Gallery geinstalleerd nu foutmelding

Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD?
Forumregels

LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
phpBB3.0.x
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
Plaats reactie
lindanna

Gallery geinstalleerd nu foutmelding

Bericht door lindanna » 15 okt 2010, 12:21

Ik krijg na installatie van de PHP Gallery de volgende melding
Fatal error: Cannot redeclare cache::obtain_album_list() in /public/sites/www.zwangerschapsforum.info/forum/includes/cache.php on line 480

Ik kom nu helemaal niet meer op mijn site... Hoe los ik dit op?

Alvast bedankt

Ger
Contacteer:

Re: Gallery geinstalleerd nu foutmelding

Bericht door Ger » 15 okt 2010, 12:41

Verwijder eens alle bestanden uit de map ./cache behalve de twee bstanden .htaccess en index.html

lindanna

Bericht door lindanna » 15 okt 2010, 12:43

Hoi Ger,

Nee helaas werkt dit niet.

Ik snap er helemaal niets meer van... :oops:

lindanna

Bericht door lindanna » 15 okt 2010, 14:48

Ik heb nu via een omweg de MOD gedeinstalleerd, maar nu zit ik in een loop met inloggen. Hoe los ik dat op? Ik denk dat het aan de cookie instellingen ligt, maar ik kom niet in het beheerdersscherm. Dus ik kan daar niets aanpassen.

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 15 okt 2010, 19:19

Ook niet als je de link "forum cookies verwijderen" gebruikt?

Probeer het anders eens door even een andere browser te pakken dat wil nog wel is werken, dan gelijk je cookies goed zetten.
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

lindanna

Bericht door lindanna » 18 okt 2010, 14:40

Ik heb alles maar verwijderd. Nu loop ik alleen tegen het probleem aan dat hij hem niet nog een keer kan installeren. Kan ik zonder alle gegevens kwijt te raken de hele boel opnieuw installeren. Schoon dus? Of raak ik dan ook de geinstalleerde mods kwijt?

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 18 okt 2010, 14:46

lindanna schreef:Ik heb alles maar verwijderd. Nu loop ik alleen tegen het probleem aan dat hij hem niet nog een keer kan installeren. Kan ik zonder alle gegevens kwijt te raken de hele boel opnieuw installeren. Schoon dus? Of raak ik dan ook de geinstalleerde mods kwijt?
Waar heb je het nu over? Wat heb je verwijderd, je hele forum? En dan alleen de bestanden of ook de database? Of bestanden van phpBB Gallery? Kun je iets specifieker zijn in je berichten en wat je precies gedaan hebt of wil bereiken? Zo begrijpen wij beter wat je bedoeld en kunnen we je beter helpen. :)

lindanna

Bericht door lindanna » 18 okt 2010, 14:54

Sorry, ik zal proberen duidelijk te zijn :oops:

Ik heb de gallery mod gedeinstalleerd en ge delete. Inmiddels heb ik er wel weer een geinstalleerd dus ik denk dat ik hem beter niet schoon kan gaan installeren of wel?

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 18 okt 2010, 14:56

Als het nu gelukt is en je krijgt ook geen foutmelding, zou ik het lekker zo laten. Zoals ze ook wel zeggen: if it ain't broke, don't fix it ;)

lindanna

Bericht door lindanna » 18 okt 2010, 15:01

Zie nu was ik toch niet duidelijk. hihi... :oops:

Ik heb de WP United geinstalleerd, maar die hele gallery verwijderd, en die durf ik niet meer te installeren, omdat iedere keer als ik het probeer ik de meest onmogelijke foutmeldingen krijg. En de site weer uit de lucht is.

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 18 okt 2010, 15:33

lindanna schreef:En de site weer uit de lucht is.
Om dat probleem te voorkomen raad ik altijd iedereen aan om een testforum te gebruiken. Gewoon een forum waar alleen jijzelf bijkan met aparte bestanden en een aparte database, maar waar niemand verder zich kan registreren of berichten kan plaatsen (eventueel op een eigen server als je die hebt). Dan kun je dáár alles testen, uitproberen, en ermee doen wat je verder wil, zonder dat je echte forum daar last van heeft. Gaat het fout, dan verwijder je de boel en zet je er weer een schone installatie op.
Als je dan eruit bent hoe het moet, dan kun je het op je echte forum toepassen (waarbij dan vóórdat je begint een een backup maakt).
lindanna schreef:durf ik niet meer te installeren
Als je het al een aantal keer geprobeerd hebt zonder succes, dan kun je misschien beter een service aanvraag doen of een oproepje plaatsen op het prikbord.

lindanna

Bericht door lindanna » 19 okt 2010, 11:01

Ger, ik heb het gered, hij is geinstalleerd, nu heb ik nog 1 vraag, kun je de afbeeldingen zo instellen dat ze niet voor iedereen op het forum zichtbaar zijn, maar alleen voor vrienden?

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 19 okt 2010, 11:45

Weet ik eigenlijk zo even niet, ik heb even geen installatie met phpBB Gallery bij de hand. Je kunt eens kijken naar de persoonlijke album-optie. Persoonlijke albums zijn te beheren via het gebruikerspaneel, misschien dat daar een optie bij zit?

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 19 okt 2010, 20:06

Helaas die optie zit er niet in. Je kan wel de permissies van gasten zo instellen dat die de gehele gallery niet kunnen zien, of foto's met een watermerk tonen maar bepaalde afbeeldingen verbergen behoort niet tot de mogelijkheden.
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

lindanna

Bericht door lindanna » 19 okt 2010, 20:09

Daar was ik al bang voor, is er een mod die dat wel kan?

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 19 okt 2010, 21:42

Voor in de gallery zelf ben ik hem nog niet tegen gekomen.
Afbeelding

Plaats reactie