Support Tool Kit: tab user/group tool werkt niet

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Modereter
Berichten: 228
Lid geworden op: 29 mar 2009, 21:18

Re: Support Tool Kit: tab user/group tool werkt niet

Bericht door Modereter » 28 jul 2010, 17:26

kevin1979 schreef:Even een vraagje tussen al jouw vragen door. Heb je ooit wel eens bestanden uit de language map en of nl (forum, mods of STK) geopend met kladblok waarna ze geüpload zijn?
Als je bedoelt, dat ik voorafgaand aan uploaden deze geopend heb, dan geldt voor in elk geval dit taalbestand, waar het hier om gaat het antwoord :ja: ik heb dat gedaan en de aangegeven zaken gewijzigd en daarna geupload.
En misschien heel in 't begin van de installatie van dit forum ook een keer, een paar maanden geleden, op aangeven van een deskundige hier.
Dat was hier.
Is dat fout?
Inderdaad STK heeft voor 99,9% geen probleem, er bestaat een hele kleine kans dat het aan je hosting zou kunnen liggen maar dat lijkt me erg sterk met dit probleem.

Er is ergens een fout ingeslopen waarschijnlijk, alleen nu nog vinden dan.
tsja....

EDIT: Weet Kevin 1979 hier antwoord op:
Er staat nergens uitgelegd WAT er van het vertaaldbestand precies moet worden geupload en WAAR precies naartoe.
Moet het de hele uitgepakte map stk_1_0_1_nl zijn of moet het alleen de map tools (daarbinnen) zijn.
Maar dan natuurlijk niet vergeten het bestand common.php.?
Maar waarheen dan?
Root (map forum?), map stk, map tools binnen stk???
Lijkt me voor de kenners Gefundenes Fressen.

Gebruikersavatar
Kevin
Berichten: 1684
Lid geworden op: 06 nov 2007, 17:22
Locatie: Brabants schoon
Contacteer:

Re: Support Tool Kit: tab user/group tool werkt niet

Bericht door Kevin » 28 jul 2010, 21:37

Over kladblok.
Alle taalbestanden zijn gecodeerd dmv utf8 zonder BOM, wat dat betekend is niet zo van belang nu maar wel het feit dat als je taalbestanden opent met kladblok of notepad die codering verwijdert wordt en je dus witte schermen kunt krijgen op je forum.

De oplossing is vrij simpel, gebruik voortaan voor alle bestanden die je wilt bewerken een fatsoenlijke html editor. Notepad++ is een prima gratis versie. Je kunt deze hier downloaden: http://sourceforge.net/projects/notepad ... e/download
Is heel simpel, je hoeft verder niets in te stellen de codering staat al goed.
Ik zou wel voor de zekerheid verse taalbestanden gebruiken aangezien de codering van sommige in de war is geschopt en dit niet meer te herstellen is.

Over de nl vertaling

Ik heb hem ook gedownload. Feitelijk kun je de bestanden en mappen in de map "stk_1_0_0_nl" dus
de map "tools" en de bestanden common.php en index.html uploaden en dus overschrijven in de map root/stk/language/en
Je vervangt dus de engelse taal bestanden voor de nederlandse en laat de mapnaam "en" verder met rust maar dus wel de nl bestanden erin plaatsen.

Wat je ook kan doen is in de map root/stk/language/ een nieuwe map aanmaken en deze "nl" noemen en daarin de gedownloade nl bestanden plaatsen zoals hierboven beschreven.

Maar nu komt ie, ik zie dat er een fout zit in de nl vertaling. De tabbladnaam van het tabje users/groeps bestaat niet in het nl en sommige vertalingen op dat tabblad ook niet.
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

Modereter
Berichten: 228
Lid geworden op: 29 mar 2009, 21:18

Re: Support Tool Kit: tab user/group tool werkt niet

Bericht door Modereter » 29 jul 2010, 15:43

Kevin schreef:Over kladblok.
Alle taalbestanden zijn gecodeerd dmv utf8 zonder BOM, wat dat betekend is niet zo van belang nu maar wel het feit dat als je taalbestanden opent met kladblok of notepad die codering verwijdert wordt en je dus witte schermen kunt krijgen op je forum.

De oplossing is vrij simpel, gebruik voortaan voor alle bestanden die je wilt bewerken een fatsoenlijke html editor. Notepad++ is een prima gratis versie. Je kunt deze hier downloaden: http://sourceforge.net/projects/notepad ... e/download
Is heel simpel, je hoeft verder niets in te stellen de codering staat al goed.
Ik zou wel voor de zekerheid verse taalbestanden gebruiken aangezien de codering van sommige in de war is geschopt en dit niet meer te herstellen is.
OK. bedankt voor deze info en reactie.
Maar iets is mij niet helemaal duidelijk: gaat het er nu om, dat je taal(geldt dit alleen voor taal?)bestanden zonder die Notepad wél zonder problemen kunt openen en bewerken NADAT je ze geupload hebt of moet je Notepad altijd gebruiken, of je ze nu bewerkt vóór of na uploaden.
Over de nl vertaling

Ik heb hem ook gedownload. Feitelijk kun je de bestanden en mappen in de map "stk_1_0_0_nl" dus
de map "tools" en de bestanden common.php en index.html uploaden en dus overschrijven in de map root/stk/language/en
Je vervangt dus de engelse taal bestanden voor de nederlandse en laat de mapnaam "en" verder met rust maar dus wel de nl bestanden erin plaatsen.

Wat je ook kan doen is in de map root/stk/language/ een nieuwe map aanmaken en deze "nl" noemen en daarin de gedownloade nl bestanden plaatsen zoals hierboven beschreven.

Maar nu komt ie, ik zie dat er een fout zit in de nl vertaling. De tabbladnaam van het tabje users/groeps bestaat niet in het nl en sommige vertalingen op dat tabblad ook niet.
Ik ga het nu voor de laatste keer proberen , als dit niet lukt, jammer dan....

Zie: viewtopic.php?f=52&t=54203&p=421509#p421509
voor 't vervolg.
Ik kap ermee.

Gebruikersavatar
Kevin
Berichten: 1684
Lid geworden op: 06 nov 2007, 17:22
Locatie: Brabants schoon
Contacteer:

Re: Support Tool Kit: tab user/group tool werkt niet

Bericht door Kevin » 29 jul 2010, 19:22

Het gaat inderdaad alleen om taalbestanden die de codering utf8 zonder bom dragen. Je kunt die bestanden wel openen en bewerken met kladblok maar zodra je het opslaat dan is de codering weg. Kladblok is zo simpel als het klinkt en kan niet meer dan tekst opslaan en tonen, met coderingen en tekst opmaak kan hij niet overweg en deze worden dus verwijdert.
Dus voor je eigen gemak en zekerheid voortaan gewoon alle bestanden openen met notepad++, weet je zeker dat je goed zit en het leest ook nog is makkelijker.

Wat ik al eerder vermelde die map nl moet je bij die download zelf aanmaken.
Kevin schreef:Wat je ook kan doen is in de map root/stk/language/ een nieuwe map aanmaken en deze "nl" noemen en daarin de gedownloade nl bestanden plaatsen zoals hierboven beschreven.
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

Modereter
Berichten: 228
Lid geworden op: 29 mar 2009, 21:18

Re: Support Tool Kit: tab user/group tool werkt niet

Bericht door Modereter » 29 jul 2010, 20:00

Kevin schreef:Het gaat inderdaad alleen om taalbestanden die de codering utf8 zonder bom dragen. Je kunt die bestanden wel openen en bewerken met kladblok maar zodra je het opslaat dan is de codering weg. Kladblok is zo simpel als het klinkt en kan niet meer dan tekst opslaan en tonen, met coderingen en tekst opmaak kan hij niet overweg en deze worden dus verwijdert.
Dus voor je eigen gemak en zekerheid voortaan gewoon alle bestanden openen met notepad++, weet je zeker dat je goed zit en het leest ook nog is makkelijker.
Als je de link onderaan in mijn bericht van 29 jul 2010, 16:43 aanklikt, kun je lezen, dat ik je raad heb opgevolgd en Notepad gebruikt heb.
Wat ik al eerder vermelde die map nl moet je bij die download zelf aanmaken.
Kevin schreef:Wat je ook kan doen is in de map root/stk/language/ een nieuwe map aanmaken en deze "nl" noemen en daarin de gedownloade nl bestanden plaatsen zoals hierboven beschreven.
Nee, je schreef niet 'moet' maar droeg het aan als alternatief.
Dus heb ik daar niet voor gekozen maar voor je eerste optie.
Maar ik ben 't allemaal een beetje moe nu....
Er is ws iets anders loos in mijn mappen, zoals je al aandroeg....
Ik kap er mee....tot iemand iets aandraagt wat echt oplossend werkt.
En ga wel op mijn eigen wijze te werk met, wat ik aanvankelijk wilde doen via de tab users/groups tools van STK.
Dat had ik gisteren al besloten, maar kreeg ineens - :) -dat bericht van Airwarrior...dat bleek echter-voor mij dan-een dode mus te zijn... 8-)
Laatst gewijzigd door Modereter op 29 jul 2010, 20:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Kevin
Berichten: 1684
Lid geworden op: 06 nov 2007, 17:22
Locatie: Brabants schoon
Contacteer:

Re: Support Tool Kit: tab user/group tool werkt niet

Bericht door Kevin » 29 jul 2010, 20:15

Ik snap niet waarom je config.php opent hoor, dat hoeft helemaal niet zeker geen streepjes weg gaan halen.

Ik kan er niks anders van maken dat er fouten gemaakt worden, het werkt zoals het zou horen te werken.

Mij lijkt het handig als iemand met kennis van phpBB eerst alles in orde maakt want zo ga je van de een op de andere fout stuiten straks en het lijkt me dat je dat niet wilt in een forum in opbouw.
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

Modereter
Berichten: 228
Lid geworden op: 29 mar 2009, 21:18

Re: Support Tool Kit: tab user/group tool werkt niet

Bericht door Modereter » 29 jul 2010, 20:54

Kevin schreef:Ik snap niet waarom je config.php opent hoor, dat hoeft helemaal niet zeker geen streepjes weg gaan halen.
Wil je dan svp even contact opnemen met Pietje, want die vond dat ik dat moest doen.
Ik voer alleen maar iets uit, wat een deskundige aandroeg.
Mocht dit bijv. tot deze problemen hebben geleid (ik had toen zoals duidelijk mag zijn nog geen Notepad, want ik wist eenvoudig niet dat zoiets openen met gewoon Kladblok voor problemen kon zorgen), dan hoor ik graag van één van jullie.
Zie pagina 1 van dit topic.
Pietje schreef:Witte schermen betekenen vaak verborgen foutmeldingen. Door je DEBUG mode aan te zetten komen deze foutmeldingen vaak tevoorschijn. Zo zet je je DEBUG mode aan:

Open config.php

Zoek daarin op:

Code: Selecteer alles

// @define('DEBUG', true);
// @define('DEBUG_EXTRA', true);
Verander dat in:

Code: Selecteer alles

@define('DEBUG', true);
@define('DEBUG_EXTRA', true);
Ik heb overigens even in de bug tracker van de STK gekeken en er is volgens mij nog niet zo'n probleem gemeld dus ik denk dat het niet een bug is.
Ik kan er niks anders van maken dat er fouten gemaakt worden, het werkt zoals het zou horen te werken.
Dat begrijp ik nu ook ja.
Ik heb een back-up teruggezet van vlak na het gedoe met
Anonymous verwijderd
De streepjes staan hierdoor ook weer in config.php.
En houdt sinds vandaag een logboek bij van back-uppen en terugzetten e.d.
Mij lijkt het handig als iemand met kennis van phpBB eerst alles in orde maakt want zo ga je van de een op de andere fout stuiten straks en het lijkt me dat je dat niet wilt in een forum in opbouw.
Dat lijkt mij eens te meer ook. Misschien weet ik wel iemand.

Bedankt voor de moeite Kevin.

Modereter
Berichten: 228
Lid geworden op: 29 mar 2009, 21:18

Re: Support Tool Kit: tab user/group tool werkt niet

Bericht door Modereter » 09 aug 2010, 17:44

De oplossing is gevonden en lag niet in mijn database.
Maar hoogstwaarschijnlijk in een verouderde versie van PHP. (4)
Opgezocht en gevonden In de FAQ van Hosting2Go:
[Instellingen] PHP 5 ondersteuning

Op alle hostingpakketten is, naast PHP4, ook PHP5 ondersteuning beschikbaar. U kunt dus versie 4 en versie 5 gebruiken. Bestanden met de extensie .php worden standaard door versie 4 uitgevoerd, de extensie .php5 is bedoeld voor PHP versie 5.

Wanneer u PHP versie 5 wilt gebruiken om .php bestanden uit te voeren, kunt u dat met een .htaccess bestand zelf aangeven, door hier de volgende regel in op te nemen:

AddHandler x-httpd-php5 .php

Wanneer u dit bestand in de map /httpdocs plaatst, geldt deze instelling voor alle onderliggende mappen.


Onderstaand stappenplan kunt u gebruiken om een nieuw .htaccess bestand aan te maken:

1- Login in Plesk en kies de betreffende domeinnaam
2- Klik op de knop "Bestandsbeheer"
3- Klik op de mapnaam "httpdocs"
4- Klik op de knop "Nieuw bestand"
5- Voer bij het vak "Bestandsnaam" de naam ".htaccess" in (zonder aanhalingstekens)
6- Voer in het nieuwe tekstvak de tekst "AddHandler x-httpd-php5 .php" in (zonder aanhalingstekens)
7- Klik op OK.

Vanaf nu worden alle .php bestanden welke in de httpdocs map en de onderliggende mappen uitgevoerd in PHP 5.2.4

Meer info vindt u ook op http://www.hosting2go.nl/php5info/
Uitgevoerd. Daarna was het probleem met STK tab user/groups verholpen!

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 jan 2006, 22:23
Locatie: 192.68.1.100
Contacteer:

Re: Support Tool Kit: tab user/group tool werkt niet

Bericht door Ger » 10 aug 2010, 08:25

If I may say so: ik vind het wel erg lomp van hosting2go dat ze standaard uitgaan van een PHP versie die al 2 jaar niet meer ondersteund wordt (officieel al niet meer sinds 31-12-2007, maar ze hebben in augustus 2008 nog een patch uitgebracht). Da's ook vrágen om problemen, aangezien moderne applicaties uitgaan van PHP 5 (wat ook al 6 jaar bestaat).

Hoe dan ook: opgelost blijkbaar.

Modereter
Berichten: 228
Lid geworden op: 29 mar 2009, 21:18

Re: Support Tool Kit: tab user/group tool werkt niet

Bericht door Modereter » 10 aug 2010, 10:04

Hoewel er op hun hoofdpagina wel staat:

http://www.hosting2go.nl/

bij Specificaties: PHP 4 en PHP 5 ondersteuning.

een beetje indirect dat wel, maar ze ondersteunen 't dus wel.

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 jan 2006, 22:23
Locatie: 192.68.1.100
Contacteer:

Re: Support Tool Kit: tab user/group tool werkt niet

Bericht door Ger » 10 aug 2010, 10:29

Klopt, maar daarbij mag je er toch vanuit gaan dat ze standaard gebruik maken van een ondersteunde PHP versie en als je dat niet wil, dan je dan de mogelijkheid hebt om (op nadrukkelijk eigen risico) de oude niet-ondersteunde versie te gebruiken.

Zou je de vergelijking met phpBB trekken, dan zou je volgens de methode van Hosting2go standaard phpBB2 krijgen en als je een bepaalde truc uithaald mag je phpBB3 gebruiken. Zullen weinig gebruikers blij van worden, aangezien ze voor het standaardproduct geen support zouden krijgen. ;)

Modereter
Berichten: 228
Lid geworden op: 29 mar 2009, 21:18

Re: Support Tool Kit: tab user/group tool werkt niet

Bericht door Modereter » 10 aug 2010, 16:05

phpbb-Bugtracker
Tab User/Groups STK 1.0.1-pl1 gives white screen (awaiting information)

Using last version op STK 1.0.1-pl1 gives following error:
when i click on Tab User/Group tools, i get a white screen.
The other tabs are working fine.

This is the second time that this happened. Also approx. one month ago.
Version 1.0.1 then gave the same problem.
Installing of the older version 1.0.0-pl1 then worked well.

Posted by Noxwizard (Support Team Member) on Jul 30th 2010, 21:31

A blank page typically means a PHP error is being suppressed. Check your error logs. Changed ticket status from "New" to "Awaiting information"
Action performed by Erik Frèrejean (Support Team Member) on Aug 10th 2010, 14:23
Posted by Erik Frèrejean (Support Team Member) on Aug 10th 2010, 14:24

modereter,

Do your logs show any issue when you click on that tab? Posted by modereter on Aug 10th 2010, 16:00
The problem is solved yesterday.
It's an PHP-error indeed!
My host has an old version of PHP (4), but after changing it in PHP 5, the TAB works!
Thank you

Gesloten