BBCodes
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
- Haaipriest
Re: BBCodes
Hetgeen ik zoek is een Link, met Target="_blank" naar (willekeurig) filmpje plaatsen, met de invoeging van Naam en de Titel.
Ik wil namelijk de snelheid van mijn forum behouden, door juist geen filmpjes te 'embedden'!
PS = Ik heb met dergelijke digibeten van doen dat ik ze onmogelijk kan uitleggen dat wanneer url plaatsen, ook zo een [url-link]Naam, titel[/url], daarom dat ik ze, voor hun gemak en het mijne, in een bbcode wil sluiten.
Ik wil namelijk de snelheid van mijn forum behouden, door juist geen filmpjes te 'embedden'!
PS = Ik heb met dergelijke digibeten van doen dat ik ze onmogelijk kan uitleggen dat wanneer url plaatsen, ook zo een [url-link]Naam, titel[/url], daarom dat ik ze, voor hun gemak en het mijne, in een bbcode wil sluiten.
Laatst gewijzigd door Haaipriest op 30 sep 2010, 09:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Sharkastic Virus on the System!
Je moet daarvoor twee BBCodes aanmaken, namelijk een anchor (anker) en een goto BBCode. Het anker plaats je tussen de tekst, en de goto gebruik je om naar dat anker te gaan.amateur schreef:Ik ben op zoek naar een bbcode waarmee ik kan linken naar opvolgende nummering in een post.
Dus dat je kunt doorklikken naar een gedeelte van de tekst binnen dezelfde post, zoals bijv. in html:
<a href="1">deel 1</a> in combinatie met <a id="1">
Iemand een idee?
Anchor (anker) BBCode
BBCode:
Code: Selecteer alles
[anchor]{SIMPLETEXT}[/anchor]
<a name="{SIMPLETEXT}"></a>
BBCode:
[goto={SIMPLETEXT}]{TEXT}[/goto]
<a href="#{SIMPLETEXT}">{TEXT}</a>
[anchor]Begin[/anchor]
neerzetten en helemaal onderaan de tekst [goto=Begin]Klik hier om helemaal naar boven te gaan[/goto]
.Je kan de namen [anchor] en [goto] natuurlijk ook veranderen in iets anders

Jeroen
Het werkt!
Bedankt Jeroen.
Bedankt Jeroen.

BBCode gebruik:Haaipriest schreef:Is het ook mogelijk een mouse-over te maken van BBCode?
[mouseover={INTTEXT}]{TEXT}[/mouseover]
<abbr title="{INTTEXT}">{TEXT}</abbr>
[mouseover=Teks die verschijnt in geel balkje bij mouse-over]zichtbare teks waar mouse-over achter zit[/mouseover]
Groeten Pieter
syroit@carcassonne.nl
syroit@carcassonne.nl
een span lijkt me hier iets netter om te gebruiken i.p.v. een abbreviationsyroit schreef: HTML Vervanging:Code: Selecteer alles
<abbr title="{INTTEXT}">{TEXT}</abbr>

Ligt er maar net aan wat je wil. Abbrevation en acronym worden veel gebruikt, zelf gebruik ik dfn (definition) omdat ik echt begrippen uitleg. Kwestie van semantiek, maar ik denk eerlijk gezegd niet dat iemand die dit soort dingen vraagt zich heel druk maakt om juiste semantiek.
Ik prefereer altijd liever wat nettere html code
Zolang het geen afkorting is zal ik die tag dan ook niet gebruiken. Ach, ieder zijn eigen mening natuurlijk 

- Haaipriest
Bedankt Syroit
...maar ik heb mijn forum reeds gewist... ik had een honderdtal van Christenen een mailtje gestuurd dat ik dus een Christelijk forum had, van alle gemakken voorzien, en er heeft er maar 1 gereageerd die hooguit 1 berichtje heeft gepost.. en dat was het dan.
Nou begrijp ik deze tekst:
Psa 146:3 Vertrouwt niet op prinsen, op des mensen kind, bij hetwelk geen heil is.
Evengoed bedankt!!!
...maar ik heb mijn forum reeds gewist... ik had een honderdtal van Christenen een mailtje gestuurd dat ik dus een Christelijk forum had, van alle gemakken voorzien, en er heeft er maar 1 gereageerd die hooguit 1 berichtje heeft gepost.. en dat was het dan.
Nou begrijp ik deze tekst:
Psa 146:3 Vertrouwt niet op prinsen, op des mensen kind, bij hetwelk geen heil is.
Evengoed bedankt!!!

Sharkastic Virus on the System!
Hm... was toch zo'n grote phpBB BBocde website? Stond eerst iedere keer bovenaan in de google zoek resultaten, maar niet meer. Niemand zeker een idee waar ik het over heb? 

Dat was deze site, maar die is gestopt.PTish schreef:Hm... was toch zo'n grote phpBB BBocde website? Stond eerst iedere keer bovenaan in de google zoek resultaten, maar niet meer. Niemand zeker een idee waar ik het over heb?
Jeroen
- AirWarrior
En hier gaan ze verderJeroen schreef: Dat was deze site, maar die is gestopt.
http://www.phpbbandbbcodes.com/index.php
Signed by:
AirWarrior
Heb fun in het leven, neem niet alles serieus.
AirWarrior
Kan iemand een html code maken zodat je een afbeelding links naast je tekst kunt zetten, en dat ook voor de rechterkant te zetten
- AirWarrior
Re: bbcode
Het beste kan je dan zoeken in Support/BBcodes maar hier een linkje naar centeren
viewtopic.php?p=305847#p305847
viewtopic.php?p=305847#p305847
Signed by:
AirWarrior
AirWarrior
Tekst naast het plaatje, tekst vervolgt dan onder het plaatje: zie voorbeeld.

BB code gebruik:
html vervanging :
waarbij je het volgende kan gebruiken in berichten:
[/quote]
BB code voor het centreren:
BB code gebruik:
html vervanging:
BB code gebruik:
[links]{TEXT}[/links]
<div style="float: left; margin-right: 10px;">{TEXT}</div>
[links][img]link naar de afbeelding.jpg[/img][/links]ffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff
ffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff
fffffffffffffffffffffffffffff
dd
dddd
ddddd
dddddddd
ddddddddddd
ddddddddddddddddddddddddddddd
ddddddddddddddddddddddddddddddddddddddd
dddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddd
dddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddd
dddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddd
BB code voor het centreren:
BB code gebruik:
[center]{TEXT}[/center]
html vervanging:
<div style="text-align: center;">{TEXT}</div>
deze krijg ik niet aan de praat
Tekst naast het plaatje, tekst vervolgt dan onder het plaatje: zie voorbeeld???
Tekst naast het plaatje, tekst vervolgt dan onder het plaatje: zie voorbeeld???
Op mijn forum werkt deze bb code perfect.