Arcade

Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD?
Forumregels

LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
phpBB3.0.x
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
Plaats reactie
BennyBernaer
Contacteer:

Arcade

Bericht door BennyBernaer » 04 dec 2010, 16:51

• Modificatie & Versie:
    Directe link naar de modificatie:
    Adres van je forum: http://www.automutilatie.be
    phpBB versie: 3.0.8
    Heb je onlangs een andere modificatie of stijl geïnstalleerd? Update naar 3.0.8

Wat is het probleem?
Sinds eergisteren avond kan ik geen spelletjes meer spelen in mijn arcade, hij geeft altijd het volgende aan:
You must have Adobe Flash Player version 8 or higher installed.

Terwijl ik de laatste nieuwe versie heb?
Ik heb al geprobeerd om een andere internet browser te gebruiken maar dit geeft het zelfde resultaat.
Ook geprobeerd om een nieuw spelletje te instaleren maar ook zonder resultaat.
Iemand een idee wat hiervan de oorzaak is?
Alvast bedankt!

ps:En blijkbaar hebben alle leden dit probleem

BennyBernaer
Contacteer:

Re: Arcade

Bericht door BennyBernaer » 06 dec 2010, 13:57

Met dank aan Raimon is dit probleem opgelost!

Het probleem ligt eigenlijk tussen een combinatie van een probleem in de MOD en in phpBB3.
Sinds 3.0.8 laat phpBB3 niet meer toe dat bestanden uitgevoerd kunnen worden via de ./includes/ map wegens veilighedsredenen. Aangezien de Arcade MOD voor de flash-spelletjes elke keer het bestand ("/includes/arcade/swfobject.js") aanroept als uitvoerend bestand via javascript voor het spelen van elk spelletje zal de swfobject nooit worden kunnen aangeroepen i.v.m de

Code: Selecteer alles

deny from all
instelling in het bestand ./includes/.htaccess
I.p.v dat het bestand wordt weergegeven zal er een pagina komen met geen toegang.
Aangezien de nieuwe instelling van .htaccess is dat er geen uitvoerende bestanden kunnen worden aangeroepen via de webbrowser in de includes-map.
Tevens zouden zulke bestanden (.js) eigenlijk gewoon in de template map moeten staan, maar goed op één of andere reden had de MOD-auteur besloten om dit niet te doen.

Om dit probleem op te lossen, moet je zorgen dat bestand swfobject.js uitvoerbaar is door de webserver (zodat iedere gebruiker dit vlekkeloos kan aanroepen in hem of haar browser).

open ./includes/.htaccess

plaats helemaal onderaan in het bestand het volgende;

Code: Selecteer alles

<Files "swfobject.js">
     Order Deny,Allow
     Allow from All
</Files>

Plaats reactie