div vragen

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
maan2

div vragen

Bericht door maan2 » 30 jul 2010, 14:57

• Adres van je forum: http://
    Event. modificaties op je forum:
    Wanneer ontstond het probleem?
    phpBB versie: 3.0.7-PL1

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? neen
    Wat is het probleem?
..Hoi, na enig zoeken niks gevonden dus dan stel ik de div.vragen maar hier. ( weet niet of ik zoveel vragen mag stellen in 1 keer? :)

toegevoegde vraag: een www koppeling naar de chat veranderen in een knop oid of liever iets met een status en knop om te zien wie in chat zit en kan inloggen bij erop klikken.

1ste vraag :
Ik als beheerder kan in het beheerders panel bij "algemeen" zien : forum statistieken, gelogde beheerdersacties en inactieve gebruikers.

Graag zou ik willen zien "gelogde gebruikersacties" maar kan deze dus nergens vinden. is dat wel mogelijk?

2de vraag:
als beheerder zou ik ook de verborgen gebruiker bij naam willen zien/herkennen maar ook daar kom ik niet helemaal uit, heb e.e.a. gelezen her en der op dit forum maar is me niet helemaal duidelijk geworden.

3de vraag:
Bloggen, ... Mijn forum leden zouden willen bloggen op het besloten forum zelf maar jah, ik als newbee heb geen idee welke soft te gebruiken.
En ook daarover veel meningen, gisteren phpblog0511 of zoiets geïnstalleerd en het werkte maar was me niet duidelijk waar de forumleden terecht konden om zelf te bloggen, daarbij was de support in 2007 al gestopt voor die blog software dus heb die maar weer verwijderd.

4de vraag:
vriend/ vijand optie.
Sjah, graag zie ik die weg , weet ook wel dat het een soort van favoriet optie is maar doel is dat iedereen neutraal blijft t.o.v. elkaar.
Kan die weg?

Vele vragen op dit moment ( sorry daarvoor).
Dank alvast voor het lezen.
Laatst gewijzigd door maan2 op 12 aug 2010, 18:14, 1 keer totaal gewijzigd.

AirWarrior

Re: div vragen

Bericht door AirWarrior » 31 jul 2010, 13:23

Antwoord vraag 4
Ga naar je beheerderspaneel en kies tab 'systeem'.
Kies aan de linkerzijde onder 'modulebeheer' gebruikerspaneel.
Klik achter vrienden en vijanden op uitschakelen
Signed by:
AirWarrior
Heb fun in het leven, neem niet alles serieus.

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 31 jul 2010, 14:34

Antwoord vraag 1
Beheerderspaneel - tabblad onderhoud, aan de linkerkant de optie "gebruikerslogboek" Is dat wat je zoekt?

Antwoord vraag 2
Beheerderspaneel - tabblad permissies - optie groeps permissies- kies de groep beheerders. In het nieuwe scherm ga je in het midden van je scherm naar het tabblad algemeen en vink daar de optie "Kan verborgen online gebruikers zien" aan. Hierna onderaan klikken op "permissies toepassen" en dan zou je het als het goed is moeten zijn, de namen van verborgen gebruikers worden schuin geplaatst in de wie is online lijst.

Antwoord vraag3
Er zijn verschillende blog mods beschikbaar, maar er is er maar 1 die niet meer in de ontwikkelingsfase staat en dat is deze: user blog mod
Let wel dat je php versie hoger moet zijn dan 5.1.0., dit kun je in het beheerderspaneel terug vinden op het tabblad systeem, kopje php informatie.
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

maan2

Bericht door maan2 » 31 jul 2010, 15:27

@ Luchtvechter : vraag 4 , dank! is gelukt. :)

@ kevin :
vraag 1 : zoiets bedoel ik idd echter hier zie ik alleen de aanpassingen en handelingen die ikzelf heb uitgevoerd, van de gebruikers zie ik niks, die wil ik juist kunnen volgen...

vraag 2 : stond al op "aan" volgens jou beschreven route dus ik kijk niet goed vermoed ik, zal dat checken als er weer iemand onzichtbaar is.

vraag 3 : zal er vanavond eens inkijken, dank voor de tip alvast en meld me weer met mijn bevindingen.

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 31 jul 2010, 21:05

1 als het goed is kun je wel delen zien zoals het wijzigen van wachtwoord of het emailadres van een gebruiker, veel meer logs zijn er niet standaard in phpBB.

2 kijk het even aan anders horen we het wel weer.
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

maan2

Bericht door maan2 » 02 aug 2010, 11:37

Oke,
op die vraag 1 laat ik het maar voor wat het is, wel jammer dat daar niet aan gedacht is in dezen, de logs van mods/beheerders zijn belangrijk natuurlijk maar die van de users vind ik ook, mn om als beheerder e.e.a. te kunnen uitsluiten in geval van onenigheid op het forum..

Bij vraag 2, de blog installatie ( php 1013) stuit ik al meteen op een struikelblok. ( leuk dat technische engels).
Het staat dus wel netjes beschreven in de install xml maar jah...

Ze beginnen met :
File copy

Copy: root/*.*
To: *.* Edits
s-w-x .Use your keyboard to navigate the code boxes. You may also hit 's' on your keyboard to go to the first code box.
Dat copy root....ik neem aan dat ze bedoelen, kopieer de blogmap naar de root ( in dit geval http://www.website.forum/blogmap ).... toch ?

Meteen eronder deze:
Open: adm/style/acp_users_profile.html
Find
Tip: This may be a partial find and not the whole line.

Code:Select all
< /fieldset >
Add after
Tip: Add these lines on a new blank line after the preceding line(s) to find.

Code:Select all
< !-- INCLUDE acp_blog_users.html -->
Nu vond ik natuurlijk die "< /fieldset> maar onder fieldset staat hier in mijn map een zooi tekst terwijl hun voorbeeld daar niks over zegt...... en terwijl ik dit typ besef ik dat er staat , voeg dit toe op een lege regel onder de rest toe :mrgreen:

Nu kan ik 2 dingen doen : tekst weghalen en doen of me neus bloed of gewoon laten staan zodat anderen misschien ook beseffen dat we 10 x moeten lezen voordat het vertalen in our brains zen werk doet...

Heb gekozen voor dat laatste, ook omdat ik hiermee me eerste alinea wil laten lezen, misschien dat iemand dan eens een userlog kan modden.

Dus feitelijk heb ik voor nu maar 1 vraag mbt de blog install : die root verwijzing..

Ik w8 af en wordt vervolgd.

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 02 aug 2010, 13:10

Alles wat in de root van je mod staat dien je te uploaden naar de root van je forum dus waar config.php staat. Enkele mappen zoals styles, language vallen dan over die van phpBB heen.
Afbeelding

maan2

Bericht door maan2 » 04 aug 2010, 13:38

Oke, dat blog ding wil niet lukken, de 4 pogingen om alles exact te doen zoals in de install.xml staat blijken niet te werken ( ligt aan mij hoor), vind het uitgelegde best vaag in het engels en een jip en janneke uitleg hierover vind ik nergens helaas.

Had vorige week een blogsoftware welke zichzelf liet installeren na openen van het install bestand via de brouwser, helaas snapte ik, na installatie, daar weer niet van hoe verder te gaan want ding maakte ook geen zichtbare koppeling op de forum pagina dus was die niet te bereiken voor mij of mijn leden :roll:

Ik sta open voor inbreng/ tips enz ( of misschien zelfs voor zichzelf installerende Blog-software :)

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 04 aug 2010, 16:17

Je zou het met automod kunnen proberen, maar zo te horen ga je ook daar niet uitkomen. Misschien een idee om het door het service team te laten installeren.

Waar loopt je precies vast tijdens de install?
Afbeelding

maan2

Bericht door maan2 » 05 aug 2010, 11:32

Hay Kevin,

Feitelijk kom ik geen foutmeldingen oid tegen hoor maar na de aanpassingen voorafgaand aan de bloginstallatie ( hierbij twijfel in zeer of ik ze in de juiste regels plaats telkens of op de juiste manier ) wordt er aan het einde gevraagd om : Go to yoursite/blog/database.php in your web browser to install the database section.

Als ik dat laatste doe dan komt er iets van : site niet bereikbaar oid en dat was het.
Ook zag ik op de site na uploaden van de veranderde files geen veranderingen , extra knop(pen), iets extra's in het gebruikerspaneel dus ga ik ervanuit dat het niet is gelukt en heb de backup telkens weer met succes teruggezet :)

Het is in deze puur een installatie handicap mijnerzijds want php taal is voor mij net zoiets als chinees, versta ik ook niet.

Denk idd dat ik een verzoek moet gaan indienen wil ik de boel "goed" werkende gaan krijgen, 'k wil dat zo graag voor me leden maar dat komt vast helemaal goed.

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 05 aug 2010, 16:34

Als er staat Go to yoursite/blog/database.php in your web browser to install the database section.
Moet je yoursite wel vervangen door de link naar jouw website he ;)
Afbeelding

maan2

Bericht door maan2 » 05 aug 2010, 22:44

hahaha.... dát zag ik nog wel gelukkig.
Bij mij is het dan : mijnsite/forum/blog/database.php

zou dat het probleem kunnen wezen?, dus dat ik nog eens in /forum/ zit te werken?..( zal toch niet?..)

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 06 aug 2010, 05:37

jep als je forum in een map staat dan moet je het inderdaad zo doen.
www.mijnsite.nl/forum/blog/database.php
Afbeelding

maan2

Bericht door maan2 » 11 aug 2010, 18:45

Even een andere vraag tussendoor omdat deze ook betrekking heeft op deze toestand.

Ik ga proberen automod te installeren en heb daar uitleg over gevonden maar mij is het volgende niet duidelijk:
na het unzippen van automod dien ik de files IN de map "upload" toe te voegen aan mijnsite/forum.

Hierbij zijn er enkele mappen met dezelfde naam en als ik die vervang dan vervang ik ( adm, develop, includes, install, language,store , umil ) waarbij mijn huidige map adm nu 384 kb inhoud heeft en de verse ( van de automod) maar 18kb.
Zo zijn er een paar mappen meer.

Ik heb het gevoel dat het nooit gaat werken zo en zou eerder denken dat ik de complete map "upload "van automod bij de rest van mijn "forum" mappen dien te plaatsen dus voor ik ga klungelen stel ik deze vraag gewoon even.

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 11 aug 2010, 19:04

Je vervangt ze niet, als het goed is zijn het nieuw toe te voegen bestanden. Die 18kb zou feitelijk dus bij die 384 opgeteld moeten worden.
Afbeelding

maan2

Bericht door maan2 » 11 aug 2010, 19:12

Je hebt volkomen gelijk,( had eigenlijk niet anders verwacht hahaha) durfde het niet klakkeloos te doen maar na je antwoord doorgedaan en toppie!
Zo word een mens wijzer zonder de boel te gokken of slopen.
Dank.

Ik ga na de automod ergens de blog software opn proberen met dat tooltje, kom er dus vast nog op terug.. :mrgreen:

maan2

Bericht door maan2 » 12 aug 2010, 00:17

Oke,
na diverse pogingen is het me gelukt om zowel automod als blog 1013 te installeren .
Succesfull zei die en na het verwijderen van de install map werkt alles, echter zie ik nergens op het forum of in de beheerders section iets over blog inschakelen o.i.d. om er gebruik van te kunnen maken.

Wel is het uiterlijk van het forum veranderd naar een ietsje andere stijl wat ik best irri vind en na het verwijderen van de stijlen eurobleu en skyblue veranderde er nog niks.

Iemand enig idee wat er niet helemaal goed gaat of beter gezegd ik niet zie ?
Heb overigens totaal geen foutmeldingen of wat ook gehad dus het zou goed moeten zijn maar ik zie dus niks,

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 12 aug 2010, 05:28

Wat is je forumlink?
Afbeelding

maan2

Bericht door maan2 » 12 aug 2010, 08:28

Kevin schreef:Wat is je forumlink?
Dat is http://www.maansplaats.nl/forum

Er is toch wel wat meer veranderd merk ik.

Alle tekst in een forum-deel is ineens aanklikbaar als je met je muis overheen gaat zonder te selecteren.
Bij het openbaar deel heet het forum nu forum ipv Openbaar, die is weer verschoven naar 1 map erin ( hoop dat dit te volgen is wat ik typ. )
Permissies waren links en rechts veranderd ( dat stond dan wel aangegeven dat dat kon gebeuren)

Ik probeer dat aan te passen via de instellingen maar gaat 'm niet worden merk ik...
>>.

Even een aanvulling op eerdergenoemde verandering van forum-deel naam en alle tekst dat nu ineens klikbaar is, het zijn koppelingen geworden lijkt het want als ik de tekst aanklik kom ik wel op het onderdeel en juiste naam terecht zoals het voorheen was.
Ook maakt het een 2de brouwser pagina open ipv netjes in de eigen pagina te blijven.
Heb vorige week wel aangepast dat een "ww w koppeling een eigen pagina opende , zou dit nu met elkaar in de knoop liggen?

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 12 aug 2010, 14:58

Het lijkt mij eerder een foutje in de stijl aanpassingen.
Ik ben geen fan van automod mede doordat je niet ziet wat er gebeurt of aangepast word, ik heb het daardoor ook niet gebruikt en kan je hier niet verder mee helpen helaas.
Afbeelding

Gesloten