Forum Sponsor 1.0.2.

Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD?
Forumregels

LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
phpBB3.0.x
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
Plaats reactie
Mari

Forum Sponsor 1.0.2.

Bericht door Mari » 10 jun 2010, 21:52

Heb via AutoMod 1.0.0. de genoemde MOD geinstalleerd... op de melding van de language-file niet kunnen openen na werkte dat in 1 keer... in de ACP heb ik netjes de optie gekregen om een forum-sponsor toe te voegen, echter wanneer ik dat doe krijg ik de volgende melding:

Algemene fout
SQL ERROR [ mysql4 ]

Unknown column 'forum_sponsor' in 'field list' [1054]

SQL

UPDATE phpbb_forums SET forum_sponsor = 'forumsponsor hete linkjes', forum_sponsor_uid = '', forum_sponsor_options = 0, forum_sponsor_bitfield = '', forum_sponsor_html = 0, parent_id = 92, forum_type = 1, forum_status = 0, forum_parents = '', forum_name = 'MRCE: Algemeen', forum_link = '', forum_desc = 'Hier kan je alle algemene zaken betreffende MRCE kwijt.', forum_desc_uid = '', forum_desc_options = 7, forum_desc_bitfield = '', forum_rules = '', forum_rules_uid = '', forum_rules_options = 7, forum_rules_bitfield = '', forum_rules_link = '', forum_image = '', forum_style = 0, display_subforum_list = 1, display_on_index = 1, forum_topics_per_page = 0, enable_indexing = 1, enable_icons = 0, enable_prune = 0, prune_days = 0, prune_viewed = 0, prune_freq = 0, forum_flags = 50 WHERE forum_id = 57

BACKTRACE

FILE: includes/db/mysql.php
LINE: 158
CALL: dbal->sql_error()

FILE: includes/acp/acp_forums.php
LINE: 1296
CALL: dbal_mysql->sql_query()

FILE: includes/acp/acp_forums.php
LINE: 238
CALL: acp_forums->update_forum_data()

FILE: includes/functions_module.php
LINE: 471
CALL: acp_forums->main()

FILE: adm/index.php
LINE: 74
CALL: p_master->load_active()

Iemand enig idee wat er mis is?

test MOD's e.d. altijd op een "testforum"... om er zeker van te zijn dat het echte forum niet plat gaat/moet vanwege een foutje...

Jeroen

Re: Forum Sponsor 1.0.2.

Bericht door Jeroen » 11 jun 2010, 12:11

Moet je voor die MOD toevallig ook nog een installatie script uitvoeren? AutoMOD edit namelijk alleen de bestanden, hij runt geen installatie scripts.

Kijk dus goed of je dat niet nog moet doen.
Jeroen

odil
Contacteer:

Bericht door odil » 11 jun 2010, 14:24

Lijkt me een MOD die ik kan gebruiken.

Wat bedoelen ze hiermee?

Code: Selecteer alles

Kopieer bestanden

Kopieer: root/* 
Naar: *

Mari

Bericht door Mari » 11 jun 2010, 14:41

Dat je de bestanden in de map "root" naar de root-folder van de server moet kopieren...

Ga er vanavond nog een rustig voor zitten, zet even een "schoon" forum op de testlokatie neer en doe het nog maar eens opnieuw...

Jeroen

Bericht door Jeroen » 11 jun 2010, 16:26

odil schreef:Wat bedoelen ze hiermee?
Gewoon een makkelijke manier om duidelijk te maken dat alles uit de root folder naar je root van je forum geupload moet worden :)
Jeroen

Mari

Bericht door Mari » 11 jun 2010, 21:38

Probleem met de installatie van deze mod inmiddels gevonden...

- aantal folders op de server moeten de juiste rechten hebben (777)... weet niet precies welke, wellicht dat ik dat nog kan achterhalen.. staan de rechten niet goed krijg je bij de installatie met AutoMOD een melding dat ie bepaalde wijzigingen e.d. niet heeft kunnen doen...

- wanneer je een andere taal dan Engels gebruikt, zorg ervoor dat de language-file ook in die betreffende map komt te staan (van en kopieren naar bijvoorbeeld nl)...

Nu kan je de MOD met AutoMOD installeren... na de installatie moet nog wel ff het script forum_sponsors.php in de root gedraaid worden... nadat dat gedaan is moet deze verwijderd worden.

Op mijn testforum werkt deze MOD nu naar behoren...

odil
Contacteer:

Bericht door odil » 12 jun 2010, 21:23

Wat kan je met deze mod allemaal doen?
Ik veronderstel dat je banners op gelijk welke pagina kan plaatsen of ben ik verkeerd.

Mari

Bericht door Mari » 25 jun 2010, 21:32

... met forum sponsor kun je bij elk forum wat je hebt of aanmaakt een logo/banner plaatsen... dit gaat ook in de forums die daar weer achter zitten (genest!)...

Plaats reactie