- Adres van je forum:
Event. modificaties op je forum:
Wanneer ontstond het probleem?
phpBB versie: 2.0.17
Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?
Wat is het probleem?
ik heb een vraag en ik hoop dat één van jullie me kan helpen.
Ik heb een oud phpBB2 forum (wel erg actief). Hierop hebben we sinds kort echter ontzettend last van bots. Na al die jaren dus toch maar besloten om te switchen naar phpBB3. Ik heb dus fijn jullie upgradehandleiding erbij gepakt, maar daar ging t mis: ik mag van mijn websitehoster maar één mysql database gebruiken, tenzij ik meer ga betalen (waar ik geen zin in heb). Zodoende kan ik niet switchen van 2 naar phpBB3.
De oplossing leek mij dus het verhuizen van het forum van websitehoster1 naar websitehoster2 (en daarna bij mijn nieuwe websitehost te upgraden van phpBB2 naar phpBB3). Daarvoor vond ik http://wiki.phpbb.nl/2.x/Forum_verhuizen
Als ik het goed begrijp moet ik een backup van mijn forum maken, een nieuwe database aanmaken bij mijn nieuwe hosting en dan de back-up van mijn forum weer uploaden? Dan staat mijn huidige forum bij de nieuwe hosting online en kan ik dan upgraden van phpBB2 naar phpBB3?
Nu is mijn vraag: heb ik bij het verhuizen van hosting de gegevens van mijn oude mysql database nog nodig? Ik heb namelijk geen idee meer wat die waren. Of is het zelfs zo dat, wanneer ik mijn website ergens anders host, de site het nog steeds prima doet, omdat alles één-op-één wordt gekopieerd en de domeinnaam hetzelfde blijft?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Met vriendelijke groet,
Henk