vermelden
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Re: vermelden
Wil je dit in de voorwaarden zetten of bij het registratieformulier?Mister v schreef:Ik zou graag willen vermelden bij het registreren van nieuwe leden dat we graag hebben dat men hun eigen naam gebruikt en geen nickname
Is dat mogelijk ? Zo ja waar kan ik dit aanpassen ?
Je moet in elk geval in
./language/nl/ucp.php
zijn, als je zoekt (control+f) op "terms" kom je wel bij de voorwaarden, voor het registratieformulier moet je maar eens zoeken op "USERNAME_ALPHA_ONLY_EXPLAIN", dan kom je er wel 
Voormalig Support Teamlid
Wil ze op allebij zetten bij voorwaarden heb ik deze al geplaatst hoe krijg ik ze op het registratie formulier?
heb het gevonden maar hoe of waar kan ik plaatsen dat men hun eigen naam moet plaatsen
Ligt eraan, je zou het kunnen toevoegen bij de tekst van 'USERNAME_ALPHA_ONLY_EXPLAIN', of je kan zelf wat knutselen met HTML 

moet zeggen ik ken er eigenlijk bitter weinig van
ik vind wat je hier opheeft maar versta niet hoe ik het moet aanpassen
Ik zou dus graag hebben dat er vermeld staat dat men met familie en voornaam moet registreren
Of kan dat dat je bv in het registratieformulier een vakje hebt waar men familie naam moet invullen en een vakje voornaam en dat hun volledige naam dan op het forum te zien is
Denk dat dit mss het beste zal zijn en zou er dan toch eventueel bij vermelden dat ze eigen naam moeten gebruiken
ik vind wat je hier opheeft maar versta niet hoe ik het moet aanpassen
Ik zou dus graag hebben dat er vermeld staat dat men met familie en voornaam moet registreren
Of kan dat dat je bv in het registratieformulier een vakje hebt waar men familie naam moet invullen en een vakje voornaam en dat hun volledige naam dan op het forum te zien is
Denk dat dit mss het beste zal zijn en zou er dan toch eventueel bij vermelden dat ze eigen naam moeten gebruiken
Het is ook een optie om een custom field te maken waar mensen hun naam inzetten. Dit is dan naast de username. Is dit misschien een goed alternatief?
Ja dat zou een goed zijn maar ik zou graag hebben dat hun eigen naam dan wel op het forum zichtbaar is en geen nickname
Eigen naam
Op het forum dat ik beheer zijn ook alleen eigen namen (voornamen) toegestaan. Ik heb in de forumregels en de registratietekst opgenomen dat de voornaam gebruikt moet worden eventueel gevolgd door een spatie en de eerste letter van de achternaam. Er zijn nu eenmaal meer mensen die Jan of Piet heten.
Ik heb een aangepast profielveld aangemaakt waarin het nieuwe forumlid moet verklaren dat zijn gebruikersnaam aan de forumregels (die worden ook daar nog een keer uitgelegd) voldoet.
Activering van de accounts gebeurt door een beheerder. Als de gebruikersnaam niet aan de regels voldoet, krijgt het nieuwe forumlid een "vriendelijk" mailtje.
Ik heb een aangepast profielveld aangemaakt waarin het nieuwe forumlid moet verklaren dat zijn gebruikersnaam aan de forumregels (die worden ook daar nog een keer uitgelegd) voldoet.
Activering van de accounts gebeurt door een beheerder. Als de gebruikersnaam niet aan de regels voldoet, krijgt het nieuwe forumlid een "vriendelijk" mailtje.
ja jos maar hoe pas je dit alles aan ? is ook zoiets wat ik wil dat men naam en voornaam in registratieformulier moet invullen maar weet niet hoe ik alles moet aanpassen
ik heb het alvast in de voorwaarden gezet maar als ik het zo bezie zijn niet alle voorwaarden zichtbaar hoe komt dat
ik heb het alvast in de voorwaarden gezet maar als ik het zo bezie zijn niet alle voorwaarden zichtbaar hoe komt dat
Registratieformulier
Ik heb het registratieformulier niet aangepast. Ik vraag om de voornaam als gebruikersnaam te kiezen.
Ik kan niet beoordelen waarom het niet bij jou in de voorwaarden zichtbaar is.
Heb je al ingesteld dat account activatie door de beheerder moet gebeuren?
Ik kan niet beoordelen waarom het niet bij jou in de voorwaarden zichtbaar is.
Heb je al ingesteld dat account activatie door de beheerder moet gebeuren?
ja heb ingesteld dat beheerder moet activeren
maar het moet toch lukken om in het registratieformulier velden bij te plaatsen die moeten ingevuld worden
wie kan me daar verder bij helpen
maar het moet toch lukken om in het registratieformulier velden bij te plaatsen die moeten ingevuld worden
wie kan me daar verder bij helpen