Attachments verdwenen van een gebanned lid?

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
rikkert

Attachments verdwenen van een gebanned lid?

Bericht door rikkert » 07 aug 2010, 15:32

• Adres van je forum: http://worldwar2collectors.nl/forum/
    Event. modificaties op je forum: Nee
    Wanneer ontstond het probleem? Geen idee
    phpBB versie: 3.0.7-PL1

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? Nee
    Wat is het probleem?
Een tijd geleden heb ik een member helaas moeten bannen op ons forum. Nu wilden we zijn posts wel graag behouden en dat hebben we dan ook gedaan. Op 1 of andere manier zijn de attachments van deze member verdwenen. Deze zouden we toch echter graag willen behouden.

Hoe kan dit gebeurd zijn? Na de ban waren de attacments nog in tact.

Alvast bedankt!
Rick
Laatst gewijzigd door rikkert op 08 aug 2010, 12:05, 1 keer totaal gewijzigd.

_Ron_
Contacteer:

Re: Attachments verdwenen van een gabanned lid?

Bericht door _Ron_ » 07 aug 2010, 16:14

Bij het bannen van een gebruiker heb je de mogelijkheid niet om de berichten te behouden, cq te verwijderen. Ik vraag me dus ten eerste af of je de gebruiker niet hebt verwijderd i.p.v. gebanned.

En wat gebeurt er als je de betreffende ban opheft als het inderdaad om een ban blijkt te gaan?
hanff.nl
Gij zult niet stelen.... De overheid duldt geen concurrentie!

rikkert

Bericht door rikkert » 07 aug 2010, 20:59

De gebruiker is niet verwijderd.

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 08 aug 2010, 11:28

geef eens een voorbeeld van een bericht van de gebande gebruiker

rikkert

Bericht door rikkert » 08 aug 2010, 12:03

Nou bijvoorbeeld gewoon een stuk tekst en dan dit:

["attachment=0]photo01.jpg[/attachment]

["attachment=1]photo02.jpg[/attachment]

De foto's zijn dan niet meer te zien. Het zou een tijdje na de ban er nog wel zijn geweest maar alle foto's van deze gebruiker zijn nu verdwenen.

uiteraard staan de " niet in de post :)

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Re: Attachments verdwenen van een gebanned lid?

Bericht door Paul » 08 aug 2010, 12:14

Met een voorbeeld bedoel ik een link eigenlijk.

Verder kan het zover ik nu kan zien dit niet komen doordat de user gebanned is, maar komt het doordat de bijlage verwijderd zijn.

rikkert

Bericht door rikkert » 08 aug 2010, 20:54

Hmm en die zijn dan door de Admin verwijder of de user?

Hierbij een voorbeeld:

http://worldwar2collectors.nl/forum/vie ... f=13&t=243

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 09 aug 2010, 10:09

Als het bericht door een admin/moderator is aangepast kan je dat zien in de logs van het forum.

rikkert

Bericht door rikkert » 10 aug 2010, 00:17

Dan gaan we daar maar is even in bladeren. Zal ze vanzelf wel vinden :)

Jos
Contacteer:

De gebruiker heeft ze zelf verwijderd

Bericht door Jos » 10 aug 2010, 06:09

De gebruiker heeft in zijn onderschrift toch aangegeven dat hij ze verwijderd heeft...

http://worldwar2collectors.nl/forum/vie ... t=243#p927

rikkert

Bericht door rikkert » 10 aug 2010, 19:35

Zover was ik zelf ook Jos, nu is de vraag hoe heeft hij dat dan gedaan? Hij was al gebanned en na zijn ban waren de foto's nog aanwezig.

En dat is nou precies het raadsel :lol: Dus hij zou dan de foto's van de server hebben gegooid maar de verwijzingen staan nog wel in zijn posts?

Ik heb nog geen goede kennis van PHPBB zoals je ziet ds ben erg benieuwd.

Jos
Contacteer:

Bericht door Jos » 10 aug 2010, 19:59

Stonden zijn foto's wel op jullie server? Of heeft hij gelinkt naar een andere plaats waar hij de controle heeft over de foto's?

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 10 aug 2010, 20:01

Da's vreemd inderdaad, je hebt toevallig niet de optie "ruim berichtloze bijlage op" gebruikt?
Normaal gezien kan een gebruiker geen afbeeldingen van de server gooien.
En jij zegt dat de afbeeldingen pas "verwijdert" zijn nadat hij verbannen is? kan het niet zijn dat hij onder een vals ip adres heeft ingelogd en toen de bijlages verwijdert heeft.

@ jos te zien aan de overgebleven linken zijn het bijlages geweest.
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

rikkert

Bericht door rikkert » 10 aug 2010, 20:11

Hey Kevin, dat kon het nog wel is zijn. We bannen gebruikers over het algemeen op IP. Daar zit wat in, nog niet eens aan gedacht. Dus dat betekend dat iemand ondanks dat deze gebanned is op IP nog wel met zijn crdentials via een ander IP in kan loggen? In dit geval lijkt het wel zo te zijn gegaan bij ons.

@jos ik dacht in eerste instantie dat hij inderdaad externe server gebruikte maar kwam er achter dat hij toch ons upload systeem gebruikt.

Als hij de plaatjes van de server zou hebben gegooid dan moet ik al bijna denken dat hij er op Linux/Unix level in is gekomen en dat geloof ik niet ect in dit geval.

Kevin, ik heb wel back ups van het forum, is het mogelijk om hier de foto's uit te vissen? Ik heb de logs even doorgenomen en kan niks vinden dat 1 van de moderators de opruim actie heeft gebruikt, sluit het niet helemaal uit though.

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 10 aug 2010, 20:20

Het beste kun je dan ook het ip adres bannen en de gebruikersnaam verbannen en daarbij ook het account deactiveren. Dan weet je zeker dat hij niet kan inloggen.

Lijkt me heel plausibel dat hij met een ander ip adres is ingelogd op zijn account. In zijn profiel kun je toch zien wanneer hij de laatste keer is ingelogd, misschien zegt die datum je iets.

Backup, dan zou je de map "files" moeten nakijken. Volgens mij kun je die zonder moeite uploaden, dan overschrijft hij de bestaande, voegt ontbrekende toe en laat de nieuwere gewoon staan.
Zou dan wel even de map files zoals hij nu op de server staat even naar je pc backuppen, kun je altijd terug.
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

rikkert

Bericht door rikkert » 10 aug 2010, 22:12

Thanks Kevin, dat ga ik maar is doorvoeren. De persoon in kwestie is bij ons bekend en is zeker in staat zoeits dergelijks te doen. Ik ga van de week is even aan de slag met het bekijken en terugzetten van de map files.

Nogmaals bedankt!

Gesloten