Portal installeren
Forumregels
LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!

- NL_Dennisz_NL
Portal installeren
Het installeren van een portal lukt mij niet, kan iemand helpen ?
Grz
Grz
Re: Portal installeren
Kijk eens naar dat rode blokje boven jouw bericht? 
Ofwel: wil je even de support template invullen, die ook verscheen toen je het onderwerp startte. Verder helpt het als je verteld wat er niet lukt.

Ofwel: wil je even de support template invullen, die ook verscheen toen je het onderwerp startte. Verder helpt het als je verteld wat er niet lukt.
- NL_Dennisz_NL
Het gaat om board3, versie 1.0.6 en deze wil ik gaan gebruiken in de PL-1 versie van phpbb.
Ik heb deze handleiding gebruikt:
http://www.board3.de/portal_docs/install.xml
En ben begonnen bij het kopje File copy( hier gaat het waaarschijnlijk mis)
Als voorbeeld iets wat er bij mij niet klopte, er staat dit:
Copy: root/adm/mods/board3_portal_check_version.php
To: adm/mods/board3_portal_check_version.php
terwijl het niet mogelijk is deze bestanden daar te plaatsen, aangezien adm enkel onder root staat.
Of ben ik zo dom ?
Ik heb deze handleiding gebruikt:
http://www.board3.de/portal_docs/install.xml
En ben begonnen bij het kopje File copy( hier gaat het waaarschijnlijk mis)
Als voorbeeld iets wat er bij mij niet klopte, er staat dit:
Copy: root/adm/mods/board3_portal_check_version.php
To: adm/mods/board3_portal_check_version.php
terwijl het niet mogelijk is deze bestanden daar te plaatsen, aangezien adm enkel onder root staat.
Of ben ik zo dom ?
Met root bedoelen ze de map root waar je de bestanden in vind. Vervolgens sta je dan gelijk met de rootmap van je forum.
- NL_Dennisz_NL
Dus de bestanden moet ik kopieren naar de rootmap van het forum ?
- NL_Dennisz_NL
Oke bedankt
Zal eens gaan proberen.
Ik heb vandaag nog een topic geopend over overgooien van onderwerpen en leden, zou je misschien eens willen kijken of jij dat ook weer ?
Mijn dank is groot,
Grz

Zal eens gaan proberen.
Ik heb vandaag nog een topic geopend over overgooien van onderwerpen en leden, zou je misschien eens willen kijken of jij dat ook weer ?

Mijn dank is groot,
Grz
- NL_Dennisz_NL
Het is nog altijd niet gelukt.
In de installatie staat o.a.:
Vraag 2: met *.* bedoelen ze alle submappen en bestanden ?
Grz
In de installatie staat o.a.:
- Spoiler: bekijk
Vraag 2: met *.* bedoelen ze alle submappen en bestanden ?
Grz
- NL_Dennisz_NL
Dan heb ik het goed gedaan maar doet hij het niet...ook het forum ligt eruit :S
Ik ben nu al 2 dagen bezig en het gaat gewoon niet.. ik volg alle stappen maar toch doe ik dingen verkeerd.
Het duurt best lang om steeds het forum opnieuw te moeten installeren en te verwijderen, dus mijn geduld raakt langzaam op..niemand die mij verder kan helpen ?
Ik ben nu al 2 dagen bezig en het gaat gewoon niet.. ik volg alle stappen maar toch doe ik dingen verkeerd.
Het duurt best lang om steeds het forum opnieuw te moeten installeren en te verwijderen, dus mijn geduld raakt langzaam op..niemand die mij verder kan helpen ?
In de eerst plaats zul je toch meer informatie moeten geven over welke foutmeldingen je te zien krijgt tijdens installatie van de MOD.
Ten tweede is het niet zo netjes om topic na drie uur weer te bumpen, supporters (waaronder ik) hebben ook nog een privéleven naast mensen helpen met phpBB.
Als je voor het eerst phpBB ziet is het altijd proberen (kwestie van trail en error) en gaat het vaak ook mis. Niet getreurd met foutmeldingen kunnen wij vaak problemen met jouw samen oplossen maar zonder informatie is dat wat lastig.
Als je meer informatie geeft en eventueel met begeleidende screenshots kunnen we al een stuk meer helpen. Hoe meer informatie je geeft hoe makkelijker het is voor een buitenstaander cq. supporter om support te geven voor je problemen. Geef je weinig informatie dan blijft het gissen.
Succes.
Ten tweede is het niet zo netjes om topic na drie uur weer te bumpen, supporters (waaronder ik) hebben ook nog een privéleven naast mensen helpen met phpBB.
Als je voor het eerst phpBB ziet is het altijd proberen (kwestie van trail en error) en gaat het vaak ook mis. Niet getreurd met foutmeldingen kunnen wij vaak problemen met jouw samen oplossen maar zonder informatie is dat wat lastig.
Als je meer informatie geeft en eventueel met begeleidende screenshots kunnen we al een stuk meer helpen. Hoe meer informatie je geeft hoe makkelijker het is voor een buitenstaander cq. supporter om support te geven voor je problemen. Geef je weinig informatie dan blijft het gissen.
Succes.
@NL_Dennisz_NL, graag niet bumpen binnen 24 uur, ik heb je post nu samengevoegd.
@brandsrus, back seat moderation is niet toegestaan, graag niet doen voortaan.
@brandsrus, back seat moderation is niet toegestaan, graag niet doen voortaan.
- NL_Dennisz_NL
het probleem is, dat ik niet eens tot een installatiescherm kom of een error. enkel van 'de pagina kan niet worden wergegeven'' maar dat heeft niks met phpbb te maken...
- NL_Dennisz_NL
Niemand uit de duizenden leden die dit simpele probleem kan oplossen....?