Autosubmit loginformulier via andere pagina

Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD?
Forumregels

LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
phpBB3.0.x
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
Plaats reactie
harden

Autosubmit loginformulier via andere pagina

Bericht door harden » 05 jan 2011, 16:06

• Adres van je forum: Staat nog niet online
    Event. modificaties op je forum: Nee
    Wanneer ontstond het probleem? Na de javascript autosubmit
    phpBB versie: 3.0.8 NL

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? Nee
    Wat is het probleem?
De website zelf heeft een werkende loginmodule en daar wil ik nu de login van het forum meteen aan koppelen.

Dus wanneer een gebruik inlogt via het formulier op de website, wordt hij automatisch doorverwezen naar een pagina op de website waar ik dus de code van de loginform van phpbb heb geïmplementeerd:

Code: Selecteer alles

<form method="post" name="myForm" action="forum/ucp.php?mode=login">
<label for="username">Username: </label> <input type="text" name="username" id="username" size="40" /><br /><br />
<label for="password">Password: </label><input type="password" name="password" id="password" size="40" /><br /><br />
<label for="autologin">Remember Me?: </label><input type="checkbox" name="autologin" id="autologin"  /><br /><br />
<input type="submit" value="Log In" name="login" />
<input type="hidden" name="redirect" value="../index.php" />
</form>
De velden worden bij mij wel automatisch ingevuld via de gegevens van de op de website ingelogde gebruiker. Dit werkt perfect zolang de gebruiker zelf op de "login"-knop moet klikken.

Echter wanneer ik met een javascript-methode (zoals document.myForm.Submit()) de form meteen wil laten submitten, kom ik steeds terecht op de inlogpagina van het forum, zonder foutmelding.

Ik vind het ongelooflijk raar dat als je het manueel submit het wel gaat, maar een "autsubmit" fouten geeft.

Iemand die dit kan toelichten?
Laatst gewijzigd door harden op 06 jan 2011, 13:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Ger
Contacteer:

Re: Autosubmit loginformulier via andere pagina

Bericht door Ger » 06 jan 2011, 10:34

Ik weet niet precies hoe javascript hiermee omgaat, maar het lijkt me dat hij de action als basis pakt, en de redirect niet pikt. Daar zal waarschijnlijk je probleem liggen.

Als je nu via die javascript op die inlogpagina bent gekomen, wat staat er dan in het veld

<input type="hidden" name="redirect" value="
Misschien dat je daar iets wijzer van kunt worden?
Verplaatst vanaf support
- Ger

harden

Re: Autosubmit loginformulier via andere pagina

Bericht door harden » 06 jan 2011, 13:15

Als ik de broncode dus opvraag nadat ik via Javascript de form heb gesubmit staat daar

<input type="hidden" name="redirect" value="./ucp.php?mode=login" />
Dus hij gaat echt wel terug naar de standaard loginpagina van phpbb.

Plaats reactie