Co-beheerder kan niet in beheerderspaneel inloggen.

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Modereter

Co-beheerder kan niet in beheerderspaneel inloggen.

Bericht door Modereter » 10 jul 2010, 17:36

Nu heb ik een nieuwe groep gemaakt, genaamd 'Co-beheerder' en de permissies gegeven van Standaardbeheerder. Daarin één lid geplaatst.
Maar die ziet na ingelogd te zijn, geen mogelijkheid in te loggen in het beheerderspaneel (zie onderaan).
Wat moet ik nou nog verder instellen, om dat voor elkaar te krijgen?

NB: het hele permissiesysteem duizelt me na enkele maanden er mee bezig te zijn nog immer.
De logica van hoe het geheel-vast wel vernuftig-in elkaar zit, ontgaat me nog steeds.
Heb nog steeds de indruk, dat het allemaal -hoe goedbedoeld ook-TE ingewikkeld gemaakt is.

Modereter

Re: Co-beheerder kan niet in beheerderspaneel inloggen.

Bericht door Modereter » 12 jul 2010, 21:36

Ik kan me NIET voorstellen, dat er geen deskundigen zijn, die me hiermee (stap inzake permissies) verder kunnen helpen. Dus men heeft er geen zin in, kennelijk. :roll:

PhilipvD

Bericht door PhilipvD » 12 jul 2010, 21:46

Je hebt de groep die je hebt aangemaakt zo ingesteld dat deze 'standaard beheerder' permissies heeft? Beheerderspaneel > Tabblad Permissies > Permissies groepen

Dat er niet meteen gereageerd wordt betekent niet dat niemand zin heeft om te antwoorden. Je reactie komt ook niet erg dankbaar over als ik eerlijk ben.

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 12 jul 2010, 22:05

Modereter, dit soort berichten zijn niet wenselijk hier, je wordt hier vrijwillig geholpen, wij zijn absoluut niet verplicht jouw te helpen.

Modereter

Bericht door Modereter » 12 jul 2010, 22:20

PhilipvD schreef:Je hebt de groep die je hebt aangemaakt zo ingesteld dat deze 'standaard beheerder' permissies heeft? Beheerderspaneel > Tabblad Permissies > Permissies groepen
Als ik dat precies volg, zie ik achter 'Zoek gebruikersgroep' een rolmenu, waar, als ik het pijltje aanklik, uitklapt, behalve mijn zelf gemaakte groep 'Co-beheerder' staat:
- Beheerders
- Bots
- Globale moderators
- Gasten
- Nieuw geregistrerde gebruikers
- Geregistreerde gebruikers
- Wachtrij (ook zelfgemaakt)

Er staat dus geen 'Standaard-beheerder' in dt uitklapmenu.

Klik ik dan Co-beheerder áan, dan kom ik in nieuw scherm: 'Permissies instellen'.

Nergens staat daar dit woord, ook niet in de diverse uitklapmenu's.

Dat er niet meteen gereageerd wordt betekent niet dat niemand zin heeft om te antwoorden. Je reactie komt ook niet erg dankbaar over als ik eerlijk ben.
Ach, Philip, jij valt nog wel mee, maar ik heb hier in 't begin van mijn activiteiten, vanaf dat ik zelf ook een forum had, ook heel vervelende reacties meegemaakt van mensen, die hier frequent hulp bieden, zonder dat ik er ook maar een spat aanleiding toe heb gegeven.
De afhandeling van mijn klacht was vervolgens van dien aard, dat vanaf dat moment een vervelende toon was gezet en het voor mij duidelijk is dat er hier een paar deskundigen zitten met nogal lange tenen.
Ik hoop hier gewoon steun te krijgen bij de talrijke problemen, waarvoor ik mij gesteld zie, maar soms denk ik wel eens, dat persoonlijke wrijvingen een rol spelen bij of men een ander nu juist wel of niet wil beantwoorden.
Sterker, in één geval kreeg ik meteen te horen, dat die nooit meer op mijn vragen zou reageren.
Terwijl die persoon uit het niets tamelijk grof naar mij was geweest.
Ik kan wel eens kregelig uit de hoek komen, louter omdat ik ongeduldig kan zijn en ik mij voor problemen gesteld zie, die echt niet alleen met mijn bevattingsvermogen (IQ ca. 140) of een gebrek aan eigen onderzoek te maken hebben. Ik voel regelmatig dat ik wel in die hoek wordt weggezet of mij heeft mij dat direct dan wel indirect verweten. Soms terecht, maar veel vaker: onterecht.
Het wemelt hier gewoon van de beginners met hun topics, met soms vragen, waar gevorderden allang van weten, hoe 't zit. Dan vind ik dat je daar niet geringschattend of grof een beetje cynisch-lacherig op moet gaan antwoorden. Dan kan je de bal terug verwachten.
Wie zonder zonde is, werpe de eerste steen.
Ik ben niet het type, dat dan onderkruiperig gaat doen, om toch maar geholpen te worden, omdat ik er afhankelijk van ben. Dan zeg ik er gewoon wat van en dat moet ook kunnen, als forumlid.

Maar goed: dit allemaal even terzijde. gaan we maar weer verder met het onderwerp ZELVE.

EDIT, vanwege per ongeluk dubbelposting:
door paul » 12 jul 2010, 23:05

Modereter, dit soort berichten zijn niet wenselijk hier, je wordt hier vrijwillig geholpen, wij zijn absoluut niet verplicht jouw te helpen.
Dat heb ik dan ook nergens miskend respectievelijk geschreven, laat staan gedacht.
Laatst gewijzigd door Modereter op 13 jul 2010, 12:08, 6 keer totaal gewijzigd.

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 13 jul 2010, 08:44

Tab permissies, klik op permissies groepen, selecteer groep 'Co-beheerder'. Dat is immers de groep waarvan je de permissies wil aanpassen.
Selecteer vervolgens het type beheerderspermissies, dat is immers het type permissies waar het hier om gaat.
Selecteer dan bij de rol de standaard beheerder en klik op pas alle permissies toe

En klaar is kees. Lijkt mij allemaal vrij logisch overigens.

Modereter

Bericht door Modereter » 13 jul 2010, 10:27

Ger schreef:Tab permissies, klik op permissies groepen, selecteer groep 'Co-beheerder'. Dat is immers de groep waarvan je de permissies wil aanpassen.
Selecteer vervolgens het type beheerderspermissies, dat is immers het type permissies waar het hier om gaat.
Selecteer dan bij de rol de standaard beheerder en klik op pas alle permissies toe

En klaar is kees. Lijkt mij allemaal vrij logisch overigens.
Wat je vergeet te vertellen is dat je na het selecteren van Beheerderspermissies op 'Ga' moet klikken.
Dán verschijnt er pas andere informatie in de rol eronder, w.o. het woord Standaardbeheerder.
En nu werkt het inderdaad!

Voor jou misschien zoete koek, dit 'Ga' aan te klikken, ik wist dat niet.
Ik ging er van uit, dat 'Ga' stond voor dat het geselecteerde in zijn geheel wel geactiveerd zou worden, als ik onderaan op 'Bevestig'of 'Pas alle permissies toe' zou aanklikken. Vandaar. Weer wat geleerd dus. :roll:

PhilipvD

Bericht door PhilipvD » 13 jul 2010, 10:40

Maar snap je dat het voor ons erg lastig zou zijn als we bij elke klik die je met je muis moet doen, dit ook aan je moeten vertellen?
Als je de volgende keer weer een vraag hebt over het beheerderspaneel, probeer dan goed te kijken wat welke knop zou kunnen doen. In dit geval staat de knop 'Ga' vlak achter het selectievakje van de type permissies. Je ziet ook dat als je niet op 'Ga' klikt dat er niks veranderd.
Het kan in dit geval vaak geen kwaad om gewoon te kijken wat er gebeurd als je ergens op klikt. :)

Modereter

Bericht door Modereter » 13 jul 2010, 11:45

PhilipvD schreef:Maar snap je dat het voor ons erg lastig zou zijn als we bij elke klik die je met je muis moet doen, dit ook aan je moeten vertellen?
Als je de volgende keer weer een vraag hebt over het beheerderspaneel, probeer dan goed te kijken wat welke knop zou kunnen doen. In dit geval staat de knop 'Ga' vlak achter het selectievakje van de type permissies. Je ziet ook dat als je niet op 'Ga' klikt dat er niks veranderd.
Het kan in dit geval vaak geen kwaad om gewoon te kijken wat er gebeurd als je ergens op klikt. :)
Beste Philip,

Snap je dat het voor een ondeskundige erg lastig kan zijn, dat als jullie een bepaalde stap overslaan, deze de weg kwijtraakt? En misschien wel bang is, zomaar knoppen in te drukken, die alles door elkaar halen?
Als je autorijles krijgt, zegt de instructeur toch ook niet: zo en zo moet je het doen, en als je er dan niet uitkomt en vastloopt, trek dan maar eens aan een hendel of druk maar eens op een knop of doe dat pookje maar eens heen en weer, 'om gewoon te kijken wat er gebeurd'' . :roll:

Jullie gaan er maar gemakshalve meteen van uit, dat de ondeskundige moet weten, dat dit geen kwaad kan.

In mijn ogen begaan sommigen daarin een essentiële logische denkfout, inschattingsfout, als deskundige tov de ondeskundige.
JULLIE weten, dat het geen kwaad kan, de ondeskundige echter weet dat niet!
Zeker op grond van allerlei topics hier, waar te lezen valt dat er vanalles mis kan gaan.

Vanuit deze achtergrond én mijn uitleg van MIJN logisch denken is het helemaal niet vreemd, dat het in dit topic zo ging zoals het ging en ik dus vragen stel.

Het is een kunst op zich om als deskundige met bewustzijn en inlevensvermogen van de vaak schromelijke ondeskundigheid van de ander zijn/haar deskundigheid over te brengen.
Zeker in de voortrazende computer en IT-wereld stikt het van de zeer deskundige mensen, die echter een gapend gat vertonen in begeleidingskwaliteiten van de ondeskundige.
Soms begeleid ik ivm computers als voortschrijdend deskundige ergens in ook weer ondeskundigen.
Als ik dan zie hoezeer mensen achter elkaar vastlopen op de voor mij inmiddels door jaren ervaring zó eenvoudige begrijpelijke zaken, dan weet ik hoe moeilijk het is een goeie brug te slaan tussen beiden.
Maar realiseer me dit wel telkens weer, omdat ik ooit ook vóór die brug stond, met angst en beven of er niks mis ging. Tot aan de meest idiote angsten wat een pc allemaal zou doen toe hoor...

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 13 jul 2010, 12:20

Mja, dat vind ik een beetje doorschieten hoor. Iemand die volgens de info bij zijn gebruikersnaam al meer dan een jaar met phpBB werkt en al meer dan 150 berichten op zijn naam heeft staan, zal toch vast wel snappen dat je af en toe wat moet bevestigen. Als je dat niet zou snappen zou je ook andere dingen niet snappen die je zijn uitgelegd. Sterker nog: het was je niet eens gelukt om de gebruiker(s) in kwestie co-beheerder te maken.

Lijkt er dus op dat je om de een of andere reden vooral plezier hebt om te zeuren, in plaats van blij te zijn dat mensen je helpen. Vrijwel elk topic wat je start resulteert in zoiets, 't is om gek van te worden.

Modereter

Bericht door Modereter » 13 jul 2010, 12:48

Ger schreef:Mja, dat vind ik een beetje doorschieten hoor.
Teken dat je het niet wilt begrijpen, de zaken nog steeds bij de vraagsteller alleen legt. Jammer.
Iemand die volgens de info bij zijn gebruikersnaam al meer dan een jaar met phpBB werkt en al meer dan 150 berichten op zijn naam heeft staan, zal toch vast wel snappen dat je af en toe wat moet bevestigen.
Ik werk sinds eind maart 2010 met eigen phpbb-forum. Daarvoor (vanaf maart 2009) heb ik vragen gesteld ivm mijn werken met een vantevoren geprogrammeerd forum van forumforfree. Daar hoef je zelf praktisch niets in te stellen, is alles voorgeprogrammeerd. En werd ook niet ondersteund op dit forum. Als je die berichten even doorgenomen had, had je deze onaangename suggesties hier niet hoeven schrijven.
Bovendien heb ik uit arren moede over wat er allemaal op me af kwam, het nieuwe forum ongeveer een maand laten liggen. En heb eigenlijk pas echt vanaf begin juni flink willen doorpakken.
Als je dat niet zou snappen zou je ook andere dingen niet snappen die je zijn uitgelegd. Sterker nog: het was je niet eens gelukt om de gebruiker(s) in kwestie co-beheerder te maken.
Onjuist. Er is geen 'Ga'-knop nodig om dat te bewerkstelligen.
Lijkt er dus op dat je om de een of andere reden vooral plezier hebt om te zeuren, in plaats van blij te zijn dat mensen je helpen. Vrijwel elk topic wat je start resulteert in zoiets, 't is om gek van te worden.
Tsja, wat blijft er anders over, als je wordt gewezen op een kleine, maar essentiële omissie in je eigen uitleg: spijkers op laag water gaan zoeken om de ander persoonlijk te treffen.
En je eindconclusie is gewoon een verschrikkelijke onjuiste insinuatie.
Vele malen heb ik mijn dank betoond voor antwoorden en oplossingen. Als de meesten, die hier geholpen worden.
Vele malen heb ik gewoon netjes vragen gesteld.

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 13 jul 2010, 13:13

Pot-ketel verhaal.

Je maakt het, door al dit soort opmerkingen, haast onmogelijk om support te geven. Wat PhilipvD al zegt: als je elke klik moet vertellen, dan is het eind zoek. Je zoekt bij het supporten naar een bepaald niveau om op in te steken, dat is je uitgangspunt. Als mensen een forum beheren dan kun je ervanuitgaan dat ze een "Ga"-knop snappen. Snappen ze dat niet dan kunnen ze het vragen. Je snapt het blijkbaar wel, maar toch ga je nog zeuren ipv een bedankje.
Modereter schreef:En je eindconclusie is gewoon een verschrikkelijke onjuiste insinuatie.
Vele malen heb ik mijn dank betoond voor antwoorden en oplossingen. Als de meesten, die hier geholpen worden.
Vele malen heb ik gewoon netjes vragen gesteld
Van alle onderwerpen die je gestart hebt, heb je 1x iemand bedankt. De rest van de tijd ben je aan het zeuren. Zeuren? Ja, zeuren.

Ik hou ermee op. Ik geef graag support, maar wel aan mensen die dit waarderen. Jij waardeert blijkbaar alleen jezelf. Toedeloe.

Modereter

Bericht door Modereter » 13 jul 2010, 17:50

Ger schreef:Pot-ketel verhaal.

Je maakt het, door al dit soort opmerkingen, haast onmogelijk om support te geven. Wat PhilipvD al zegt: als je elke klik moet vertellen, dan is het eind zoek. Je zoekt bij het supporten naar een bepaald niveau om op in te steken, dat is je uitgangspunt. Als mensen een forum beheren dan kun je ervanuitgaan dat ze een "Ga"-knop snappen. Snappen ze dat niet dan kunnen ze het vragen. Je snapt het blijkbaar wel, maar toch ga je nog zeuren ipv een bedankje.
Modereter schreef:En je eindconclusie is gewoon een verschrikkelijke onjuiste insinuatie.
Vele malen heb ik gewoon netjes vragen gesteld
Van alle onderwerpen die je gestart hebt, heb je 1x iemand bedankt. De rest van de tijd ben je aan het zeuren. Zeuren? Ja, zeuren.

Ik hou ermee op. Ik geef graag support, maar wel aan mensen die dit waarderen. Jij waardeert blijkbaar alleen jezelf. Toedeloe.
Ik heb alleen pagina 2 van al mijn eigen topics doorgenomen. Toen ben ik maar opgehouden.
Onderstaande quotes lijken me afdoende antwoord te geven op jouw nieuwe insinuatie (zie onderstreping hierboven).
1. viewtopic.php?f=40&t=50812
Bericht verplaatsen naar een BESTAAND onderwerp mogelijk?
door Modereter » 14 jun 2009, 15:36

(..)Alvast bedankt.
2. viewtopic.php?f=52&t=50569
Forumtechniek Messageboard zelfde als Forumforfree?

door Modereter » 16 mei 2009, 19:51
(..)
Alvast bedankt voor een reactie!
3.
viewtopic.php?f=40&t=50812
Bericht verplaatsen naar een BESTAAND onderwerp mogelijk?
door Modereter » 14 jun 2009, 15:36
(..)
Graag jullie antwoord.
Alvast bedankt.
4.
viewtopic.php?f=52&t=50569
door Modereter » 20 mei 2009, 10:52

Bedankt voor al jullie antwoorden!
5. viewtopic.php?f=52&t=51993
Re: Is merk browser van invloed op veiligheid forum?
door Modereter » 08 nov 2009, 11:38
Bedankt voor dit antwoord Jim.(..)
6. viewtopic.php?f=40&t=53206
Re: Hoeveel Mb's nodig voor gemiddeld phpbb-forum?
door Modereter » 03 maart 2010, 14:22
(..)
Alvast dank voor het antwoord.
7. viewtopic.php?f=40&t=53425
Puntje van aandacht inzake handleiding 'Installeren (phpBB3)
door Modereter » 18 maart 2010, 19:03
(..)

Ik snap, dat de helpers dit allemaal gratis en vrijwillig doen (neem ik aan), maar ik wilde dit toch even kwijt.
Verder niets dan lof voor dit forum, het is toch een belangrijk info- en steunpunt in de wondere wereld van dit soort techniek.
8. viewtopic.php?f=40&t=53463
Re: Hoe stel je juiste tijdsweergave in?
door Modereter » 22 maart 2010, 14:18
Aha! Bedankt!
9. viewtopic.php?f=40&t=53420
Re: Url: .waarschijnlijk het index.html bestand niet vervang
door Modereter » 18 maart 2010, 11:00
Bedankt voor je antwoord maar... (..)
door Modereter » 18 maart 2010, 15:58
Bedankt voor je antwoord.(..)
door Modereter » 20 maart 2010, 22:42
(..)
Gelukt! Bloemen voor Marian810, en voor de hele straat in Hoofddorp, waar ze woont!
Re: Url: .waarschijnlijk het index.html bestand niet vervang
door Modereter » 21 maart 2010, 13:42

(..)
Bedankt voor je rustige antwoord.
10. viewtopic.php?f=40&t=53497
Re: Privéberichten inkijken door beheerder: kan dat?
door Modereter » 25 maart 2010, 13:03
Hallo,

Bedankt voor de antwoorden en verwijzing naar bijv. dit topic, wat ik ongeveer heb doorgelezen.
(..)
Re: Privéberichten inkijken door beheerder: kan dat?
door Modereter » 29 maart 2010, 10:45
(..)
Bedankt voor dit heldere antwoord.
door Modereter » 30 maart 2010, 02:53
(..)
Bedankt voor je antwoord, maarre..gebruik je nu zelf een begrip niet verkeerd?
Je bent duidelijk niet in je laatste leugen gestikt, beste Ger.

Ik zal de lezers verder niet ophouden met de vele ad-hominemreacties die mijn deel zijn geweest in alleen al deze topics. Terwijl ik het m/i allemaal netjes bracht.

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 13 jul 2010, 18:08

Ok, daar kom ik ten dele op terug. Ik had gezocht op jouw berichten met "*dank*" en dan komt maar 1 relevant bedankje naar voren. Blijkbaar is de search index corrupt.

Hoe dan ook: je zeurt veel. Neem bovenstaande maar als voorbeeld, evenals het topic over de anonymous user, de forumwachtwoorden, etc.

Gesloten