Kan geen moderators aanmaken...
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

-
Kan geen moderators aanmaken...
Ik heb een probleem met m'n forum... als ik een gebruiker moderator permissies geef springen de instellingen automatisch terug op "Geen mod"... weet iemand wat ik eventueel fout doe?
dan maar een schot voor de boeg:
wordt er in de naam van de aankomende mod iets anders gebruikt als alleen maar letters.
Zo ja, wijzig dan de naam naar iets met alleen letters en maak hem/haar mod en wijzig dan de naam terug.
Zoals ik al zei, het is een gokje
wordt er in de naam van de aankomende mod iets anders gebruikt als alleen maar letters.
Zo ja, wijzig dan de naam naar iets met alleen letters en maak hem/haar mod en wijzig dan de naam terug.
Zoals ik al zei, het is een gokje

gr. Spikey
Geen support via pb, email, msn, uw vragen worden niet beantwoord !
-
Probeer het originele bestand admin/admin_ug_auth.php opnieuw te uploaden/overschrijven, wel eerst een backup maken.
Als dat ook niet helpt dan kun je via phpMyAdmin proberen om de table phpbb_auth_access te repareren (repair table).
Maar eigenlijk zou je dan foutmeldingen moeten hebben.
Als dat ook niet helpt dan kun je via phpMyAdmin proberen om de table phpbb_auth_access te repareren (repair table).
Maar eigenlijk zou je dan foutmeldingen moeten hebben.
gr. Spikey
-
unabomber en nickyg,
als jullie een redelijk "basis" forum hebben zonder teveel mods dan kun je ook de gehele phpBB map nog eens uploaden.
En als je wel mods hebt geinstalleerd, plaats ze hier dan even, misschien hebben jullie dezelfde en zit er een fout in.
als jullie een redelijk "basis" forum hebben zonder teveel mods dan kun je ook de gehele phpBB map nog eens uploaden.
En als je wel mods hebt geinstalleerd, plaats ze hier dan even, misschien hebben jullie dezelfde en zit er een fout in.
gr. Spikey
nee, ik heb er geen enkele mod op, en ik had het probleem al eerder, en toen heb ik ook alles opnieuw geupload, maar dat maakte geen verschil... is het misschien mogelijk dat dat aan mijn host ligt, http://www.haz.dk ?
-
Heb het probleem ook op mijn forum bij haz.dk,ben vanavond even bezig geweest ik krijg het alleen voor mekaar als ik handmatig in de database moderators toevoeg.
Zit nog wel in de testfase om te kijken of de moderators wel de juiste rechten hebben.
Waarom het niet werkt via het forum is voor mij ook een raadsel..
Als er interresse is,kom ik hier nog wel op terug.
Zit nog wel in de testfase om te kijken of de moderators wel de juiste rechten hebben.
Waarom het niet werkt via het forum is voor mij ook een raadsel..
Als er interresse is,kom ik hier nog wel op terug.
-
Probeer het even uit te leggen hoe ik het gedaan heb,maak eerst een backup van je database.
-eerst inloggen bij Haz.dk
-Ga naar database setup en vul hier je naam en paswoord in.
-klik vervolgens links in het scherm phpbb_forums aan en dan klik je op verkennen.
Schrijf het nummer op waar je een moderator toe wil voegen,dit is dus het forumid nummer.
-Klik nu links in het scherm phpbb_users aan en dan klik je op verkennen.
schrijf nu het users_id nummer op van diegene die je moderator wil maken.
-klik nu links in het scherm phpbb_auth_acces aan en dan klik je op verkennen.
-klik op invoegen,verander nu het Forumid met het nummer wat je hebt opgeschreven,vervolgens vul je bij groupid het users_id nummer in wat je hebt opgeschreven.
Helemaal onderaan staat Auth_mod vul hier een 1 in.
Klik nu op start en je moderator is aangemaakt.
-eerst inloggen bij Haz.dk
-Ga naar database setup en vul hier je naam en paswoord in.
-klik vervolgens links in het scherm phpbb_forums aan en dan klik je op verkennen.
Schrijf het nummer op waar je een moderator toe wil voegen,dit is dus het forumid nummer.
-Klik nu links in het scherm phpbb_users aan en dan klik je op verkennen.
schrijf nu het users_id nummer op van diegene die je moderator wil maken.
-klik nu links in het scherm phpbb_auth_acces aan en dan klik je op verkennen.
-klik op invoegen,verander nu het Forumid met het nummer wat je hebt opgeschreven,vervolgens vul je bij groupid het users_id nummer in wat je hebt opgeschreven.
Helemaal onderaan staat Auth_mod vul hier een 1 in.
Klik nu op start en je moderator is aangemaakt.