Keus overwrite, rename, resume, skip,tijdens back-up via FTP

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Modereter

Keus overwrite, rename, resume, skip,tijdens back-up via FTP

Bericht door Modereter » 30 jun 2010, 16:35

• Adres van je forum: http://
    Event. modificaties op je forum:
    Wanneer ontstond het probleem?
    phpBB versie: 3.0.7-PL1

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?
    Niet relevant.
    Wat is het probleem?
Een vraag: als ik momenteel een back-up uitvoer van mijn map 'forum'(=root) via FTP-programma (Core Light), pauzeert op een gegeven moment het proces en verschijnt er een klein schermpje met bovenin:

C\Documents en Settings\... (doelmap waar back-up terecht moet komen) 'already contains file named: 'corners_left2.gif'.(en zo nog ik weet niet hoeveel herhalingen van andere bestandjes).
Eronder:
Overwrite ...>(bestand)

with this file...> (bestand)

Eronder:
Knoppen: Overwrite, Resume, Rename, Overwrite all, Resume all, Skip, Overwrite if newer, Overwrite if newer all
Daaronder een aanvinkvakje met de tekst erachter: Use this action anytime a file exists
Daaronder knop Cancel.

Wat ik maar doe is steeds Skip aanklikken en aanvinken: Use this action anytime a file exists

Maar wat adviseren jullie?

PhilipvD

Re: Keus overwrite, rename, resume, skip,tijdens back-up via

Bericht door PhilipvD » 30 jun 2010, 16:38

Ik zou zeggen probeer eens 'overwrite all'. Gaat om het kopiëren van de bestanden naar je computer dus er kan sowieso weinig fout gaan. Mocht de backup niet volledig zijn kan je hem gewoon weer opnieuw maken.

Modereter

Bericht door Modereter » 30 jun 2010, 17:20

Ik heb juist het idee bij back-uppen, dat je beter steeds een compleet nieuwe back-up kan maken, zonder overschrijven o.i.d..
Zodat je de keus hebt, welke back-up je evt. terug wilt zetten.
Maar ik snap niet, welke knop ik daarvoor in dien te drukken.
Daarom doe ik maar steeds 'Skip'(overslaan).
Achteraf (als ik de back-up nodig mocht hebben) konstateren dat de back-up niet volledig is, lijkt me niet zo silim. :?

PhilipvD

Bericht door PhilipvD » 30 jun 2010, 18:19

Je hebt de opdracht in je FTP programma even gepauzeerd. Dan kan het zijn dat er een bestand al half gedownload is, zodra jij je FTP programma dan laat hervatten ziet deze dat bestand al op de pc staan en vraagt dus aan jou wat je wilt doen.

Zoals ik al zei kan je gewoon op 'overwrite all' klikken. Overschrijven heeft geen enkel effect op een bestand als het wordt overschreven door exact hetzelfde bestand. Vergelijk het met dat je 'google' typt, dit weer weghaalt en opnieuw 'google' typt.. er is niks veranderd.

Modereter

Bericht door Modereter » 30 jun 2010, 18:37

PhilipvD schreef:Je hebt de opdracht in je FTP programma even gepauzeerd.
Lees nog eens het openingstopic: niet ik heb iets gepauzeerd, dat doet Core zelf.
Dan kan het zijn dat er een bestand al half gedownload is, zodra jij je FTP programma dan laat hervatten ziet deze dat bestand al op de pc staan en vraagt dus aan jou wat je wilt doen.
Dat is 't dus niet.

Zoals ik al zei kan je gewoon op 'overwrite all' klikken. Overschrijven heeft geen enkel effect op een bestand als het wordt overschreven door exact hetzelfde bestand. Vergelijk het met dat je 'google' typt, dit weer weghaalt en opnieuw 'google' typt.. er is niks veranderd.
Volgens mij begrijp je het niet.

Ik schreef:
Een vraag: als ik momenteel een back-up uitvoer van mijn map 'forum'(=root) via FTP-programma (Core Light), pauzeert op een gegeven moment het proces en verschijnt er een klein schermpje met bovenin:

C\Documents en Settings\... (doelmap waar back-up terecht moet komen) 'already contains file named: 'corners_left2.gif'.(en zo nog ik weet niet hoeveel herhalingen van andere bestandjes).
Core vraagt m/i wat te doen met een reeds eerder op mijn pc geback-upd bestand, dat kennelijk inmiddels in FTP een andere waarde heeft gekregen.

En ik vraag dit supportforum: welke knop ik in moet drukken.

PhilipvD

Bericht door PhilipvD » 30 jun 2010, 20:55

Het probleem dat je FTP programma vanzelf pauzeert kunnen wij weinig aan doen, dit is immers een phpBB support forum.

Dus ik zeg nu nog een keer, druk op 'overwrite all', ook al pauzeer jij je FTP programma niet zelf je hebt het zelfde effect.

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 30 jun 2010, 20:59

Dan moet je de locatie waar core het wil opslaan aanpassen. Dus feitelijk een mapje omhoog en daar een nieuwe map aanmaken met bv als naam "backup_30-6-10". Op die manier maak je telkens een nieuwe backup en blijft de vorige gewoon bestaan, je kan dan dus kiezen welke (delen van) backup je wil terug zetten.

Dat pauzeren komt door het feit dat core eerst gaat kijken of er al zo'n bestand bestaat, zo niet gaat ie downloaden zo ja krijg je die vraag.
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

Modereter

Bericht door Modereter » 30 jun 2010, 22:03

PhilipvD schreef:Het probleem dat je FTP programma vanzelf pauzeert kunnen wij weinig aan doen, dit is immers een phpBB support forum.
Dat begrijp ik ook wel. :roll:
Dus ik zeg nu nog een keer, druk op 'overwrite all', ook al pauzeer jij je FTP programma niet zelf je hebt het zelfde effect.
Aan dat antwoord heb ik dus niets. Maar bedankt voor de vaak wel adequate antwoorden op andere momenten, Philip!
kevin1979 schreef:Dan moet je de locatie waar core het wil opslaan aanpassen. Dus feitelijk een mapje omhoog en daar een nieuwe map aanmaken met bv als naam "backup_30-6-10". Op die manier maak je telkens een nieuwe backup en blijft de vorige gewoon bestaan, je kan dan dus kiezen welke (delen van) backup je wil terug zetten.

Dat pauzeren komt door het feit dat core eerst gaat kijken of er al zo'n bestand bestaat, zo niet gaat ie downloaden zo ja krijg je die vraag.
Aan dit antwoord heb ik ALLES! Bedankt! Opgelost!:)

Gesloten