer:

Bericht door DragonWish » 09 jan 2011, 16:26

Ger schreef:Ik raad aan om eerst eens te update naar 3.0.8. Goeie kans dat het daarmee al verholpen is en zoniet, is updaten altijd erg aan te bevelen.
Ik had al een test forum aangemaakt met 3.0.8. Alles kaal geinstalleerd en database back-up (behalve styles en config) erop gezet. Hier werkte de quizlogin ook niet in IE.
Laatst gewijzigd door DragonWish op 10 jan 2011, 13:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 09 jan 2011, 16:56

Heb je wat testgegevens om mee in te loggen?

DragonWish
Contacteer:

Bericht door DragonWish » 09 jan 2011, 19:09

Ger schreef:Heb je wat testgegevens om mee in te loggen?
edit: bestaat niet meer
Laatst gewijzigd door DragonWish op 10 jan 2011, 13:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 10 jan 2011, 09:19

Zoals ik al vermoedde, heb ik er geen enkel probleem mee. De reden dat ik dit vermoedde is dat problemen die browser-specifiek zijn vrijwel altijd aan de stijl liggen, en jij meldde dat het probleem ook optrad bij een schone prosilver. Aangezien met een schone prosilver niets mis is, verwachtte ik ook dat het goed zou gaan met jouw 2e forum.

Ik denk daarom eerder dat er iets mis is met de instellingen van jouw internet explorer, bijvoorbeeld met beveiligingsinstellingen die erg hoog staan oid. Ik krijg het probleem hier niet gereproduceerd (ook na een paar keer proberen niet), dus het zal waarschijnlijk niet aan jouw forum liggen. Om dat te bevestigen zou je het zelf eens kunnen proberen vanaf een andere computer.

DragonWish
Contacteer:

Bericht door DragonWish » 10 jan 2011, 10:32

Ger schreef:Zoals ik al vermoedde, heb ik er geen enkel probleem mee. De reden dat ik dit vermoedde is dat problemen die browser-specifiek zijn vrijwel altijd aan de stijl liggen, en jij meldde dat het probleem ook optrad bij een schone prosilver. Aangezien met een schone prosilver niets mis is, verwachtte ik ook dat het goed zou gaan met jouw 2e forum.

Ik denk daarom eerder dat er iets mis is met de instellingen van jouw internet explorer, bijvoorbeeld met beveiligingsinstellingen die erg hoog staan oid. Ik krijg het probleem hier niet gereproduceerd (ook na een paar keer proberen niet), dus het zal waarschijnlijk niet aan jouw forum liggen. Om dat te bevestigen zou je het zelf eens kunnen proberen vanaf een andere computer.
Ik constateerde het probleem pas, toen anderen (dus andere pc's) hierover geklaagd hadden.
Dan zal het dus in de stijl liggen. Ik ga d'r eens mee aan de slag.
Bedankt in ieder geval :)

Gesloten