Welkomstemail nieuwe aanmelders roept vragen op

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Modereter

Welkomstemail nieuwe aanmelders roept vragen op

Bericht door Modereter » 16 jun 2010, 20:20

• Adres van je forum: http://
    Event. modificaties op je forum:
    Wanneer ontstond het probleem?
    phpBB versie: 3.0.7-PL1

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?Nee.
    Wat is het probleem?
Als iemand zich registreert ontvangt hij deze email

Welkom bij ............. forums

Deze e-mail bevat enkele belangrijke gegevens. Zorg dus dat je deze bewaart. Je gegevens zijn als volgt:

----------------------------
Gebruikersnaam: TestpersoonA

Forum URL: http://www..................-------------------

(1)Op dit moment is je account inactief en moet door een beheerder worden goedgekeurd voordat je kunt inloggen. Je ontvangt een e-mail zodra dit is gebeurd.

(2)Je wachtwoord is veilig opgeslagen in onze database en kan niet meer worden opgevraagd. In geval dat je het bent vergeten, kun je het laten resetten met het bij het account behorende e-mailadres.

Vraag 1: Deze tekst stemt niet overeen met het scherm, als een nog niet-geactiveerde toch probeert in te loggen, tw:
'' De opgegeven gebruiker is niet geactiveerd. Activeer je account en probeer opnieuw. Als je deze melding blijft krijgen, neem dan contact op met de beheerder.

Een aanmelder kan toch niet zelf activeren? Dit schept alleen maar verwarring bij nieuwe aanmelders. Kan ik de tekst in het scherm wijzigen?

Vraag 2: wat wordt bedoeld met resetten, hoe gaat dat in zijn werk? Dwz: wat moet de aanmelder daarvoor doen en wat moet daarna de beheerder doen?

Jeroen

Re: Welkomstemail nieuwe aanmelders roept vragen op

Bericht door Jeroen » 16 jun 2010, 20:35

Modereter schreef:Vraag 1: Deze tekst stemt niet overeen met het scherm, als een nog niet-geactiveerde toch probeert in te loggen, tw:
'' De opgegeven gebruiker is niet geactiveerd. Activeer je account en probeer opnieuw. Als je deze melding blijft krijgen, neem dan contact op met de beheerder.
Daar heb je wel ongeveer gelijk in ja, volgens mij word diezelfde tekst ook gebruikt in het geval de gebruiker zélf zijn account nog moet activeren, dat is namelijk ook een optie die ingesteld kan worden.
Modereter schreef:Vraag 2: wat wordt bedoeld met resetten, hoe gaat dat in zijn werk? Dwz: wat moet de aanmelder daarvoor doen en wat moet daarna de beheerder doen?
Daar hoeft de beheerder niets mee te doen, dat is namelijk gewoon de "Wachtwoord vergeten" mogelijkheid die iedere gebruiker heeft bij het inloggen en gaat automatisch, de gebruiker ontvangt er een mail over.
Jeroen

Modereter

Bericht door Modereter » 16 jun 2010, 21:52

Bedankt voor je antwoorden.

ad 2:
Dan is de tekst van de welkomstemail op twee punten ook op dit punt tegenstrijdig/verwarrend en/of niet duidelijk, voor de aanmelder:

De email zegt:
Je wachtwoord is veilig opgeslagen in onze database en kan niet meer worden opgevraagd.

De tekst van de email, nadat het beheer het lid geactiveerd heeft luidt:
Je wachtwoord is veilig opgeslagen in onze database en kan niet worden achterhaald.

Terwijl men door aanklikken van Wachtwoord vergeten? de email kan laten opsturen. Dus opvragen. :roll:

Wordt in beide emails wellicht bedoeld: het beheer ZELF kan het wachtwoord niet meer achterhalen, want is veilig versleuteld o.i.d.. Maar is dus wel op te vragen middels Wachtwoord vergeten? '?

De email zegt:
In geval dat je het bent vergeten, kun je het laten resetten met het bij het account behorende e-mailadres.

Resetten betekent: terugzetten.
http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/706/
Je laat echter niets terugzetten, je vraagt je wachtwoord op. :roll:

Ik begrijp dat de teksten zowel in die email als in het inlogscherm
('' De opgegeven gebruiker is niet geactiveerd. Activeer je account en probeer opnieuw. Als je deze melding blijft krijgen, neem dan contact op met de beheerder.) ergens kunnen worden gewijzigd (MODS)?
Want dit sticht m/i onnodig veel verwarring.

Wacht even, ik geloof dat ik 't als beheerder begin te begrijpen:
Dmv aanklikken van Wachtwoord vergeten wordt ergens in de database het wachtwoord ontsleuteld verstuurd aan het lid.
Maar ik vrees dat dit tamelijk onbegrijpelijke beheerderstaal is, dus geschreven vanuit de beheerderspositie, niet geschreven voor aanmelders.
Maar dat komt wel vaker voor. ;)

Ik zou 't dus wel allemaal willen herschijven.

Jeroen

Bericht door Jeroen » 16 jun 2010, 22:42

Je zou ons vertaalteam even in kunnen lichten over dit "probleem" in dit topic, dan gaan zij er naar kijken, want ik denk inderdaad dat er wel het een en ander verbeterd kan worden.

Mogelijk wordt het dan aangepast in de Nederlandse vertaling.
Jeroen

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 17 jun 2010, 05:42

Het is niet waar dat je het wachtwoord kan ophalen. Als men op de link wachtwoord vergeten klikt maakt het systeem een nieuw wachtwoord aan en mailt die naar de gebruiker zodat hij hem zelf weer kan veranderen in het gebruikerspaneel na het inloggen.
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

Jeroen

Bericht door Jeroen » 17 jun 2010, 11:18

Ik heb het vertaalteam even ingelicht over dit topic, misschien kunnen ze er wat mee.
Jeroen

Gesloten