PhilipvD schreef:Zo'n systeem kan je bijvoorbeeld gebruiken in de situatie die Marian ook liet zien. Als je wilt dat gasten kunnen posten (er is dus geen account = geen permissies per gast in te stellen) maar bepaalde topics alleen toegankelijk wilt maken voor bepaalde gasten.
Goed, het wachtwoordsysteem binnen het beheerderspaneel heeft dus hetzelfde nivo als de instellingen van permissies. Dus kan door iedere indringer simpel ongedaan worden gemaakt, waardoor niet voor de buitenwacht bedoelde berichten ineens openbaar zijn.
Ik zal eens uitproberen, waarvoor het dan nog wel enig nut heeft, zoals met ongeregistreerde gasten kennelijk.
En nee, niet iedereen die weet hoe die Google moet gebruiken kan ik jouw beheerderspaneel komen.
Waar schrijf ik dat?
Die 'handleidingen' om een phpBB2 binnen te dringen zijn vaak ook pas te gebruiken als het een bepaalde versie van phpBB2 betreft en als er een bepaalde modificatie is geïnstalleerd.
O, dus niet alle versies vóór die van phpbb3 waren zo makkelijk binnen te dringen?
En dan ook nog alleen als er een bepaalde modificatie was geïnstalleerd?
O, dat wist ik niet, ik dacht dat het meteen om alle versies 2.0 ging.
Ik kan je nl. zo een link geven waar valt te lezen, dat het een hele serie versies van 2.0 betreft!
Wat ons heeft doen besluiten tot het installeren van 3.0.(momenteel is ons forum onder het gratis-beperkte, vooraf ingestelde-forumforfree, 2.0).
Dan hebben we het over phpBB2 die niet meer ondersteund wordt.
Dat zeg ik. En weet ik.
Dat gaat dus niet op voor phpBB3
DAT hoop ik.
Als je mij een voorbeeld van een topic kan geven waarin iemand zijn forum is gehackt doordat iemand in het beheerderspaneel is gekomen zal ik uitleggen wat er in dat geval fout is gegaan. En zoveel topics zullen dat niet zijn.
Gebande beheerders na hack.
Hoe lege topics verwijderen
Voor nog meer topics: Zoek op het woord 'hack' of 'gehackt' en er verschijnen tientallen topics hieromtrent.
Allemaal vanwege te eenvoudig gekozen of te koop hebben gelopen met het wachtwoord (of brute force?)(Ger?)

?