aanpassen kolombreedte "onderwerpen"
Forumregels
LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!

aanpassen kolombreedte "onderwerpen"
Dag,
Ik wil graag de kolombreedte van mijn stijl aanpassen omdat "berichten" en "onderwerpen" net over elkaar heen vallen. Kan iemand mij vertellen welke bestanden ik daarvoor allemaal aan moet passen?
Alvast bedankt,
Ik wil graag de kolombreedte van mijn stijl aanpassen omdat "berichten" en "onderwerpen" net over elkaar heen vallen. Kan iemand mij vertellen welke bestanden ik daarvoor allemaal aan moet passen?
Alvast bedankt,
Re: aanpassen kolombreedte "onderwerpen"
In het bestand
En daarin verander je de 50% in 40%
en
Hier verander je de 8% in 10%
Bovenstaande code kan -afhankelijk van je stijl- wat afwijken, maar het zal er ongeveer zo uitzien.
root/styles/jouwstijl/theme/common.css
moet je 2 dingen aanpassen:
Code: Selecteer alles
ul.topiclist dt {
display: block;
float: left;
width: 50%;
font-size: 1.1em;
padding-left: 5px;
padding-right: 5px;
}
en
dd.posts, dd.topics, dd.views {
width: 8%;
text-align: center;
line-height: 2.2em;
font-size: 1.2em;
}
Bovenstaande code kan -afhankelijk van je stijl- wat afwijken, maar het zal er ongeveer zo uitzien.
Ger, dank voor je reactie. Ik heb het originele bestand gedumpt common want die eerste aanpassing kan ik wel vinden, maar die width: 8% niet. Er staat wel 2x 7 % in en die heb ik veranderd in 10 %, opgeslagen, daarna de buffer geleegd, maar ik zie geen verbetering. Enig idee wat ik verkeerd doe?
Heb je een linkje naar je forum, een specificatie van je stijl en welke versie van phpBB je gebruikt?
Als ik naar de totale (samengevoegde) stylesheet kijk, zie ik dit staan:
Die moet je hebben. Dit moet staan in één van de
dd.posts, dd.topics, dd.views {
width: 8%;
text-align: center;
line-height: 2.2em;
font-size: 1.2em;
}
.css
bestanden in de map root/styles/jouwstijl/theme
. Blijkbaar niet in common.css, maar dan moet je even in de andere bestanden kijken. Waarschijnlijk in content.css, maar dat is een gokje.Re: aanpassen kolombreedte "onderwerpen"
joepie gelukt, mijn dank is groot!