- Adres van je forum: -
Event. modificaties op je forum: -
Wanneer ontstond het probleem? Geen Probleem
phpBB versie: 3.0.7-PL1
Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? -
Is er een script, om de .php weg te laten in een link? Heb wel iets gezien met Mod rewrite, maar weet niet elk script ik moet hebben.
Dus index.php moet dan /index/ worden e.z.v.
.php weglaten. (Mod rewrite???)
Forumregels
LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!

.php weglaten. (Mod rewrite???)
- AirWarrior
Re: .php weglaten. (Mod rewrite???)
Linkje werkt helaas niet (denk ik)
Code: Selecteer alles
The config.php file could not be found.
Click here to install phpBB
Signed by:
AirWarrior
Heb fun in het leven, neem niet alles serieus.
AirWarrior
Ze waren even met wat werkzaamheden bezig denk ik, nu werkt het wel.
Overigens vind ik phpBB-SEO nogal een paardemiddel hoor. Een .htaccess bestand moet ook werken. Ik denk dat je met zoiets vrij goed moet zitten:
Dat zegt eigenlijk dat als het opgevraagde bestand niet bestaat, (bijvoorbeeld forumindex.nl/viewtopic) de extensie.php toegevoegd moet worden (en dus forumindex.nl/viewtopic.php opgevraagd wordt).
Overigens vind ik phpBB-SEO nogal een paardemiddel hoor. Een .htaccess bestand moet ook werken. Ik denk dat je met zoiets vrij goed moet zitten:
Code: Selecteer alles
RewriteEngine On
RewriteCond %{SCRIPT_FILENAME} !-d
RewriteRule ^([^\.]+)$ $1.php [NC,L]
- AirWarrior
Met chrome werkt de link wel maar met IE8 zie ik geen website.
Alleen de melding uit mijn vorige bericht.
Alleen de melding uit mijn vorige bericht.
Signed by:
AirWarrior
AirWarrior
Ctrl+F5 doet dan vaak wonderen.
phpBB-seo heeft onzettend veel opties, dat klopt. Maar wel prettige opties vind ik. Hun mod_rewrite gedeelte is goed op orde. Je hebt hierbij verschillende keuze mogelijkheden hoe je de mod_rewrite precies wilt instellen. Je kunt extra onderdelen installeren voor een betere pagina titel en metatags worden goed geplaatst.
Ook het feit dat je heel simpel een canonical link kan toevoegen aan een pagina is ideaal.
Verder kun je met een paar regels code, zo je eigen uitbreiding schrijven voor eigen pagina's, die automatisch worden toegepast
Ook het feit dat je heel simpel een canonical link kan toevoegen aan een pagina is ideaal.
Verder kun je met een paar regels code, zo je eigen uitbreiding schrijven voor eigen pagina's, die automatisch worden toegepast

Bedankt voor de reacties. Ik heb ondertussen ook phpbb seo erop gezet, echter verandert het index.php en het post gedeelte (Posting.php) niet. Ook merk ik dat de site veel trager werkt. Ook krijg je topic1.html e.z.v. alsnog html erachter.
waarom zou je posting.php willen veranderen? Wat is daarvan de meerwaarde? Een zoekmachine komt daar toch niet.
Volgens mij wil de TS in plaats van
example.com/forum/posting.php
graag dit in zijn adresbalk hebben: example.com/forum/posting
.Jeroen
De .html kun je weg halen. Was ergens een configuratie van phpbb seo.
Als je enkel .php weg wil halen kun je wellicht beter iets anders gebruiken ja. Dan heb ik je verkeerd begrippen.
Ik mis enkel het nut hiervan, maar goed.
Als je enkel .php weg wil halen kun je wellicht beter iets anders gebruiken ja. Dan heb ik je verkeerd begrippen.
Ik mis enkel het nut hiervan, maar goed.